طبق اعلام دبیرکل کانون صرافان، قیمت ارز هم اکنون در اکثر صرافی ها بین ۲۹ هزار و ۳۰۰ تومان تا ۳۰ هزار تومان در نوسان است.
کد خبر: ۱۳۷۰۸۶۸

قیمت دلار امروز در بازار ارز چند؟ قیمت دلار در صرافی ملی چند؟ قیمت دلار پس از رسیدن به نرخ 34هزار تومان به تدریج کاهش یافت. آیا روند کاهشی قیمت دلار ادامه خواهد داشت؟. قیمت دلار در بازار متشکل ارزی چند؟

به گزارش جام جم آنلاین، کامران سلطانی زاده در گفت‌وگو با تسنیم درباره وضعیت امروز بازار ارز، اظهارداشت: امروز تعدادبیشتری صرافی به چرخه فروش توافقی اضاقه شدند.

وی با بیان اینکه اکثر صرافی ها امروز نیز دلار را در کانال 29 هزار تومان می فروشند، گفت: دلار امروز در بازار ارز با قیمت 29300 تا 29900 و بعضا 30100 در حال فروش است.

این فعال بازار ارز با تاکید براینکه امروز ارز مسافری به نرخ هر دلار 27 هزار و 600 تا 27 هزار و 700 تومان معامله شد، تصریح کرد: ارز در بازار متشکل ارزی و رسمی بدون هیچ ارزپاشی بانک مرکزی و فقط با نرخ توافقی بین صرافان و صادر کنندگان خریداری و بهنرخ توافقی به مشتریان عرضه می‌شود.

گفتنی است، مدیریت بازار متشکل معاملات ارز ایران طی اطلاعیه ای اعلام کرده بازار متشکل ارز ایران تا اطلاع ثانوی در تمام روزهای هفته اعم از روزهای پنج شنبه و جمعه تا ساعت 18 فعالیت خواهد نمود.

نوسان محدود قیمت دلار

اقتصادنیوز: قیمت دلار در هشتم خرداد 1401 در صرافی ملی و بازار متشکل ارزی روند آرامی را دنبال کردند اما قیمت طلا و سکه بر مدار صعود قرار گرفت.

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار در دومین روز هفته جاری در صرافی ملی و بازار متشکل ارزی روند آرامی را دنبال کرد. قیمت فروش دلار صرافی در ابتدای معاملات نقدی امروز 25 هزار و 932 تومان بود که نسبت به روز قبل 6 تومان رشد کرده بود.

دلار صرافی قبل از ظهر امروز به 25 هزار و 942 تومان رسید و در نیمه ظهر بر روی 25 هزار و 937 تومان قرار گرفت. این قیمت در مقایسه با روز شنبه 11 تومان بالاتر بود.

قیمت دلار در صرافی ها

در بازار متشکل ارزی هم اسکناس آمریکایی نوسان محدودی را ثبت کرد. نرخ دلار متشکل امروز با 25 هزار و 800 تومان روانه بازار شد که نسبت به دیروز 3 تومان نوسان را تجربه کرده بود.

قیمت دلار متشکل امروز تا 25 هزار و 815 تومان هم پیش رفت اما در نیمه روز به 25 هزار و 808 تومان رسید.

نوسان قیمت دلار در دو کانال

قیمت دلار این روزها، با وجود نوساناتی در مجموع افزایشی است. ارز آمریکایی امروز وارد کانال جدید شد و در ادامه دوباره به سطح پیشین بازگشت. علت این روند صعودی چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار، در ادامه روند افزایشی خود، امروز برای ساعاتی وارد کانال جدید شد.

تداوم بلاتکلیفی در مذاکرات وین و اخبار مربوط به صدور قطعنامه علیه ایران در شورای حکام آژانس انرژی اتمی، می‌تواند از دلایل این روند صعودی باشد.

نیز این روزها در مجموع روند افزایشی دارد. امروز صرافی ملی نرخ ارز آمریکایی را با ۳۲۲ تومان افزایش نسبت به روز گذشته، ۲۶۸۲۶ تومان ثبت کرده است.

به نظر می‌رسد افزایش تردیدها در مورد احیای برجام و همچنین نگرانی‌ها در مورد صدور قطعنامه شورای حکام به این روند دامن زده باشد.

ایران در مورد اثر صدور احتمالی این قطعنامه بر مذاکرات هسته‌ای، به آژانس بین‌‌المللی انرژی اتمی هشدار داده است. البته خبرنگار نشریه فارین پالسی به نکاتی در مورد محتوی آن اشاره کرده که بر اساس آن قطعنامه لحن تندی ندارد. همچنین در متن آن هیچ اشاره‌ای به ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت سازمان ملل نشده است.

از سوی دیگر، اتحادیه اروپا نیز عصر سه‌شنبه به وقت محلی در بیانیه‌ای در شورای حکام آژانس بین‌المللی اتمی بر تعهد قاطع خود به اجرای کامل و مؤثر برجام و حمایت مستمر از آن تاکید کرد.

با وجود این به نظر می‌رسد معامله‌گران نسبت به شرایط موجود بین‌المللی نظر خوشبینانه‌ای ندارند. این در حالی است که در مقاطعی، برای مثال در ماه‌های پایانی سال گذشته، کوچک‌ترین خبر مثبت از مذاکرات وین قیمت‌ دلار را در بازار آزاد کاهشی می‌کرد. به گونه‌ای که برخی کارشناسان معتقد بودند که بازار واکنش بیش‌ از حدی به اخبار برجام نشان می‌دهد و حتی تا حدودی اثرات مثبت آن را در اصطلاح پیش‌خور کرده است.

رئیس‌کل بانک مرکزی چندی پیش گفت: با پوشش کاملی که در بازارها داریم، قطعا آرامش در بازار ارز ایجاد می‌شود. البته بانک مرکزی از ظرفیت قوانین موجود استفاده می‌کند و به‌ زودی اختیارات ویژه‌ای هم به بانک مرکزی اعطا می‌شود. این امر می‌تواند به تعادل در بازار کمک زیادی کند (ایسنا).

نوسان قیمت دلار در کانال ۲۵ هزار تومان در صرافی‌های بانکی

نرخ دلار در صرافی‌های بانکی امروز (دوشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱) با ۴۷ تومان افزایش نسبت به روز گذشته ۲۵ هزار و ۶۸۵ تومان معامله شد.

به گزارش ایرنا، قیمت فروش یورو در ساعت ۱۳ و ۳۵ دقیقه امروز با ۵۱ تومان افزایش نسبت به روز کاری گذشته برابر با ۲۸ هزار و ۵۴۲ تومان بود.

قیمت خرید هر دلار امروز ۲۵ هزار و ۴۳۰ تومان و نرخ خرید هر یورو نیز ۲۸ هزار و ۲۵۸ تومان اعلام شد.

علاوه بر این، بهای خرید دلار در بازار متشکل ارزی ۲۵ هزار و ۴۳۲ تومان و نرخ فروش آن ۲۵ هزار و ۶۶۳ تومان بود.

این در حالی است که نرخ خرید یورو در این بازار ۲۶ هزار و ۸۲۲ تومان و نرخ فروش آن نیز ۲۷ هزار و ۶۵ تومان اعلام شد.

همچنین، در سامانه نیما در معاملات امروز، حواله یورو به قیمت ۲۶ هزار و ۴۳۱ تومان فروخته و حواله دلار به بهای ۲۵ هزار و ۶۲ تومان معامله شد.

افزایش قیمت دلار در صرافی‌ های بانکی از ابتدای سال ۱۴۰۰ شروع شد و خرداد ماه وارد کانال ۲۶‌ هزار تومان شد و نوسان قیمت‌ دلار در صرافی‌های بانکی ادامه یافت. قیمت دلار به‌طور مشخص ۲۴ آذرماه در کانال ۲۷ هزار تومان ثابت ماند.

در روزهای سرد زمستانی نرخ ارز سیر نزولی را شروع کرد و پس از ۶ ماه دوباره به کانال ۲۶ هزار تومان بازگشت و در آخرین روزهای دی‌ماه مصادف با ۲۷ این ماه دوباره به کانال ۲۵ هزار تومان بازگشت.

سیر نزولی قیمت‌ها ادامه داشت تا اینکه در ۱۷ بهمن ماه در کانال ۲۴ هزار تومان نوسان داشت. با شروع سال جدید قیمت دلار در صرافی‌های بانکی در قیمت ۲۵ هزار تومان نوسان داشت و تمایلی به خروج از این کانال ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها