عربستان سعودی یکی از کشورهای بسیار ثروتمند و بزرگ در آسیای غربی است.
کد خبر: ۱۳۹۲۰۱۰

به گزارش جام جم آنلاین و بنابر اعلام بنیان گذار اپ ARABIA، این کشور از نظر تاریخی، مذهبی، مدرنیته و غیره بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفتهاست. در ادامه محبوبترین جاذبههای عربستان را بررسی میکنیم.

مسیر قرنیز دمام (Dammam Corniche)

خط ساحلی قرنیز دمام را باید جز مکانهای بسیار زیبای عربستان دانست که چشم اندازی از دریا با جاذبههای تاریخی و فرهنگی دمام را پیش روی مخاطب قرار میدهد. اطراف این مسیر با فضای سبز پوشیده شده است که از ساحل عزیزه تا جزیره تاروت ادامه دارد. این محل از بهترین جاذبههای توریستی برای تماشای غروب آفتاب و گذراندن اوقات فراغت گردشگران است.

مسجد قبا جز محبوبترین جاذبههای عربستان

مسجد قبا در روستایی نزدیک شهر مدینه قرار دارد و بهدلیل قدمت خود یکی از مناطق دیدنی کشور عربستان است. این مسجد بدون شک قدیمیترین مسجد ساخته شده در جهان به شمار می‌رود که قدمت آن به زمان پیامبر بر میگردد.

کعبه، نقطه جذب مسلمانان جهان

هر ساله مسلمانان بسیاری از سرتاسر جهان برای زیارت خانه خدا یا کعبه به عربستان مسافرت می‌کنند. یکی از دلایل شناخته شدن این کشور را باید وجود کعبه در این منطقه دانست که آن را به یک نقطه مهم مذهبی و سیاسی در جهان تبدیل کردهاست.

موزه ملی

یکی از محبوبترین جاذبههای عربستان، موزه ملی این کشور است. این موزه در ریاض پایتخت عربستان قرار دارد و از نظر تاریخی دارای جاذبه گردشگری است. نگهداری بیش از ۱۵ هزار شی تاریخی در این موزه با قدمت بیش از ۳ هزار سال پیش، این محل را برای گردشگران خارجی و داخلی بسیار منحصربه‌فرد جلوه می‌دهد. معماری این بنا نیز به‌گونهای است که نگاه را به خود جلب میکند.

قلعه المصمک در ریاض

این قلعه در قرن 19 ساخته شده است و یکی از مناطق تاریخی شهر ریاض عربستان بهشمار می‌رود که از اهمیت بسیاری در جذب گردشگران برخوردار است. قلعه المصمک با نمایی از گل و آجر اندود شده است که مجموعهای تاریخی از آثار به جا مانده گذشته را نشانمی‌دهد.

در این قله یک مسجد و دیوان بسیار زیبا با نقوش و تزئینات فاخر به چشم می‌خورد که آن را جز محبوبترین جاذبههای عربستان کردهاست.

برج الفیصلیه

بنابر اعلام بنیان گذار اپ ARABIA، این برج نیز جز مکانهای بسیار شناخته شده و نمادین شهر ریاض است. در واقع دلیل محبوبیت این بنا، معماری بینظیر آن است که جز نمادهای مدرن این شهر بهحساب میآید. در این مرکز، برجی به ارتفاع ۲۴۷ متر قرار دارد که جز چهارمین برج بلند عربستان بهشمار می‌رود.

توپ شیشهای بالای نوک این برج نیز بهصورت معلق روی آن قرار گرفتهاست که نمای 360 درجه آن امکان مشاهده کل شهر را به افراد میدهد. در این برج نیز رستورانی با غذاهای اروپایی سرو میشود که آن را به مکانی مناسب برای گردشگران خارجی تبدیل کرده‌است.

مرکز خرید الجبیل

مرکز خرید الجبیل شامل بازارهای مدرن است که در کنار بازارهای سنتی و محلی قرار گرفته است. این مرکز یکی از محبوبترین جاذبههای عربستان بهشمار می‌رود که برای مسافران و ساکنان عربستان از اهمیت بسیاری برخوردار است.

در این مرکز خرید انواع برندهای بین المللی پوشاک برای تمامی سنین به فروش میرسند. همچنین وجود کافهها، رستوران‌ها، پارکهای سرپوشیده و غیره در مرکز خرید الجبیل آن را به مکانی جذاب برای گردشگران تبدیل کردهاست.

در نتیجه

در این مقاله به بررسی برخی از محبوبترین جاذبههای عربستان از نظر تاریخی، سیاسی، مذهبی و فرهنگی پرداختیم. تمامی این مکانها، عربستان را به کشوری توریستی و اقتصادی تبدیل کرده‌است که سرمایهگذاران خارجی را به خود جذب میکند.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها