مدیرکل امور شهری و شوراهای اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: ۱۳۳ بسته سرمایه‌گذاری به ارزش ۳۳ هزار میلیارد تومان آماده ارایه به سرمایه‌گذاران در نمایشگاه ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان است.
کد خبر: ۱۳۸۲۸۵۵

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: مرتضی موحدنیا، روز دوشنبه در نشست خبری همایش و نمایشگاه ملی فرصت های سرمایه گذاری شهرهای استان با بیان اینکه این بسته ها در نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری از سوی شهرداری های شهرهای استان به سرمایه گذاران ارایه خواهد شد، افزود: در این نمایشگاه ۱۰۰ میز برای شهرداری های استان در نظر گرفته شده تا پتانسیل ها و فرصت های سرمایه گذاری خود را به سرمایه گذاران ارایه کنند.

وی با اشاره به اینکه این همایش و نمایشگاه در راستای استفاده از مشارکت مردم در مدیریت شهری و تعریف منابع درآمدی برای شهرداری ها برگزار می شود، اظهار داشت: اقتصاد شهری و درآمد پایدار، محیط زیست و مدیریت پسماند، عمران و پروژه های زیرساختی، حمل و نقل عمومی و ترافیک، گردشگری و تفریحات شهری، خدمات اجتماعی و فرهنگی، خدمات شهری و شهرسازی، شهر هوشمند و دانش بنیان و اکوتوریسم و بوم گردی از محورهای این همایش هستند.

مدیرکل امور شهری و شوراهای اسلامی آذربایجان شرقی گفت: بسته های سرمایه گذاری در ۲ نوع به صورت مشارکت مدنی و قراردادهای بی او تی (BOT) به سرمایه گذاران ارایه می شود و ۶۵ درصد بسته ها نیز به صورت بی او تی است.

موحدنیا، با بیان اینکه بودجه شهرداری های استان در سال گذشته هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود که این میزان در سال جاری به ۱۱ هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان افزایش یافت، ادامه داد: ارزش بسته های سرمایه گذاری حدود سه برابر بودجه سال جاری شهرداری های استان است.

وی یادآوری کرد: اگر حداقل ۳۰ درصد از بسته های سرمایه گذاری از سوی سرمایه گذاران مورد استقبال قرار گرفته و محقق شود، برابر یک سال بودجه شهرداری ها در سطح استان سرمایه گذاری خواهد شد.

مدیرکل امور شهری و شوراهای اسلامی آذربایجان شرقی گفت: بسته های سرمایه گذاری با رویکرد جدیدی تدوین شده و ۵۰۰ سرمایه گذار بومی ساکن در داخل و خارج استان برای شرکت در این همایش دعوت شده اند.

موحدنیا، افزود: عمده بسته های سرمایه گذاری شهرداری تبریز در حوزه حمل و نقل عمومی بوده ولی در سایر شهرداری ها در حوزه عمران شهری و دیگر حوزه های مربوط به اقتصاد شهری، اجتماعی، فرهنگی، گردشگری و خدماتی تدوین شده است.

وی اظهار داشت: در این همایش میثاق نامه ای برای حمایت از سرمایه گذارانی که در بسته های سرمایه گذاران مشارکت می کنند از سوی مدیران ارشد استان امضا خواهد شد.

مدیرکل امور شهری و شوراهای اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه نتایج این همایش و نمایشگاه اطلاع رسانی خواهد شد، گفت: این نمایشگاه در سال آینده نیز به صورت پررنگ و مستمر ادامه خواهد داشت.


مجوز استخدام ۷۴ نفر برای شهرداری های آذربایجان شرقی اخذ شده است

موحدنیا، ادامه داد: برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز شهرداری های شهرهای استان مجوز استخدام ۷۴ نفر اخذ شده و نام نویسی از علاقه مندان از ۲۰ تا ۳۰ مهر انجام و آزمون نیز نیمه دوم آبان برگزار می شود.

 

همایش فرصت های سرمایه گذاری موجب هم افزایی مدیریت شهری و سرمایه گذاران می شود

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های آذربایجان شرقی نیز در این نشست با تاکید بر نقش اصحاب رسانه و خبرنگاران در جذب مشارکت های مردمی در مدیریت شهری، گفت: برگزاری همایش و نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری استان موجب هم افزایی و استفاده مدیریت شهری و سرمایه گذاران از ظرفیت های طرفین می شود.

 مرتضی عبدل زاده، با بیان اینکه استقبال سرمایه گذاران از این همایش و نمایشگاه موجب جهش بزرگ اقتصادی در استان می شود، افزود: در این راستا و برای تسهیل در امر سرمایه گذاری، تمام فرصت های سرمایه گذاری شهرداری ها اخذ شده و پس از رفع ایرادات و اشکالات آن ها در چارچوب بسته های سرمایه گذاری نظام مند تدوین شده اند.

وی اظهار داشت: همچنین کلاس ها و جلسات کارشناسی برای آموزش افراد شاغل در حوزه سرمایه گذاری شهرداری ها برگزار شده و پس از سنجش توانمندی ها و اصالت سرمایه گذاران از آنان برای شرکت در این همایش دعوت شده است.

عبدل زاده، ادامه داد: سازمان همیاری شهرداری های استان در حوزه های مختلف عمرانی، بازرگانی، خدماتی، آموزشی و محیط زیست به شهرداری های استان کمک می کند و علاوه بر حوزه داخلی در حوزه بین الملل نیز فعالیت هایی در کشورهای همسایه انجام داده است.

 

سرمایه گذاران، شریک و همراه مدیریت شهری برای توسعه شهرهای استان هستند

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تبریز با تاکید بر اهمیت سرمایه گذاری اجتماعی به عنوان اصل سرمایه گذاری، گفت: سرمایه گذار، شریک و همراه مدیریت شهری است و باید بر سرمایه گذاری اجتماعی اهمیت و توجه بیشتری شود.

رضا خلیلی، با اشاره به عرق و علاقه سرمایه گذاران بومی برای توسعه استان، افزود: بسته های سرمایه گذاری تدوین شده برای این همایش بیشتر در زمینه توسعه و تامین نیازهای شهری بوده و مشارکت سرمایه گذاران در این طرح ها موجب توسعه شهرهای استان در حوزه های مختلف می شود.

وی یادآوری کرد: اصحاب رسانه و خبرنگاران در پیشبرد اهداف این همایش و نمایشگاه نقش بسزایی داشته و می توانند با ارایه فضای مثبت از شهرهای استان زمینه جذب سرمایه گذاران اجتماعی برای توسعه استان را فراهم کنند. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها