رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: در دوره جدید قوه قضاییه تاکید رییس قوه بر اجرای صحیح قوانین است و سازمان بازرسی مکلف شده این مهم را در دستور کار داشته باشد.
کد خبر: ۱۳۷۵۹۲۲

 کردستان- جام جم آنلاین- ذبیح‌الله خدائیان پیش از ظهر امروز چهارشنبه در جلسه شورای اداری کردستان در سنندج اظهار داشت: اگر مدیران نگرش امانتی به مسوولیت نداشته باشند و با میل و خواسته خود و براساس منافع شخصی و قوم و خویشی عمل کنند، دچار مشکل جدی و شرمنده شهدا خواهیم شد.

وی با بیان اینکه اگر با دید امانت به مدیریت نگاه کنیم، کار با شایستگی انجام می‌شود، اضافه کرد: یک مدیر باید برنامه‌های کوتاه، میان و بلند مدت داشته باشد و با برنامه حرکت کند و عملکرد خود را ارزیابی کند که آیا به برنامه‌های خود عمل کرده است یا نه، چراکه اگر این کار صورت نگیرد، دچار روزمرگی می‌شویم.

رییس سازمان بازرسی کل کشور یادآور شد: اگر ما خود را امین و خدمتگزار مردم دانستیم در خدمت به مردم احساس کسالت نمی‌کنیم و بسیاری از مشکلات در کشور و از جمله استان کردستان برطرف می شود.

خدائیان بر ضرورت واگذاری مدیریت به افراد متعهد و متخصص تاکید و اشاره‌ای به ۲ وظیفه اصلی سازمان بازرسی یعنی نظارت بر اجرای صحیح قوانین و حسن جریان امور کرد و ادامه داد: در دوره جدید قوه قضاییه تاکید رییس قوه بر اجرای صحیح قوانین است و سازمان بازرسی مکلف شده این مهم را در دستور کار داشته باشد.

وی با بیان اینکه تکالیف دستگاه‌ها احصا و ابلاغ شده است، افزود: خود اظهاری، راستی آزمایی و معرفی دستگاه‌های فعال و برخورد با دستگاه‌های کم کار و خاطی، در راس امور این سازمان قرار دارد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور، نظارت این سازمان را عام و جامع دانست و اضافه کرد: مسوولان بازرسی در استان‌ها نباید به دنبال مچگیری باشند، بلکه مهم این است که مانع جرم و تخلف شوند و اگر مسیری ناصحیح است بلافاصله هشدار دهند.

خدائیان با تاکید بر اینکه در کنار مدیران هستیم و انتظار داریم مدیران ما را در کنار خود بدانند، ادامه داد: مدیران، سازمان بازرسی را چشم بینای خود بدانند و به این واقعیت برسند که اگر نظارتی نیز صورت می‌گیرد، برای کمک به خود آنان است.

وی توجه به گلوگاه‌های فساد و خشکاندن ریشه فساد را از اولویت‌های سازمان بازرسی عنوان کرد و اظهار داشت: در حال پیگیری اقداماتی هستیم و شفاف سازی و الکترونیکی کردن امور در دستور کار است چراکه در بحثی مانند ارایه مجوز به سرمایه‌گذاران، مراجعه حضوری خسته‌کننده است و فساد را به دنبال دارد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور به حمایت از مدیران سختکوش اشاره کرد و گفت: در حال راه اندازی سامانه ای هستیم که بر اساس نقاط مثبت و منفی مدیران ادارات در بازرسی ها در آن قید خواهد شد و می تواند گنجینه ای از اطلاعات در اختیار دستگاه های نظارتی قرار دهد.

برخورد با ترک فعل مدیران، لزوم ساماندهی چاه های غیرمجاز در کردستان، جلوگیری از خام فروشی معادن، برخورد با تغییر کاربری های غیرمجاز، معوقات بانکی و ضرورت پاسخگویی دستگاه ها در قبال اجرای قانون جوانی جمعیت، از دیگر مواردی بود که خدائیان بر آن تاکید کرد.

وی در ادامه ضمن تبریک روز خبرنگار به اهالی رسانه، ادامه داد: صحنه هایی که در خط مقدم جبهه های دوران دفاع مقدس به تصویر کشیده شد، حاصل زحمات و فداکاری های خبرنگاران بود و این قشر تلاشگر، ارزش های ایثار و شهادت را به نسل های بعد انتقال دادند.

رییس سازمان بازرسی کشور روز سه شنبه و برای شرکت در جلسه شورای اداری و بازدید از کارخانه لاستیک بارز کردستان به این استان سفر کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها