پس از ادعای آلبانی مبنی بر حملات سایبری شدید به این کشور از سوی ایران، نخست وزیر آلبانی به منظور تقویت امنیت سایبری کشور خود، به اسرائیل سفر و با کارشناسان و مقامات حوزه سایبری اسرائیل دیدار کرد.
کد خبر: ۱۳۸۴۳۵۲
به گزارش جام جم آنلاین، منابع صهیونیستی در رابطه با سفر نخست وزیر آلبانی گزارش داده اند که ادی راما، نخست‌وزیر آلبانی، برای یک سفر دیپلماتیک به اسرائیل، پس از حملات سایبری شدید ایران علیه کشورش که منجر به قطع روابط دیپلماتیک بین دو کشور در ماه گذشته شد، به اسرائیل خواهد آمد. هدف از این سفر تا آنجا که به آلبانی مربوط می‌شود، دریافت کمک از اسرائیل برای تقویت دفاع سایبری آن است.

هیأت آلبانیایی که او را همراهی میکنند، شامل وزرا و معاونان دولت وی، روسای امنیت سایبری و سایر مقامات ارشد هستند و قرار است با شرکت‌های پیشرو اسرائیلی در زمینه سایبری و امنیت اطلاعات و حتی رئیس سیستم ملی سایبری، گابی پورتنوی، ملاقات کنند. قرار است نخست وزیر آلبانی با بنیامین نتانیاهو، رهبر مخالفان دولت فعلی نیز دیدار کند.

منابع آگاه از جزییات این بازدید گفتند که فردی که در پشت صحنه برای سازماندهی این دیدار کار کرده است، تاجر یهودی، الکساندر شکویچ، از دوستان نزدیک نخست وزیر آلبانی است که او نیز در اسرائیل زندگی می‌کند. الکساندر شکویچ ریاست گروه ERG را بر عهده دارد که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان انواع فلزات در جهان است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها