رییس شورای اسلامی شهر همدان با تأکید بر اینکه بار ورزش استان اکنون بر دوش مدیرکل ورزش و جوانان است، گفت: امید است با تلاش بیشتر و همکاری مداوم شورا و اداره کل در زمینه ورزش همگانی و قهرمانی به نتایج بهتری دست پیدا کنیم.
کد خبر: ۱۳۷۸۷۶۴

به گزارش جام جم آنلاین همدان، محمود مسگریان در یکصد و نوزدهمین جلسه صحن با تبریک هفته دولت، با بیان اینکه انقلاب اسلامی به یاری خداوند امروز به درختی پر ریشه و پر بار تبدیل شده است، گفت: تمام مسئولان باید به منظور عزت و سربلندی ایران تلاش کرده و این درخت تنومند انقلاب اسلامی را تا رسیدن به صاحب اصلی آن محافظت کنند.
رییس شورای اسلامی شهر همدان در ادامه با اشاره به کسب رتبه سوم همدان در طرح شهر فعال، بیان کرد: این عنوان به واسطه تلاش‌ها و اقدامات هیئت ورزش‌های همگانی در سطح کشور کسب شد.
مسگریان با تأکید بر اینکه بار ورزش استان اکنون بر دوش مدیرکل ورزش و جوانان است، افزود: امید است با تلاش بیشتر و همکاری مداوم شورا و اداره کل در زمینه ورزش همگانی و قهرمانی به نتایج بهتری دست پیدا کنیم.
ورزش همگانی و همگانی کردن ورزش وظیفه قانونی شهرداری‌هاست
نایب رییس شورای اسلامی شهر همدان وظیفه ذاتی شهرداری در حوزه ورزش را تامین زیرساخت‌ها، احداث ورزشگاه‌ها و بسترسازی برای ورزش همگانی و نه قهرمانی دانست و اظهار کرد: متاسفانه شهرداری همدان مسیر را اشتباه رفته و بودجه‌های کلانی در بحث فوتبال و تیم‌داری در این رشته هزینه کرده است.
حجت‌الاسلام ناصر صفری‌افلاکی خواستار مطالبه اختصاص سهم سایر رشته‌های ورزشی توسط اداره کل ورزش و جوانان از شهرداری شد و گفت: ثمره تیم‌داری یک رشته تماشای یک ورزش توسط جوانان و نوجوانان ما شده است؛ چرا ساختار وزارت ورزش و جوانان و ادارات زیرمجموعه متاثر از فدراسیون‌ها و فضای جهانی ورزش و فقط مسابقات شده است؟
وی با اشاره به فشار ورزش قهرمانی به ورزشکاران حرفه‌ای و تاثیر نامطلوب آن بر سلامت آنها بیان کرد: آیا هدف ورزش این است در حالی که سلامتی و ایجاد نشاط و شادابی هدف ورزش است که در ورزش همگانی و نه قهرمانی محقق می‌شود.
نایب رییس شورای اسلامی شهر همدان افزود: بداخلاقی و جابجایی پول‌های کلان بدون ضوابط شرعی و قانونی را در مواردی شاهد هستیم و این موضوع جای تأسف دارد؛ چرا باید در فوتبال صدها برابر سایر رشته‌های ورزشی هزینه شود و سکوت کنیم؟
صفری‌افلاکی با انتقاد از اختصاص بودجه‌های کلان به فوتبال تصریح کرد: ورزش سالم بومی و تاریخی ما از جمله کشتی و ورزش باستانی که باعث الفت بیشتر شده و بخشی از هویت ملت است چند درصد بودجه ورزش را مصرف می‌کنند؟
وی با بیان اینکه اداره کل ورزش و جوانان نباید به حمایت از یک تیم با میلیاردها تومان هزینه و بودجه افتخار کند، ادامه داد: ورزش به ویژه ورزش همگانی ضامن سلامت تک تک مردم است و اگر در این بخش هزینه نکنیم برای سلامت مردم در بیمارستان‌ها هزینه به دولت و مردم تحمیل می‌شود.
نایب رییس شورای اسلامی شهر همدان خاطرنشان کرد: سال گذشته سیاست‌های ورزشی توسط کمیسیون فرهنگی شورا در ۲۱ بند تدوین شد که متأسفانه هیچ عمل و حرکتی در شهرداری برای تحقق این سیاست‌ها نمی‌بینیم و این روند باید اصلاح شود.
صفری‌افلاکی با تاکید بر اینکه شورای شهر به منظور ترویج ورزش همگانی حمایت خود را اعلام می‌کند، یادآور شد: ورزش تنها منحصر به اداره کل ورزش و جوانان نیست و شهرداری نیز در این خصوص وظایفی دارد.
همگانی کردن ورزش یکی از اولویت‌های مدیریت شهری و شوراست
رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای شهر همدان با تاکید بر اینکه باید سیاست‌های مدیریت هری در حوزه ورزش‌های همگانی تدوین شود، اظهار کرد: ورزش همگانی و شهروندی به صورت مشخصی به شهرداری وابستگی دارد.
حمید بادامی‌نجات وجود یک سوم جمعیت استان را در شهر همدان دانست و گفت: ظرفیت‌های بسیاری برای کمک به ورزش همگانی وجود دارد و اداره کل ورزش و جوانان می‌تواند از طریق ارتباط بیشتر با شهرداری و جذب اعتبارات در این راستا به توسعه زیرساخت‌ها و اتمام پروژه‌های ناتمام کمک کند.
وی با تأکید بر اینکه همگانی کردن ورزش یکی از اولویت‌های مدیریت شهری و شوراست، بیان کرد: در صدد هستیم به وظایف خود در حوزه ورزش عمل کنیم.
رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای شهر همدان افزود: ورزش شهروندی در شهرداری فعال بود که کمرنگ شده و در بحث ورزش محلات نیز اقدامات خوبی شده بود که به منظور توسعه ورزش همگانی و شهروندی باید تداوم یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها