در سومین گفت وگوی تلویزیونی با مردم مطرح شد؛

رییسی: رفع تحریم‌ها با قوت دنبال می‌شود

رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور

حمایت از فعالیت های صادرات محور به همت بسیج تجار و فعالان اقتصادی

رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور گفت: حمایت از فعالیت های صادرات محور یکی از مباحث مهم و مدنظر دفاتر بسیج تجار اتاق های بازرگانی در حمایت از تولیدکنندگان و صنعتگران است.
کد خبر: ۱۳۷۷۰۱۰

به گزارش جام جم آنلاین البرز:

غلامرضا حسن پور با اشاره به این که بیش از یک دهه است که موضوع تولید و اقتصاد از سوی مقام معظم رهبری در انتخاب شعار سعال مطرح می شود و از اهمیت ویژه ای برخوردار است افزود: بسیج در این زمینه به عنوان افسران اقتصادی در این حوزه وارد شده است و در کنار اتاق های بازرگانی سعی بر کمک و یاری رسانی به فعالان اقتصادی دارد و به عنوان پشتیبان آنها قدم برمی دارد.

وی تصریح کرد: بسیج در حمایت از فعالان اقتصادی نقش سنگربان جبهه اقتصادی را ایفا میکند و موضوع حمایت، هدایت و نظارت از اهم وظایف بسیج در این حوزه است که نتایج کار به کنون مورد قبول بوده است.

این مسئول کشوری با اشاره به اهمیت رفع مشکلات و موانع بر سر راه تولید و صادرات گفت : با توجه به ظرفیت هایی که تاکنون توسط بسیج ایجاد شده است در حوزه تولید و صادرات کمک زیادی به فعالان اقتصادی در این حوزه صورت گرفته است و لذا توجه به فعالیت های صادرات محور از موضوعات اساسی است که بسیج در برنامه خود قرار داده است .

حسن پور همچنین درخصوص مشکل صادرات به کشورهایی نظیر عراق، روسیه و یا سوریه به تشکیل میزهای تخصصی توسط دفاتر بسیج تجار در نقاط مختلف کشور اشاره کرد و گفت : تاکنون راه اندازی میزتخصصی برای کشورهای عربی همچون عراق در استان خوزستان و نیز در مشهد برای کشور افغانستان و کشورهای آسیای میانه مطرح شده است و از دیگر موضوعاتی که در خصوص آن تصمیم گیری خواهیم کرد راه اندازی کارگروه تخصصی ویژه صنعت نساجی، پوشاک و چرم می باشد.

غلامرضا حسن پوربا اشاره به این که تاکنون دفتر بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی البرز فعالیت خوبی داشته است اضافه کرد : البرز از پتانسیل های اقتصادی و صنعتی خوبی برخوردار است و لذا باید برنامه ریزی ها در این حوزه به شکلی صورت گیرد که از ظرفیت های موجود به بهترین شکل ممکن بهره برداری شود و در این راستا استان های کوچک و بزرگ در تعامل و همکاری با هم بتوانند نیازهای موجود را با کمک هم مرتفع نمایند.

این مقام مسئول همچنین به ظرفیت خوب البرز در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: میتوانیم یک قطب کشاورزی با هماهنگی دیگر استان ها در البرز ایجاد نماییم و در این زمینه پتانسیل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام میتواند در این خصوص مفید واقع شود .

وی تقویت فعالیت شرکت های دانش بنیان را از مهم ترین برنامه ها و رویکردهای بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور در سال جاری برشمرد و گفت: این شرکت ها به عنوان ظزفیت های خوب اقتصادی در استان های مختلف شناسایی شده اند و لذا در صدد هستیم تا با بازاریابی و بازارسازی برای این شرکت ها و مجموعه های دانش بنیان علاوه رفع مشکلات آنها رونق اقتصادی در آنها را افزایش دهیم.

رئیس بسیج تجار کشور در پایان با بیان این که تقویت سرمایه در گردش شرکت ها ی دانش بنیان میتواند عامل مهمی برای حمایت از این مجموعه ها باشد تصریح کرد : در این راستا ما حاضر هستیم از محصولات تولیدی این شرکت ها که در داخل و کشورهای دیگر بازار داشته باشند حمایت مالی نماییم و نیز سرمایه گذارانی را شناسایی کرده ایم که تمایل دارند دست جوانان تحصیل کرده که سرمایه چندانی ندارند را بگیرند و با جذب سرمایه در گردش آنها از طریق سرمایه گذاری در بخش خصوصی به این شرکت ها رونق بدهند.

گفتنی است دومین گردهمائی مشترک مسئولان و دبیران دفاتر بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور با حضور از رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور و رئیس اتاق بازرگانی البرز به میزبانی این اتاق به منظور شناسائی و کمک برای رفع مشکلات فعالان اقتصادی در حوزه تولید و صادرات و خمایت از شرکت‌های دانش بنیان برگزار شد.

http://jamejamonline.ir

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها