پایداری نسبی در شبکه آب با اجرای فاز اول آبرسانی به همدان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه با اجرای فاز اول آبرسانی پایداری نسبی در شبکه ایجاد شده است، گفت: آبرسانی به همدان الگویی برای شهرهای دارای تنش آبی شده است.
کد خبر: ۱۳۸۵۲۳۴

به گزارش جام جم آنلاین همدان، فرهاد بختیاری‌فر با اشاره به اینکه از ۲۷ مردادماه همدان دچار تنش آبی شد، اظهار کرد: از ۲۷ مرداد با از دست دادن ۶۵ درصد از منابع آبی شهر همدان دچار تنش آبی شدیم و مردم مشکلات فراوانی را متحمل شدند اما این تهدیدی بود که به فرصت تبدیل شد و باعث شد همدان در سه مرحله به صورت شاخص مطرح شود.

وی با بیان اینکه طرح آبرسانی به همدان ثابت کرد که می‌توان کار جهادی را در مدت کوتاهی انجام داد، یادآور شد: پروژه‌ای که ۱۷سال دچار رخوت و سکون شده بود، در کمتر از هفت ماه به نتیجه رساند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اجرای فاز اول آبرسانی به همدان، ادامه داد: آبرسانی از سد تالوار یکی از پروژه‌هایی بود که باعث شد همدان در سطح کشور خود را ثابت کند.

بختیاری‌فر یادآور شد: در پروژه آب ضربتی به همدان ۷۲ حلقه چاه کشاورزی ظرف کمتر از ۲۰ روز به همت ایثار و از خودگذشتگی کشاورزان به کمک آمد و ۶۰۰ لیتر در ثانیه آب وارد مدار شد و بخشی از تنش آبی همدان کم شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان بیان کرد: امیدواریم این حمایت و از خود گذشتگی ادامه داشته باشد تا بتوانیم از تنش آبی خارج شویم و مردم با بهره‌برداری از فاز دوم آبرسانی از تالوار، طعم شیرین آبرسانی را بچشند.

وی با بیان اینکه کشاورزان همدان رسم سقایی را به جا آوردند و مردم را به کشت و کار خود ترجیح دادند، اظهار کرد: آبرسانی به همدان تبدیل به نمادی از وحدت و یکپارچگی شده است چراکه کل ایران به کمک ما آمدند به طوریکه ۳۷ اکیپ از سراسر کشور و ۱۱۰ تانکر از ۲۹ استان وارد همدان شده و به یاری مردم همدان شتافتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها