سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تأثیر حضور میدل‌باس‌ها در حمل و نقل عمومی گفت: به‌روز بودن خدمات، سرعت تردد، استفاده از سوخت استاندارد، اثر مثبت بر ترافیک شهر، قیمت مناسب و سرویس‌دهی به مناطقی که تاکنون در آن‌ها از اتوبوس استفاده نمی‌شده، از مزایای این اتوبوس‌های جدید است.
کد خبر: ۱۳۷۹۷۰۰

به گزارش جام جم انلاین اصفهان؛ علی صالحی درباره علت کاهش تعداد اتوبوس‌ها در سطح شهر اصفهان اظهار کرد: به دلیل شیوع کرونا و تقریباً نصف شدن استفاده‌کنندگان از حمل‌ونقل عمومی، نیاز سالانه تعویض و ارتقای ناوگان اتوبوسرانی کمتر جلوه کرده است و به هر ترتیب متناسب با نرخ مستهلک شدن اتوبوس‌ها برای خرید و نوسازی ناوگان اقدام نشد، لذا این موضوع باعث شده است تا تعداد اتوبوس خریداری و نوسازی شده طی سال‌های ۹۶ تا ۱۴۰۰ از تعداد اتوبوس‌های از رده خارج شده کمتر باشد.وی درباره نحوه توزیع میدل‌باس‌های خریداری شده در مناطق مختلف شهر اصفهان گفت: تعداد ۱۰۰ دستگاه اتوبوس ۸.۵ متری مورد مذاکره و تفاهم قرار گرفته و خرید ۵۳ مورد آن نهایی شده است. با تغییرات وسیله نقلیه حمل‌ونقل عمومی و استفاده از این اتوبوس‌ها ابتدا در محله‌هایی که تا امروز شرایط معابر آن امکان ورود اتوبوس‌های ۱۲ متری را نداشته است برای اولین بار صاحب خط اتوبوس خواهند شد.عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: بخش دیگری از تغییرات به خطوطی تعلق می‌گیرد که بنا به کیفیت اتوبوس‌ها، شلوغی معابر یا تعداد بالای مسافر سرفاصله‌های رسیدن اتوبوس باید کاهش یابد، در نهایت این میدل‌باس‌ها به خطوطی که در حال حاضر اتوبوس‌های آن بیشتر از ظرفیت مسافری آن بوده است، اضافه خواهد شد، از این‌رو لازم است نوع وسیله حمل‌ونقل عمومی با تعداد مسافر هماهنگ شود.وی در پاسخ به این سؤال که تا چه میزان توزیع میدل‌باس‌ها به کنترل آلودگی و رفع معضلات این حوزه کمک می‌کند، بیان کرد: به‌روز بودن خدمات، سرعت تردد، استفاده از سوخت استاندارد، اثر مثبت بر ترافیک شهر، قیمت مناسب و سرویس‌دهی به مناطقی که تاکنون در آن‌ها از اتوبوس استفاده نمی‌شده، از مزایای این اتوبوس‌های جدید است که آن‌ها را از دیگر وسایل متمایز می‌کند، اما از نظر انجام مأموریتی تفاوتی با سایر اتوبوس‌ها ندارند و به همان میزان ارائه خدمات خواهند داشت.صالحی با بیان اینکه آلودگی هوا ناظر به موضوعات مختلفی است که شاید همچنان برای برخی از فاکتورهای آن از سوی سایر دستگاه‌های متولی اقدامی انجام نگرفته است، گفت: اما با توجه به اینکه در پژوهش‌های مختلف سهم حمل‌ونقل شهری در آلودگی هوای شهر اصفهان بین ۲۰ تا ۳۰ درصد برآورد شده است؛ بخشی از این ۲۰ تا ۳۰ درصد مربوط به حمل‌ونقل عمومی به صورت طبیعی نوسازی ناوگان بر اصلاح شاخص اثر دارد، اما به اندازه سهم خود در کل آلاینده‌ها خواهد بود.وی در ارتباط با پرداخت کرایه میدل‌باس‌ها خاطرنشان کرد: تفاوتی از نظر پرداخت وجود ندارد و این وسایل در زمره اتوبوس‌های شهری قرار دارند و مطابق با کرایه مصوب سال جاری برای هر خط هزینه استفاده برای مردم تعیین خواهد شد.سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان درباره سایر برنامه‌های مدیریت شهری برای رفع معضلات حمل‌ونقل گفت: تاکنون ۱۷۳ اتوبوس ۱۲ متری با مشارکت دولت خریداری شده است که طی سال جاری به مرور به ناوگان حمل‌ونقل عمومی اضافه می‌شود، همچنین در کنار ۱۰۰ اتوبوس ۸.۵ متری، شهرداری در حال مذاکره برای بررسی امکان خرید ۱۰۰ اتوبوس دیگر است تا نهایت تلاش برای نوسازی ناوگان انجام بگیرد.وی ادامه داد: در این راستا اقدامات برای بازسازی حداقل حدود ۲۰۰ دستگاه از اتوبوس‌های موجود در حال انجام است. آغاز به کار سامانه‌های هوشمند ناوبری اتوبوس برای استفاده بهتر و هدفمند مردم از اتوبوس‌ها، توسعه دو خط BRT، استفاده از محصولات دانش‌بنیان در حوزه ترافیک و تلاش برای استفاده از روش‌های مختلف جهت اصلاح فرهنگ ترافیکی شهر از دیگر اقدامات برای کاهش معضلات این حوزه است.صالحی همچنین در خصوص تدابیر لازم برای روان‌سازی کنترل ترافیک شهر اصفهان در اول مهرماه اظهار کرد: قرار است ستاد مهر شهرداری با حکم شهردار اصفهان و انتصاب معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری به عنوان متولی این ستاد پیگیر مسائل بازگشایی مدارس باشد. امیدواریم با رسیدن بخشی از اتوبوس‌های تازه‌نفس و نوسازی شده، تقویت و ساماندهی سرویس مدارس و فرهنگ‌سازی تا حدودی مسائل مرتفع شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها