مدیرعامل شرکت آرمان سلامت دهان مهتا خبر داد:

غربالگری بیماری های دهان با استفاده از سیستم تله مدیسین پرتابل

با موافقت شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی کشورصورت گرفت؛

تاسیس مرکز نوآوری سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان

شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی کشور در دویست و هشتاد و هشتمین جلسه خود،برای اولین بار با تاسیس مرکز نوآوری سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در دو دانشگاه علوم پزشکی کرمان و ایران موافقت کرد.
کد خبر: ۱۳۹۱۱۸۱

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛سرپرست مرکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این رابطه گفت:امروزه دانشگاه ها به منظور رفع نیازهای کشور در حوزه های فناوری،اشتغال و کارآفرینی،رسالتی فراتر از تولید دانش و تربیت دانش آموخته بر عهده داشته و از همین رو ساختار و حرکت خود را به سمت دانشگاه های نسل سوم آغاز کرده اند.

دکتر علیرضا فارسی نژاد،افزود:دانشگاه‌های نسل سوم برخلاف دانشگاه های نسل اول و دوم که مبتنی بر فعالیت‌های تعلیمی و تحقیقات پایه هستند،بر تحقیقات کاربردی و نیاز محوراستوار بوده و عموماً مبتنی بر کارآفرینی و حل مشکلات جامعه با رویکرد علمی هستند.

وی ادامه داد:حوزه فناوری سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی یکی از مهمترین حیطه هایی است که می تواند به نیاز جامعه در حوزه درمان های نوین پاسخ دهد و هم اکنون در این حوزه شاهد خلق ایده هایی هستیم که وارد مسیر شتابدهنده ها می شوند تا کسب و کار خود را آغاز و به بازار دست یابند،اما حلقه گمشده این فرآیند،وجود بستر مناسبی است که بتواند با فراهم کردن مجموعه ای متمرکز از خدمات آموزشی و مشاوره ای،امکانات آزمایشگاهی و فضای فیزیکی مناسب،به کسب و کارها و ایده های نوپای مرتبط با این حوزه کمک کند.

این عضو هیات علمی دانشگاه افزود:به همین منظور مرکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی جهت آموزش،توانمندسازی و راهبری صاحبان ایده،فناوران و کارآفرینان در حوزه فناوری های نوین پزشکی در سال 1397 در دانشگاه علوم پزشکی کرمان تاسیس شد.

به گفته وی تاکنون علاوه بردانشگاه کرمان،این مراکز درپژوهشگاه رویان ودانشگاه های علوم پزشکی تهران،ایران، یزد،شیراز،تبریز،مشهد و همچنین دانشگاه تربیت مدرس و صنعتی شریف نیز راه‌اندازی شده‌اند.

دکتر فارسی نژاد،خاطرنشان کرد:خوشبختانه در پی بررسی فعالیت ها و توانمندی های مراکز مذکور،این موافقت نه تنها باعث تقویت و تثبیت جایگاه دانشگاه علوم پزشکی کرمان در جمع مراکز پیشرو کشور در حوزه علوم و فناوری های سلول های بنیادی خواهد شد،بلکه با اختصاص ردیف سازمانی و بودجه مستقل می تواند دانشگاه را در جذب فارغ التحصیلان نخبه در رشته های گوناگون و همچنین حمایت از شرکت های دانش بنیان یاری نماید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها