کد خبر: ۱۳۷۹۱۰۸

معامله در فارکس

یکی از اولین نکاتی که در هنگام ورود به بازار فارکس باید به آن دقت کرد، سبد معاملاتی قابل معامله برای تریدر است. سبد معاملاتی به معنای نمادهای قابل معامله بوده که توسط کارگزاری فارکس چیده شده و در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. حتما می‌دانید که واسط فعالیت و سرمایه‌گذاری در بازارهای جهانی، بروکر نام داشته که دقت در انتخاب آن، اولین شرط و مهمترین شرط برای کسب درآمد مطمئن در بازار فارکس است. اگر می‌خواهید بدانید که بروکر فارکس چیست می‌توانید به این مقاله از سایت آموزشی آی آر بروکرز مراجعه نمایید. آی آر بروکرز، نه تنها آموزش‌های رایگان را برای تریدرهای مبتدی فراهم کرده، بلکه بسته به استراتژی معاملاتی شخصی شما، کارگزاری معتبر و مطمئن را به شما معرفی خواهد کرد تا از سود بیشتر معاملات خود مطمئن شوید.

اهمیت تنوع نمادها

در بازار فارکس هر دارایی قابل معامله، اسم یا نماد اختصاصی خود را داشته که اصولا از دو بخش تشکیل شده است. بخش اول، نام دارایی مورد نظر بوده و بخش دوم نیز بیانگر ارز پایه‌ی معاملات است. برای مثال، تریدرهایی که قصد معامله کردن طلا را داشته باشند، باید نماد معاملاتی XAU/USD یا XAU/EUR را معامله کنند. این نماد معاملاتی به معنای خریدن طلا بر اساس ارز دلار یا یورو است. هر زمان که قیمت طلا افزایش یابد (در برابر دلار یا یورو)، چارت قیمتی حالت صعودی به خود گرفته و هر زمان که ارزش طلا در برابر دلار کاهش یابد، چارت حالت نزولی به خود خواهد گرفت. طبیعتا، هر چقدر که نمادهای معاملاتی بیشتر باشند، دست تریدر برای خرید و فروش در فارکس و کسب درآمد، بازتر خواهد بود. متاسفانه بسیاری از بروکرهایی که در ایران سرشناس شده‌اند، کمتر از 100 نماد معاملاتی را عرضه کرده‌اند.

این در حالی است که بروکرهایی که عملکرد بهتری داشته و اصطلاحا بروکرهای مدرن یا نوین خطاب می‌شوند، تنوع بیشتری به سبد معاملاتی خود داده و عموما بیش از 200 آیتم را برای مشتریان خود ارائه کرده‌اند. در میان تمامی کارگزاری‌های معتبر فارکس، هیچ کارگزاری‌ای به اندازه بروکر ifc قدرتمند نبوده که بتواند 600 نماد معاملاتی را ارائه دهد. آی اف سی مارکتز یکی از بروکرهای قدیمی فعال در ایران بوده که همواره در تلاش است تا بهترین خدمات را به مشتریان خود عرضه کند. اما متاسفانه به دلیل تبلیغات کم، در میان تریدرها کمتر شناخته شده است. در این مقاله، سعی داریم تا خدمات ارزشمند این کارگزاری فارکس را برای شما بیان کرده و چند مقایسه‌ی ساده با بروکرهای شناخته‌شده اما کم کیفیت بیان کنیم.

بروکر ifc مارکتز

کارگزاری آی اف سی مارکتز در سال 1385 فعالیت خود را شروع کرده و در حال حاضر به دلیل داشتن رگوله‌های قدرتمند متعدد و دفاتر رسمی در کشورهای مختلف، یکی از معتبرترین بروکرهای سطح جهانی و خصوصا در ایران است. این کارگزاری در بیش از 80 کشور دنیا فعال بوده و تا کنون نزدیک به 180 هزار تریدر را جذب خود کرده است. بهتر است بدانید که امتیاز جهانی این کارگزاری در وبسایت تراست پایلوت (وبسایت ارزیابی عملکرد جهانی بر اساس نظر تریدرها)، معادل 4.3 از 5 بوده که در حد عالی و Excellent است.

مزایای بروکر آی اف سی مارکتز

در کنار اعتبار در سطح جهانی، یکی از مزایای اصلی این کارگزاری، تیم پشتیبانی فارسی زبان با شخصیت و پاسخگو است. برخلاف بسیاری از بروکرها که هیچگونه احترامی برای تریدرها قائل نیستند، تیم پارسی زبان آی اف سی با کمال احترام با مشتریان برخورد کرده و صبورانه پاسخگوی سوالات شما خواهند بود. این کارگزاری نه تنها پلتفرم‌های معاملاتی رایج را دارد، بلکه در کنار متاتریدر 4 و 5، یک پلتفرم اختصاصی نیز ارائه کرده و مزایای متعددی را برای تریدر ایجاد کرده است.

نت ترید ایکس نام پلتفرم معاملاتی اختصاصی این کارگزاری بوده که در آن، علاوه بر امکان معامله‌ی 600 نماد معاملاتی، می‌توانید حتی نماد اختصاصی خود را نیز ایجاد کنید. برای مثال، اگر کورولیشن یا وابستگی دو نماد مختلف را پیدا کرده باشید، نیازی به انجام دو معامله‌ی مختلف نبوده و مستقیما می‌توانید این دو نماد را بر مبنای یکدیگر معامله کنید. برای مثال، اگر ربط قیمت بیتکوین به شاخص دلار آمریکا را متوجه شده باشید، به جای اینکه دو معامله‌ی مجزا برروی BTC/USD و USDX/USD انجام دهید، به سادگی نماد معاملاتی جدید خود یعنی همان BTC/USDX را ایجاد کرده و می‌توانید برروی آن معامله کنید.

بروکر ifc هیچ محدودیت در معاملات به سبک اسکالپینگ نداشته و بی خود و بی جهت (برخلاف سایر بروکرها)، حساب معاملاتی فرد را بلوکه نخواهد کرد. در کنار اسکالپینگ، تریدر می‌تواند هدجینگ و معامله در زمان خبر را نیز در این کارگزاری معتبر، انجام دهد. این در حالی است که بسیاری از بروکرها حتی با اسکالپینگ مشکل داشته، چه برسد به سایر استراتژی‌های مشابه.

مقایسه بروکر ifc با سایر کارگزاری‌ها

روند ثبت نام در بروکر ifc بسیار ساده بوده و نیازی به ارائه‌ی مدرکی برای احراز محل سکونت ندارد. پس از تکمیل فرم ثبت نام، پشتیبانی بروکر در اولین روز فارکسی با شما تماس خواهد گرفت تا به تمای سوالات پاسخ دهد. سرعت پلتفرم‌های معاملاتی این کارگزاری بسیار بالا بوده و همین امر نیز باعث انتخاب شدن آن به عنوان بروکر اسکالپ شده است. شاید تنها مشکل این کارگزاری، عدم ارائه‌ی اهرم بالا باشد. سقف اهرم قابل استفاده در آی اف سی مارکتز، معادل 400 بوده که به دلیل پیروی از قوانین رگولاتوری قدرتمند اروپایی است.

مقایسه اسپردها

همانطور که می‌دانید، میزان اسپرد بسته به حساب معاملاتی و دارایی مد نظر، متفاوت است. بنابراین، مقایسه کردن میزان اسپرد کارگزاری‌های فارکس اندکی دشوار است. اما به صورت کلی، میزان اسپرد بروکر ifc در بازه‌ی منطقی و میانگین قرار گرفته و مورد قبول است. صد البته که چند بروکر، اسپردهای کمتری را دریافت می‌کنند. به صورت کلی، میزان اسپرد در بروکر ارانته نسبت به آی اف سی کمتر است. اما باز هم باید در زمان‌های مختلف و برروی نمادهای مختلف، این اندازه‌گیری تکرار شود.

بروکر ارانته

برای مثال، در حال حاضر کمترین میزان اسپرد (و حتی کارمزد کلی) برروی نماد معاملاتی طلا، توسط بروکر آی تی بی لحاظ شده که معادل 2.5 پیپ و به صورت فیکس (ثابت) است. تمامی بروکرهای دیگر و حتی بروکر ارانته، میزان اسپرد بیشتری دریافت می‌کنند. در نهایت، برای بررسی دقیق اسپرد در میان بروکرها، باید ابتدا میزان سرمایه‌ی خود را مشخص کرده و سپس حساب معاملاتی را انتخاب نمایید تا بتوان از میان بروکرها، کمترین کارمزد را مشخص نمود.

مقایسه پشتیبانی فارسی زبان

یکی از مشکلات بسیاری از بروکرهای فعال در ایران، نداشتن پشتیبانی فارسی زبان است. برای مثال، اگرچه فیبوگروپ و روبوفارکس جزو بروکرهای خوب در نظر گرفته می‌شوند، اما هیچکدام از آن‌ها، تیم پشتیبانی فارسی زبان ندارند. به همین دلیل نیز عموما از مشکلات تریدرهای ایرانی با خبر نبوده و در صورت بروز مشکل، هیچ راهکاری برای حل آن ندارند. بروکر ifc تیم قابل اتکایی داشته که صبورانه پاسخگو است. با توجه به نظرسنجی انجام شده، کیفیت تیم پشتیبانی پارسی زبان آی اف سی مارکتز پس در رده دوم بروکرهای فعال در ایران، قرار گرفته است. رده اول، در اختیار تیم پشتیبانی بروکر آی تی بی یا همان itbfx.co است.

واریز و برداشت ریالی

بسیاری از بروکرهای فعال در ایران، متاسفانه روش واریز و برداشت ریالی را فراهم نکرده و یا در صورت فراهم کردن، کارمزد نسبتا بالایی دریافت می‌کنند. خوشبختانه این کارگزاری، هم روش‌های جهانی همانند پرفکت مانی را ارائه کرده و هم به کمک صرافی فارکس محلی، واریز و برداشت ریالی را با کارمزدی بسیار کم (در حد 1 درصد) انجام می‌دهد. همین امر نیز باعث تسریع و تسهیل فعالیت در فارکس با کمک بروکر آی اف سی مارکتز شده است.

بهترین حساب معاملاتی ifc

یکی از سوالاتی که عموما از مشاوران وبسایت آی آر بروکرز و همچنین پشتیبانی فارسی زبان بروکر آی اف سی پرسیده می‌شود، این است که بهترین حساب معاملاتی کدام است. خوشبختانه روند انتخاب حساب معاملاتی در این کارگزاری بسیار ساده است. آی اف سی حساب‌های خود را بر اساس پلتفرم معاملاتی ارائه کرده است. یعنی اگر اصولا با متاتریدر 4 فعالیت می‌کنید، باید یکی از حساب‌های میکرو یا استاندارد را انتخاب نمایید. همچنین برای متاتریدر 5 نیز دو گزینه وجود دارد.

هر کدام از پلتفرم‌ها ممکن است همراه با اسپرد ثابت یا شناور ارائه شوند که انتخاب آن برعهده‌ی شما است. طبیعتا میزان اسپرد ثابت بیشتر از اسپرد شناور (حداقل اسپرد شناور) بوده، اما حتی در اوج معاملات یا خالی شدن بازار از تریدر، میزان اسپرد تغییری نخواهد کرد. به صورت کلی، حساب میکرو مناسب تریدرهایی است که با سرمایه‌ی کم قصد فعالیت در فارکس را دارند و حساب استاندارد نیز مناسب تریدرهایی است که سرمایه‌ی بیشتری برای ورود به فارکس کنار گذاشته‌اند.

راهنمای ثبت نام در بروکر آی اف سی

مراحل ثبت نام در این کارگزاری در وبسایت آی آر بروکرز به شکل تصویری توضیح داده شده است. اما دقت داشته باشید که در هنگام ثبت نام و در مرحله‌ای که مربوط به واریز وجه است، بهتر است هیچگونه وجهی واریز ننماید و منتظر تماس تیم پشتیبانی بمانید. در این صورت، پشتیبان به شما خواهد گفت که چگونه با کمک صرافی فارکس محلی، می‌توانید واریز و برداشت را به صورت ریالی انجام داده و کمترین کارمزد را برای انتقال وجه، بپردازید.

برای مطالعه‌ سایر مقالات وبسایت آی آر بروکرز و خواندن نظرات سایر تریدرها، به وبسایت irbrokers.com مراجعه نمایید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها