روشنایی فانوس عمار ادامه دارد
با وجود برگزاری مراسم اختتامیه مردمی‌ترین جشنواره سینمایی و معرفی برگزیدگان

روشنایی فانوس عمار ادامه دارد

کمدی اکشن «همه چیز تحت کنترل است» در کنار اکران عمومی در چین و هنگ‌کنگ، در بقیه کشورهای دنیا هم روی پرده سینماها می‌رود. این فیلم که برای سال نوی چینی راهی پرده سینماهای هنگ‌کنگ و چین می‌شود، همزمان در آمریکا، انگلستان و کانادا هم به نمایش عمومی درخواهد آمد. تحلیلگران اقتصادی در هنگ‌کنگ امید بالایی به موفقیت کلان این کمدی اکشن دارند و فروش بسیار زیادی برای آن در داخل کشور و بقیه کشورهای همسایه پیش‌بینی‌می‌کنند.
کد خبر: ۱۳۹۴۳۵۸
نویسنده کیکاوس زیاری - گروه فرهنگ و هنر

همه چیز تحت کنترل است، نسخه بازسازی شده فیلم پرفروش «تهدید یا کلک» تایوانی به کارگردانی هسو فو هسیانگ است که سال۲۰۲۱ نمایش عمومی بسیار موفقیت‌آمیزی در این کشور داشت. نکته جالب این‌که نسخه تایوانی هم، نسخه دوباره‌سازی یک اثر موفق و پرفروش سینمای کره‌جنوبی است که سال۲۰۰۴ اکران عمومی شده‌بود. نسخه کره‌ای که با نام «دستگیری یک روح شیطان» روی پرده رفته‌بود، در کنار لحن کمدی‌اش حال و هوایی ترسناک هم داشت. اما دو نسخه تایوانی و هنگ‌کنگی بخش ترسناک ماجرا را از داستان‌های خود حذف کرده‌اند.

یینگ چی ون، کارگردان نسخه تازه است که در آن داستان دو گارد امنیتی را به تصویر می‌کشد که به دهکده‌ای دورافتاده سفر می‌کنند تا مقداری طلا و جواهرت گران‌قیمت دزدیده شده را به پایتخت بازگردانند. این دو در این روستا با یک روح سرگردان و روستایی‌هایی پرجنب و جوش رودررو می‌شوند که هدف‌شان ممانعت از عملی شدن هدف دو مامور شهری است. دو بازیگر و ستاره درجه یک و محبوب سینمای هنگ‌کنگ هینس چیونگ و ایوانا وونگ (که شاید برای تماشاگران خارجی چندان شناخته‌شده نباشند)، نقش‌های اصلی این کمدی اکشن را بازی کرده‌اند.

اهل فن با اشاره به امید فراوان تحلیلگران برای فروش کلان همه چیز تحت کنترل است، می‌گویند نیمه دوم سال ۲۰۲۲ برای صنعت سینمای هنگ‌کنگ بسیار خوب و پرثمر بوده و تماشاگران استقبال شایانی از تولیدات بومی در جدول گیشه نمایش سینماها کرده‌اند. این استقبال که در نقطه مقابل نیمه‌اول سال قرار می‌گرفت، با تعجب و شگفتی محافل هنری در هنگ‌کنگ روبه‌رو شد.

به گفته یینگ چی ون، کارگردان فیلم:« باور همه ما این است که تماشاگران می‌توانند با کمدی اکشن سرگرم‌کننده و ضدسرمایه‌داری ما، شروع تازه‌ای را تجربه کرده و از دیدن داستانی جذاب لذت ببرند. مردم ما از یک سنت خوب فیلم‌دیدن برخوردارند و همواره استقبال بالایی از تولیدات داخلی می‌کنند. در عین حال، آنها علاقه خاصی به محصولات کمدی دارند و از خندیدن لذت می‌برند. حال و هوای کمدی همه چیز تحت کنترل است، تماشاگران را وارد دنیای سرشار از شوخ‌طبعی و خنده می‌کند و این موضوع می‌تواند خنده بیشتری بر لبان اهالی صنعت سینما بیاورد. کمدی اکشن ما از آن دسته فیلم‌هایی است که جمع خانواده در هر سن و سالی که باشند، می‌توانند آن را در کنار دوستان و آشنایان خود تماشا کنند.»

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها