یادگیری زبان انگلیسی یک امر ضروری و لازم برای هر شخص است. یکی از این مهارت‌های ضروری زبان، تلفظ اس. که اگر نتوانیم کلمات را به درستی تلفظ کنیم، نمی‌توانیم به خوبی صحبت کنیم.
یادگیری زبان انگلیسی یک امر ضروری و لازم برای هر شخص است. یکی از این مهارت‌های ضروری زبان، تلفظ اس. که اگر نتوانیم کلمات را به درستی تلفظ کنیم، نمی‌توانیم به خوبی صحبت کنیم.
کد خبر: ۱۳۷۴۲۵۱

برای یادگیری تلفظ، نیاز به تمرین و تکرار با یک شخص دیگر دارید تا بتوانید با یکدیگر در تعامل باشید و صحبت کنید که این همیشه یک مشکل رایج برای زبان‌آموزان است.

 در اینجا ما ۱۰ فعالیت برای تمرین تلفظ انگلیسی در منزل را برایتان آورده‌ایم، که می‌توانید به تنهایی و بدون نیاز به شخص دیگری نحوه تلفظ کلمات و لغات انگلیسی را یاد بگیرید.

1) املای معکوس

در دنیای امروز تلفن همراه یک ابزار کمکی برای مردم است که در بسیاری از موقعیت‌های مختلف می‌تواند مشکل افراد را حل کند.

یکی از راههای تمرین تلفظ انگلیسی املای معکوس است. املا به معنای گوش دادن و سپس نوشتن آن است. اما املای معکوس این قضیه را تغییر می‌دهد. در واقع شما صحبت می‌کنید و تلفن همراه شما باید صحبت‌های شما را یادداشت کند. قابلیت تشخیص صدا با تلفن‌های همراه هوشمند امروزی کاملا امکان پذیر است.

در این روش شما می‌توانید کلمه یا جمله‌ای را بگویید و یا مکالمه‌ای با خودتان داشته باشید و مطمئن شوید که کلمات را به درستی تلفظ می‌کنید.

۲) بهش عمل کن!

در این قسمت هدف درک لحن طبیعی و زبان بدن است. فیلم‌ها و سریال‌های انگلیسی بهترین گزینه برای یادگیری تلفظ است، که می‌توانید استفاده کنید. باید بخشی از فیلم را انتخاب کنید و با دقت به صحبت‌هایشان گوش دهید. برای این کار می‌توانید زیرنویس فیلم یا سریال را فعال کنید.

به تمام جملات با دقت گوش دهید. می‌توانید بعد از شنیدن یه جمله در فیلم یا سریال، دکمه مکث را فشار دهید و بعد همان جمله را با همان لحن و حالت بازیگر تکرار کنید.

بعد از تکرار می‌توانید فیلم یا سریال را در حالت بی‌صدا بگذارید، و به جای آنها صحبت کنید. سعی کنید صحبت شما با حرکات دهان آنها مطابقت داشته باشد.

۳) جفت‌های کمینه

در این قسمت هدف رفع سردرگمی با صداهای مشابه است. جفت‌های کمینه دو کلمه در زبان انگلیسی هستند که فقط یک صدا در آنها متفاوت است. این هم یکی از مشکلات رایج در بین زبان‌آموزان است که تلفظ کلمات مشابه را نمی‌توانند تشخیص دهند.

مثال : reach,rich

برای اینکه تلفظ صحیح جفت‌های کمینه را یاد بگیرید، باید آنها را با چگونگی چرخاندن زبان تمرین کنید. این امر باعث می‌شود شما تفاوت بین دو کلمه را متوجه شوید. چند جفت کمینه را انتخاب و هر روز تلفظ صحیح آنها را تمرین کنید. سعی کنید بعد از چندبار تمرین، سریع‌تر تلفظ کردن را یاد بگیرید.

۴) تسلط بر صدا

هدف این بخش تمرکز بر روی یک صدا در زبان انگلیسی است. زبان‌آموزان در هر سطحی که باشند، ممکن است با تلفظ چند صدا مشکل داشته باشند. اغلب چیزی که باعث مشکل با این صداها می‌شود، این است که شما به تلفظ اینگونه صداها عادت ندارید. برای اینکه با این صداها بیشتر آشنا شوید، تنها راه حل، تکرار است.

صداهایی که با تلفظ آنها مشکل دارید را انتخاب کنید و لیستی از کلمات را با آن صدا تهیه کنید. سپس هر کلمه را بر روی یک کارت و یا یک کاغذ بنویسید و آنها را در محیط اطراف خود و در جاهای مختلف بگذارید، تا همه جا جلوی چشمتان باشد. اینگونه باعث می‌شود همیشه آنها را ببینید و تکرار و تمرین داشته باشید.

۱۰ فعالیت برای تمرین تلفظ انگلیسی

۵) آواز بخوان!

هدف این بخش تمرین برای گفتار پیوسته است. آهنگی را انتخاب کنید که دوست دارید بارها و بارها آن را گوش دهید و از گوش دادن به آن خسته نمی‌شوید. همراه با آهنگ بخوانید و همزمان مطمئن شوید گفتار خود را در جای مناسب وصل می‌کنید و گفتاری پیوسته دارید.

۶) چرخاندن زبان

در این بخش می‌خواهیم دهان را به زبان انگلیسی عادت و یا در واقع آموزش دهیم. چرخاندن زبان، برای یادگیری تلفظ یکی از روش‌های ثابت شده تمرین‌های تلفظی است. همچنین در سخنرانی‌ها برای مقدمه‌چینی و شروع صحبت از این روش استفاده می‌شود. شاید این عمل معنای خاصی نداشته باشد، اما صرفا هدف ما تولید آوا و صدا است.

در اینجا نمونه چرخاندن زبان را می‌بینید:

If two witches would watch two watches, which witch would watch which watch?

۷) استرس کجاست؟

قسمتی در تلفظ زبان انگلیسی به نام استرس وجود دارد. به تاکید بر روی یک هجا، که به صورت قوی و یا طولانی تلفظ می‌شود، استرس می‌گویند. استرس گذاری اشتباهی بر روی کلمات، یکی از اشتباهات رایج تلفظی است که زبان‌آموزان مرتکب می‌شوند.

برای اینکه شما این اشتباه را مرتکب نشوید، یک کتاب و یا مقاله انگلیسی را که می‌توانید بخوانید را بردارید و یک پاراگراف آن را انتخاب کنید. در آن پاراگراف هر کلمه‌ای که حدس می‌زنید دارای استرس می‌باشد را بر روی هجای مناسب، به تنهایی علامت گذاری کنید. سپس برای اینکه ببینید این کار را درست انجام داده‌اید یا نه، به فرهنگ لغت مراجعه کنید. بعد از اینکه بررسی کامل را انجام دادید، در نهایت می‌توانید همان پاراگراف را با صدای بلند و همراه با تلفظ استرس‌ها بخوانید.

۸) روز شما در هایکو

این بخش قصد دارد مهارت نوشتن و تلفظ شما را به صورت همزمان تقویت کند. برای اینکه همزمان این کار را انجام دهید باید به صورت هایکو بنویسید. هایکو چیست؟ هایکو از سه سطر که شامل پنج هجا در سطر اول، هفت هجا در سطر دوم و پنج هجا در سطر سوم تشکیل شده است.

سعی کنید یک شعر انگلیسی در مورد روزی که سپری کردید به روش هایکو بنویسید. به عنوان مثال، اگر از صبحانه خود لذت بردید، می‌توانید به این صورت شعر بنویسید:

I love my breakfast

Scrambled eggs, toast, sausages

Throw in ketchup, too

بعد از اینکه به روش هایکو نوشتید، ابتدا با صدای عادی خود و سپس آن را با چند لحن مختلف (شاد، عصبانی، ناراحت و …) بخوانید. این عمل باعث می‌شود تا دامنه‌ی احساسی شما هنگام صحبت به زبان انگلیسی تقویت شود.

۹) با خودت مصاحبه کن!

یکی از رموز یادگیری تلفظ انگلیسی، صحبت کردن با خودتان است. البته نه در ذهن، بلکه باید بلند صحبت کنید که صدای خود را بشنوید.

۱۰ فعالیت برای تمرین تلفظ انگلیسی

برای اینکه این تمرین را به صورت روتین و مستمر انجام دهید، می‌توانید هر روز به مدت دو دقیقه به یک سوال خاص پاسخ دهید و صدای خود را بر روی گوشی ضبط کنید. بعد از آنکه صدای خود را ضبط کردید، حداقل ۵ دقیقه به ذهن خود استراحت دهید و بعد صدا را پخش کنید. به نحوه‌ی صحبت کردن خود با دقت گوش دهید. آیا با بیان کلمه‌ای مشکل دارید؟ تمام مشکلات را یادداشت کنید تا برای رفع آنها تمرین کنید.

۱۰) زنجیره پشتی

شروع و پایان برخی از کلمات انگلیسی، ممکن است به سختی تلفظ شوند. زنجیره پشتی در واقع ساختن یک جمله به عقب است. شما با کلمه آخر شروع می‌کنید. سپس کلمه دوم را به آخرین کلمه اضافه می‌کنید و همینطور ادامه می‌دهید تا کل جمله ساخته شود :

bucket

the bucket

dropped the bucket

accidentally dropped the bucket

I accidentally dropped the bucket.

وقتی شما بدون نیاز به شخص دیگری بتوانید هر روز تمرین تلفظ را انجام دهید، مطمئنا نتایج بسیار خوبی را می‌گیرید. همراه با تمرینات بالا چه تنها باشید چه با شخص دیگری به راحتی می‌توانید خودتان را برای یک یادگیری کامل تلفظ انگلیسی عالی آماده کنید.

منبع: languagedownload.ir

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها