یزد - رئیس قوه قضائیه گفت : مبلغ ۱۳۹ میلیارد تومان اعتبار برای رفع مسائل و مشکلات مراکز قضایی استان یزد تخصیص داده شد.
کد خبر: ۱۳۷۸۷۳۹

به گزارش خبرنگارجام جم آنلاین یزد، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در پایان سفر یک روزه هیأت عالی قضایی به استان یزد، در نشست خبری، اظهار داشت: مبلغ ۱۳۹ میلیارد تومان اعتبار برای رفع مسائل و مشکلات مراکز قضایی استان یزد تخصیص داده شد؛ البته تخصیص این رقم همه مشکلات حقوقی و قضایی استان یزد را رفع و رجوع نمی‌کند اما می‌تواند بخشی از مشکلات موجود را برطرف کند.

وی افزود:  سفر هیأت عالی قضایی به استان یزد با دو هدف «سرکشی از حوزه‌های قضایی و بررسی عملکرد آنها و تدوین راهکارهای متناسب برای حل مشکلات موجود» و همچنین «آگاهی از سایر مسائل و مشکلات استان» صورت گرفت.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: در جریان سفر مقامات عالی قضایی به استان یزد، هیأت‌های مختلفی جهت انجام دیدارهای مردمی به تمامی شهرهای این استان اعزام شدند و در جریان جلسه‌ شورای قضایی استان یزد، گزارش نمایندگان اعزامی در خصوص وضعیت مراکز قضایی استان یزد، مورد بررسی قرار گرفت و در راستای رفع مسائل و مشکلات مراکز مورد اشاره، تصمیمات مقتضی اتخاذ شد.

رئیس عدلیه با اشاره به ملاقات‌های مردمی مسئولان ارشد دستگاه قضایی در جریان سفر استانی به یزد گفت: مسئولان عالی دستگاه قضا از جمله معاون اول، رئیس دیوان عالی کشور و مدیرکل مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه نیز در شهر یزد با تعداد کثیری از مردم به صورت چهره به چهره دیدار کردند و ضمن استماع مسائل و مشکلات آنان، دستورات مقتضی را صادر کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به دیدارهای خود با اقشار مختلف مردمی، تولیدکنندگان، صنعتگران وفعالان دانش‌بنیان و همچنین کارکنان واحدهای قضایی یزدی نیز اشاره کرد و تاکید داشت: در حد توان در راستای رفع مسائل و مشکلات مطرح شده از جانب اقشار مختلف مردم یزد تلاش خواهیم کرد.  

رئیس قوه قضاییه با اشاره به حضور خود در جلسه شورای اداری استان یزد گفت: در این جلسه پیشنهادات متعددی از جانب مسئولان استان یزد در راستای رفع مسائل و مشکلات این استان ارائه شد و استنباط من این است که بخشی از این مسائل در داخل خود استان قابل حل شدن است و رفع بخش دیگری از مشکلات نیازمند زمان بیشتر و تصمیم‌گیری در سطوح کلان کشور است.

وی با اشاره به برخی پرونده‌های موجود در استان یزد که رسیدگی به آنها طولانی شده بود،افزود: در جریان سفر هیأت عالی قضایی به استان یزد، دستورات لازم برای انجام کار فوق‌العاده جهت تسریع در رسیدگی به این پرونده‌ها صادر شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای همچنین با اشاره به مشکلاتی که در رابطه با ترخیص یا فروش اموال توقیفی از جمله خودرو در استان یزد وجود دارد،گفت: در جریان سفر هیأت عالی قضایی به استان یزد، تصمیمات لازم جهت تعیین تکلیف هرچه‌سریع‌تر این اموال توقیفی نیز اتخاذ شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها