کمبود نیروی انسانی و بودجه مهمترین چالشهای پیش روی انتقال خون یزد است

یزد-سرپرست اداره کل انتقال خون یزد گفت : کمبود نیروی انسانی متخصص و کار آزموده مهمترین چالشهای پیش روی انتقال خون یزد است .
کد خبر: ۱۳۷۹۷۲۳

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد ، سیدمحمدرضا آقایی در دیدار نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت مراکز فعال اهدای خون در استان اظهارداشت: وضعیت اهدای خون در استان یزد در شرایط قابل قبولی قرار دارد.

وی با بیان اینکه سال گذشته بالغ بر ۴۵ هزار کیسه خون توسط اهداکنندگان خون اهدا شد افزود : اداره کل انتقال خون اکنون ۱۰۰ در صد پاسخگوی نیازهای مراکز درمانی و بیمارستان های استان است لذا باید طی پنج سال آینده تجهیزات، نیروی انسانی و فضای فیزیکی در انتقال خون یزد دو و نیم برابر افزایش یابد تا پاسخگوی هرچه بهتر مراکز درمانی باشیم.

آقایی در ادامه این نشست مشکل کمبود بودجه را از دیگر چالش های انتقال خون یزد برشمرد و تصریح کرد: از آنجایی که انتقال خون جز دستگاههای حیاتی استان است ولی بودجه کافی برای این مساله دیده نشده است که در آینده با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.

وی با بیان این که فرهنگ اهدای خون در شهرستان اردکان از شرایط نسبتا خوبی برخوردار است گفت: ساختمان جدیدالاحداث مرکز خونگیری اردکان، تامین اعتبار کامل صورت نگرفته و این مرکز هم اکنون بین ده تا پانزده میلیارد تومان اعتبار لازم دارد تا به مرحله بهره برداری برسد‌.

آقایی خاطر نشان ساخت: ساختمان در دست احداث خونگیری اردکان هم اکنون ۷۴درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که با تامین اعتبار لازم به اتمام خواهد رسید.

در ادامه نشست نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به این که اداره کل انتقال خون جز سازمان های حساس استان است،بنابراین زمینه حضور بیشتر این سازمان در شورای سلامت، پدافندغیرعامل و مدیریت بحران استان فراهم گردد.

محمدرضا دشتی در این نشست همچنین قول مساعد جهت رفع مسائل و مشکلات سازمان انتقال خون اردکان داد و مقرر گردید؛ این مسائل توسط فرماندار در سفر استانی استاندار مطرح شود‌.

همچنین در این نشست مقرر گردید فرماندار اردکان ضمن هماهنگی با صنایع بزرگ اردکان بابت رفع مسائل و مشکلات نشستی برقرار شود.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها