یلدا «خودمونی» می‌شود
حضور خانواده‌ها در برنامه «خودمونی»

یلدا «خودمونی» می‌شود

رادیویی که برای اولین‌بار آمد

شبانه‌روز با جام‌جهانی از استودیویی در کیش

صداوسیما هر از گاهی به مناسبتی رادیو فصلی راه‌اندازی می‌کند. این بار همزمان با آغاز بازی‌های جام‌جهانی، رادیویی تشکیل داد. از روز یکشنبه ۲۹آبان‌ماه ساعت ۱۰صبح روی موج FM ۹۵.۵ مگاهرتز شنیدنی شد. این رادیو با حضور وزیر ورزش و جوانان و یک‌سری از مسئولان ورزشی افتتاحیه زنگ آغازش به صدا در آمد.
صداوسیما هر از گاهی به مناسبتی رادیو فصلی راه‌اندازی می‌کند. این بار همزمان با آغاز بازی‌های جام‌جهانی، رادیویی تشکیل داد. از روز یکشنبه ۲۹آبان‌ماه ساعت ۱۰صبح روی موج FM ۹۵.۵ مگاهرتز شنیدنی شد. این رادیو با حضور وزیر ورزش و جوانان و یک‌سری از مسئولان ورزشی افتتاحیه زنگ آغازش به صدا در آمد.
کد خبر: ۱۳۸۸۲۴۷
نویسنده مجتبی برزگر - روزنامه‌نگار

این رادیو تا پایان جام‌جهانی به کار خود ادامه می‌دهد.رادیوی فصلی که در راستای تحقق سیاست‌های رسانه‌ملی (هویت‌‌محوری و عدالت‌گستری) افتتاح می‌شود؛ چرا که رادیو فرستنده‌های قوی در اقصی نقاط کشور دارد و مردم می‌توانند در صورتی‌که به تلویزیون دسترسی نداشته باشند از شبکه رادیو فصلی «جام‌جهانی»، فوتبال‌‌ها را با تمام حواشی و تحلیل‌ها دنبال کنند.
نکاتی که مهدی آذرمکان، مدیر رادیو ورزش که مسئولیت این رادیو فصلی را به‌عهده دارد، بر زبان آورد. او به این نکته اشاره کرد: کسانی که به رادیو هم دسترسی نداشته باشند و «رادیو جام‌جهانی» را نتوانند دنبال کنند، می‌توانند در ایران‌صدا این شبکه را بشنوند و همچنین بخش‌هایی از گفت‌‌وگوها و تحلیل‌ها هم به‌صورت تصویری در ایران‌صدا قابل دریافت است. در رادیونما هم دستگاه‌های گیرنده نشان می‌دهند و این شبکه رادیویی به عنوان «رادیو فصلی» شناخته می‌شود.
مدیر رادیو جام‌جهانی تأکید کرد که این شبکه تا ۲۷آذر که آخرین مسابقه جام‌جهانی قطر برگزار می‌شود، فعالیت خواهد داشت. فعالیت این شبکه ۲۴ ساعته است. از ۶صبح تا ساعت ۱۳ برنامه‌های تولیدی و زنده که در حوزه جام‌جهانی است روی آنتن می‌رود. همچنین مستندهایی درباره تیم‌ها داریم. چند برنامه زنده از ساعت ۱۳ تا یک بامداد به همراه رقابت‌ها پخش می‌شود که با تحلیل کارشناسان هم همراه است. همچنین از ساعت یک بامداد تا ۶ صبح گزیده‌هایی از بهترین برنامه‌های دیگر شبکه‌ها و همچنین بهترین مسابقه روز قبل را پخش می‌کنیم.
آذرمکان پیدایش این رادیو فصلی را برای اولین‌بار عنوان کرد و گفت: ما از چند ماه پیش تدارک این رادیو را در دستور کار قرار دادیم که بتوانیم این بزرگ‌ترین رویداد ورزشی جهان را خوب پوشش دهیم. پیگیری‌ها، تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌ها انجام شد و موفق شدیم از صداوسیما مجوز بگیریم. خوشبختانه در ابتدای راه پویشی را راه‌اندازی کردیم به نام «تا پای جان برای ایران» که منبعث از شعار تیم ملی است. در این پویش از مردم و مخاطبان و برنامه‌سازان رادیویی خواسته‌ایم مشارکت کنند و در پایان جوایز ارزنده‌ای هم اهدا خواهد شد. 
وی با اشاره به شعار این برنامه افزود: شعارمان در رادیو جام‌جهانی «ستارگان رادیو راوی ستارگان فوتبال» است و همه دوستانی که در حوزه رادیو و ورزش فعالیت دارند از آن استفاده کردیم. در این راستا در کنار ۱۲ تا ۱۵ نفر از گزارشگران قدیمی رادیو ورزش و البته همکارانی از کیش بهره بردیم از جمله خسرو والی‌زاده، مهرزاد عطاران، آرش اسدی، علی‌اکبر ارمنده‌ای.
مدیر رادیو جام‌جهانی در پاسخ به این سؤال که چرا استودیوی این رادیو فصلی در کیش است، گفت: اصلا تفاوتی که شبکه جام‌جهانی دارد این است که ما از جزیره کیش روی آنتن می‌رویم. تحلیل کارشناسی، استودیو و گزارشگران در کیش مستقر هستند. همچنین از ظرفیت‌هایی که در کیش است در بدنه کارشناسی و بدنه صداوسیما به‌عنوان گزارشگر و گوینده استفاده می‌کنیم و به این ترتیب با نهادهای همکار، هم‌افزایی داریم.
آذرمکان اضافه کرد: در دوره‌های قبلی جام‌جهانی فقط یک گزارش از رادیو پخش می‌شد اما الان دو گزارش پخش می‌شود یک گزارشگر از رادیو ورزش و یک گزارشگر هم از رادیو جام‌‎جهانی رقابت‌ها را گزارش می‌کند. به‌ویژه که هشت بازی تلاقی دارند و از ۱۶ بازی که با هم برگزار می‌شود هشت بازی را رادیو ورزش و هشت بازی هم در رادیو جام‌جهانی گزارش می‌شود.
رادیو جام‌جهانی ۲۴ ساعته روی آنتن است؛ برنامه‌های زنده و تولیدی و تحلیلی، ۱۳ ویژه‌برنامه و تجلیل و کارشناسی تا یک بامداد و از یک بامداد تا ۶ صبح، بهترین برنامه‌ها و مسابقه‌ها را بازپخش کنیم. حدود ۱۹۰ ساعت برنامه زنده، ضبطی تولید می‌کنیم و ۵ ساعت تکرار می‌شود. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها