دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان:

شورای امر معروف و نهی از منکر در هیات های ورزشی استان شکل بگیرد

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان گفت: شوراهای امر به معروف ورزش استان باید شکل بگیرد و هیات ورزشی در این راستا اقدام کند.
کد خبر: ۱۳۷۹۵۲۸

به گزارش جام جم آنلاین همدان، میثم صابریون اظهار کرد: به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان، در جلسه با اعضای ستاد این شورا در اداره کل ورزش و جوانان استان اظهار داشت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر از سال 1371 تشکیل و با نام ستاداحیای امربه معروف ونهی ازمنکر نام گذاری شد.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در سال 1373 در دیدار با مسئولان در ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور‌ بیان کرد: از ‌1397 این مهم در دستور کار قرار گرفت و بسط دادن به عرصه‌های تخصصی 18‌گانه امربه معروف ونهی از منکر مورد توجه واقع شد .

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان خاطرنشان کرد: کار در قرارگاه 21 تیر در سه مرحله بازرسی نامحسوس، خودارزیابی مدیران و بازرسی محسوس درنظرگرفته شد و بیشتر ادارات به طور نامحسوس ارزیابی شدند.

صابریون با اشاره به نهادینه کردن 164 تشکل شاخص با رویکرد مطالبه‌گری عالمانه و مدبرانه به عنوان نماینده ستاد درشورای امربه معروف دستگاه‌ها تصریح کرد: شوراهای امر به معروف ورزش استان باید شکل بگیرد و هر هیات ورزشی باید در این راستا اقدام کند.

وی با بیان اینکه نباید امر به معروف به بحث عفاف و حجاب تقلیل یابد، ادامه داد: 18 عرصه تخصصی در این خصوص وجود دارد و ستاد به عنوان یک نهاد نظارتی در این عرصه فعالیت می‌کند. موضوع عفاف و حجاب در زمان فعلی دارای فوریت است و بحث اولویت مطرح نیست.

صابریون قرارگاه ۲۱ تیرماه متقارن با هفته عفاف و حجاب امسال تشکیل شد افزود: شاخصه‌های عفاف و حجاب در مرکز توسط تیم نخبگان و کارشناسان این حوزه تعیین و بعد به مجموعه دولت توسط ستاد کشور و به تبع آن توسط ستادهای استانی به استانداران و مدیران ادارات ابلاغ شد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان با بیان اینکه ادارات را به سه دسته سبز، نارنجی و قرمز تقسیم کردیم خاطرنشان کرد: از اداراتی که در دسته سبز هستند در تجربه‌نگاری استفاده خواهد شد تا بقیه دستگاه‌ها بتوانند از تجارب آنها استفاده عملیاتی و اجرایی داشته باشند.

صابریون با بیان اینکه در رنگ نارنجی به دستگاه‌هایی که دچار اشکالاتی هستند و احیانا موانع و موضوعاتی در حوزه عفاف و حجاب دارند، تذکرات لازم با یک مدت زمان مشخص داده خواهد شد که در حال حاضر بازرسان در حال انجام این وظایف هستند گفت: در خصوص دستگاه‌های قرمز اگر آنها نخواهند رویه اصلاح و سالم‌سازی محیط اداری را فراهم کنند، طبق قانون ترک فعل آنها مطرح و از دستگاه‌ قضایی نسبت به این مسئله مطالبه خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها