هر زمان یک جراحت یا بریدگی در پوست ایجاد گردد، این شرایط باعث می‌شود پس از ترمیم، بر روی پوست جای بخیه یا اسکار ایجاد شود.
کد خبر: ۱۳۸۹۳۸۲

به هر حال فاکتورهای متعدد می‌توانند تأثیر مشخص بر شدت جای بخیه باقیمانده بر روی پوست پس از ترمیم آن داشته باشند.

برای مثال اندازه و عمق زخم، ضخامت و رنگ پوست فرد و نیز زاویه و جهت ایجاد زخم همگی از عوامل تأثیرگذار در این رابطه هستند.

معمولاً جای بخیه روی صورت (ایجاد شده در نتیجه تصادفات رانندگی، سوختگی و آسیب‌دیدگی) می‌توانند زندگی فرد را دچار مشکل کند و بر اعتماد به نفس وی در ارتباط با شرایط ظاهری تأثیر منفی داشته باشند. امروزه از روش‌های مؤثر مختلفی برای ترمیم جای بخیه برای کاهش ظاهر اسکار و بهبود شرایط آن استفاده می‌شود.

این روش‌ها همچنین می‌توانند عملکرد ناحیه آسیب‌دیده را بازیابی کرده و تغییرات پوستی را ترمیم کنند. در این مقاله قصد داریم بهترین راهکار و درمان جای زخم و بخیه را با شما در میان بگذاریم با ما همراه باشید.

درمان جای زخم و بخیه

بطوری کلی اسکار پوست چیست؟

وقتی پوست شما صدمه می بیند، بدنتان به طور طبیعی محل آسیب را ترمیم می‌کند. چگونگی این ترمیم به عمق آسیب بستگی دارد. اگر فقط لایه‌های سطحی پوستتان آسیب دیده باشند، احتمالاً در هنگام بهبود، پوست جدیدی را مشاهده می‌کنید. اما، برای ترمیم آسیب لایه‌های عمیق‌تر، بدن پوست ضخیم‌تری را ایجاد می‌کند. این بافت ضخیم معمولاً به اسکار تبدیل می‌شود.

رنگ اسکار‌های جدید صورتی مایل به قرمز است. با گذشت زمان جای زخم، از رنگ پوست، روشن‌تر یا تیره‌تر می‌شود. اغلب اسکارها مسطح هستند و پوست روی آنها چین و چروک دارد. اگر بدن مقدار زیادی بافت ایجاد کند، اسکار برآمده می‌شود. گاهی اوقات بافت اضافی‌ای که بدنتان ایجاد می‌کند، منجر به بروز اسکاری بزرگتر از زخم اصلی می‌شود. به این اسکارهای برآمده کِلوئید می‌گویند.

گاهی ممکن است اسکار فرورفته‌ای را مشاهده کنید که به دلیل التهاب بسیار زیاد پوست (مثل آکنه و آبله مرغان) ایجاد می‌شود. در واقع، التهاب زیاد، کلاژن پوست را از بین می‌برد. به همین دلیل است که اغلب در زمان بهبود آبله مرغان و آکنه، اسکارهای فرورفته را تجربه می‌کنید.

انواع مختلف زخم و اسکار:

• زخم های کلوئیدی:

این زخم ها در نتیجه عملکرد ترمیمی بیش از حد پوست ایجاد می شوند و ویژگی مشخصه آن ها این است که از ناحیه آسیب فراتر می روند. به مرور زمان کلوئیدها بزرگ تر شده و مسائل و مشکلات فراوانی از قبیل خارش و حساسیت را برای فرد ایجاد می کنند. درمان های روتین کلوئید شامل جراحی، تزریق استروئیدها و یا ورقه های سیلیکونی بوده و در موارد کوچک می توان از روش کرایوتراپی (فریز کردن زخم با نیتروژن مایع) نیز بهره برد. علاوه بر آن به منظور پیشگیری از بروز زخم های کلوئیدی می توانید از درمان فشاری یا پدهای ژله ای به همراه سیلیکون در ناحیه آسیب استفاده کنید. زخم های کلوئیدی بیشتر در افراد با پوست تیره و سبزه دیده می شوند.

• زخم های سفت شده یا کنتراکچر:

این نوع زخم ها اغلب به دنبال سوختگی پوست ایجاد می گردد و موجب ناتوانی در حرکت عضلات و عملکرد عصبی می شوند.

• زخم های هایپرتروفیک:

این زخم ها همانند زخم های کلوئیدی برجسته و قرمز هستند؛ اما تفاوت آن ها با کلوئید در این است که زخم های هایپرتروفیک از محدوده آسیب فراتر نمی روند.

روش های درمانی زخم های هایپرتروفیک:

1. تزریق استروئید جهت کاهش التهاب

2. استفاده از ورقه های سیلیکونی جهت صاف کردن سطح زخم.

•زخم های ناشی از آکنه یا زخم های آتروفیک:

اگر مبتلا به آکنه شدید باشید، آثار و عوارض آن را به صورت اسکارهایی در پوست خود مشاهده خواهید کرد. انواع مختلفی از زخم های ناشی از آکنه وجود دارد و شکل این زخم ها از حفره های عمیق در پوست تا اسکارهای زاویه دار و مواج متغیر است. گزینه های درمانی برای رفع جای زخم در این موارد بسته به نوع اسکار شما متفاوت خواهد بود

چه کنیم که جای زخم و بخیه روی پوست نماند؟

شرکت اسکارهیل با ۲۳ سال سابقه درخشان در زمینه گسترش درمان های پیشرفته غیرجراحی در درمان اثرات زخم ها و سوختگی ها، در سال ۱۹۸۸ در ایالات متحده آمریکا تاسیس و پایه گذاری گردید. محصولات کمپانی اسکارهیل توسط متخصصین پوست و جراحان پلاستیک در بیش از 60 کشور در سراسر جهان برای اسکارهای پس از عمل، اسکارهای هیپرتروفیک، کلوئیدها و سوختگی توصیه می شود.

محصولات شرکت scar heal جزء بهترین و برترین محصولات حال حاضر دنیا در زمینه درمان انواع اثر زخم می باشند که با توجه به کیفیت بالای مواد اولیه استفاده شده در این محصولات و همچنین تخصصی بودن فعالیت شرکت اسکار هیل دراین زمینه، هیچکدام از محصولات فعلی موجود در بازار از لحاظ کیفی قابلیت رقابت با محصولات شرکت اسکار هیل را ندارند.

تمام محصولات این شرکت در کشور آمریکا تولید و بسته بندی می شوند و دارای تاییدیه FDA آمریکا و CE اروپا می باشند. اگر در همین جا تمایل به خرید محصولات اسکارهیل scarheal برای رفع جای زخم و بخیه صورت و بدن خود دارید می توانید وارد سایت فروشگاه اینترنتی آیریک تجهیز شوید و پس از مشاهده و کسب اطلاعات لازم از مشاوران متخصص ، محصول مورد نظر خود را انتخاب و خرید کنید.

خرید محصولات اسکارهیل

انواع محصولات اسکارهیل:

کرم سیلیکونی اسکار استاتیک 10 و 60 گرمی

کرم سیلیکونی اسکار استاتیک اسکارهیل در درمان اسکارهای کلوئید، هایپرتروفیک، اسکارهای ناشی از عمل های جراحی، تروماتیک، سوختگی ها، اسکار جوش های پوستی، خطوط چاقی و بارداری و همچنین بعد از درمان با لیزر و جای عمل و جراحی بسیار موثر می باشد. ( خرید کرم اسکاراستاتیک 10 میل)

این فرآورده حاوی 23 ماده درمانی فعال برای درمان انواع اسکار می باشد.

ترکیبات موثره در کرم سیلیکونی اسکار استاتیک اسکارهیل

ویتامین A ، عصاره آرنیکا، گلیسرین، کو آنزیم کیوتن، روغن کالاندولا و عصاره درخت چای

ژل سیلیکونی رژواسیل اسکارهیل 10 و 30 گرمی

ژل سیلیکونی رژواسیل ترکیبی مدرن از گروه پپتاید ها، سرامید، مواد ضدالتهاب طبیعی، اسیدهای چرب ضروری و ویتامین ها است که با کمک به بازسازی پروتئین های ساختمانی پوست و ترمیم ساختار سه بعدی آن، خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش و از ایجاد استرچ مارک جلوگیری می کند.

ژل رژواسیل خاصیت درمانی موثر و ثابت شده در درمان اسکارهای ناشی از سوختگی دارد که میزان اثربخشی بالاتری در مقایسه با انواع سیلیکون مایع دارد و همچنین می توان جهت پیشگیری و درمان ترک های پوستی در مواردی مانند افزایش سریع وزن و بدنسازی نیز استفاده کرد. ( خرید ژل ترمیم کننده رژواسیل rejuvasil )

ترکیبات موثره در ژل سیلیکونی رژواسیل اسکارهیل

ویتامین C، روغن شترمرغ ، روغن کوسه ، سیلیکون

نوار سیلیکونی اسکار اف ایکس اسکارهیل در انواع سایز ها

نوارهای سیلیکونی اسکار اف ایکس باعث نرم شدن، ناپدید شدن و همچنین هم سطح شدن اسکارهای ناشی از سوختگی با پوست اطراف آن و همچنین کاهش مقدار Hyper pigmentation سطح اسکار می گردد.

خرید نوار اسکار اف ایکس

نوارهای سیلیکونی اسکار اف ایکس برای جراحی های متفاوت مانند جراحی های سینه، دارای اشکال آناتومیک خاصی می باشند که به طور بی نظیری باعث راحتی استفاده و افزایش تاثیرگذاری در مصرف کنندگان و همچنین کاهش هزینه های درمان آن ها می شود. این محصول هم در کاهش شدت اسکارهای هایپرتروفیک تازه و هم در بهبود اسکارهای هایپرتروفیک قدیمی تر مؤثر می باشد.

ترکیبات موثره در نوار های سیلیکونی اسکار اف ایکس اسکارهیل

پلي دي متیل سيلوکسان

خلاصه مطلب

هنگام انتخاب محصول مناسب برای اسکار و جای زخم و بخیه ، نکته اصلی که باید از خود بپرسید این است که اسکار من چند ساله است و دوست دارم چه چیزی را در مورد جای زخم خود تغییر دهم؟ در بالا یکی از مطرح ترین و معتبرترین برندهای دنیا خدمت شما عزیزان معرفی و بررسی شد . حال اگر تصمیم به استفاده از برند اسکارهیل داشته باشید توصیه می شود:

اگر جای اسکار ایجاد شده از زخم کاملا بسته و بدون ترشح، جدید و یا برجسته شده است، ژل رژواسیل را استفاده کنید. اگر جای اسکار ایجاد شده توسط زخم و بخیه قدیمی‌تر است و می‌خواهید تغییر رنگ را هدف قرار دهید و همچنین سلامت کلی پوست را حفظ کنید،کرم اسکار استاتیک را در برنامه قرار دهید . استفاده از نوار سیلیکونی اسکار اف ایکس در اسکار های جدید و قدیمی توصیه می شود و می تواند به تنهایی یا مکمل ژل و کرم شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها