قیمت خرید هر دلار توسط صرافی‌ های بانکی امروز ۲۷ هزار و ۳۶۰ تومان و نرخ خرید هر یورو نیز ۲۸ هزار و ۴۸۷ تومان اعلام شد.
کد خبر: ۱۳۷۰۵۴۸

قیمت دلار در بازار آزاد چند؟ قیمت دلار در صرافی ملی امروز 29 خرداد 1401 چقدر بود؟. قیمت دلار به 34 هزار تومان هم رسید اما کاهش یافت. قیمت دلار سال گذشته چقدر بود؟. آیا روند کاهشی قیمت دلار ادامه دارد؟.

به گزارش جام جم آنلاین، قیمت خرید هر دلار توسط صرافی‌ های بانکی امروز ۲۷ هزار و ۳۶۰ تومان و نرخ خرید هر یورو نیز ۲۸ هزار و ۴۸۷ تومان اعلام شد.

علاوه بر این، قیمت دلار در بازار متشکل ارزی ۲۷ هزار و ۹۷ تومان و نرخ فروش آن ۲۷ هزار و ۳۴۳ تومان بود.

این در حالی است که نرخ خرید یورو در این بازار ۲۸ هزار و ۴۳۹ تومان و نرخ فروش آن نیز ۲۸ هزار و ۶۹۸ تومان اعلام شد.

همچنین، در سامانه نیما در معاملات امروز، حواله یورو به قیمت ۲۶ هزار و ۶۵۹ تومان فروخته و حواله دلار به بهای ۲۵ هزار و ۴۰۰ تومان معامله شد.

قیمت دلار ۱۴۰۱/۰۳/۲۸

امروز در بازار آزاد تا این لحظه قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم یک میلیون و ۴۳۸ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌ بهار آزادی طرح جدید ۱۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان است.

به گزارش تسنیم، هم‌اکنون در بازار آزاد، قیمت طلای 18عیار هر گرم یک‌ میلیون و 438 هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم 14 میلیون و 400 هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز 15 میلیون و 580 هزار تومان است.

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 8 میلیون و 500 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی 5 میلیون و 500 هزار تومان و سکه یک‌گرمی 3 میلیون و 150 هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی، 6 میلیون و 230 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی 1840 دلار است.

علاوه بر این، در صرافی‌های بانکی قیمت فروش دلار با افزایش نسبت به روز قبل، 27 هزار و 448 تومان و قیمت خرید دلار از مردم 27 هزار و‌ 175 تومان تعیین شده است.

قیمت فروش یورو نیز با کاهش نسبت به دیروز معادل 28 هزار و 733 تومان و قیمت خرید یورو نیز 28 هزار و 447 تومان اعلام شده است.

افزایش ۷۵ تومانی قیمت دلار در صرافی ‌های بانکی

قیمت فروش دلار امروز در صرافی‌ های بانکی با ۷۵ تومان افزایش نسبت به روز گذشته ۲۷ هزار و ۳۸۹ تومان معامله شد.

به گزارش مهر، نرخ فروش یورو امروز در صرافی‌های بانکی با ۸۱ تومان افزایش نسبت به روز گذشته ۲۸ هزار و ۷۳۳ تومان معامله شد.

قیمت خرید هر دلار توسط صرافی‌های بانکی امروز ۲۷ هزار و ۱۶۶ تومان و نرخ خرید هر یورو نیز ۲۸ هزار و ۴۴۷ تومان اعلام شد.

علاوه بر این، بهای خرید دلار در بازار متشکل ارزی ۲۶ هزار و ۶۸۹ تومان و نرخ فروش آن ۲۶ هزار و ۹۳۱ تومان بود.

این در حالی است که نرخ خرید یورو در این بازار ۲۷ هزار و ۸۱۵ تومان و نرخ فروش آن نیز ۲۸ هزار و ۶۷ تومان اعلام شد.

همچنین، در سامانه نیما در معاملات امروز، حواله یورو به قیمت ۲۶ هزار و ۳۷۴ تومان فروخته و حواله دلار به بهای ۲۵ هزار و ۳۰۶ تومان معامله شد.

افزایش قیمت دلار در صرافی‌های بانکی از ابتدای سال ۱۴۰۰ شروع شد و خردادماه وارد کانال ۲۶ هزار تومان شد و نوسان قیمت دلار در صرافی‌های بانکی ادامه یافت.

قیمت دلار به طور مشخص ۲۴ آذرماه در کانال ۲۷ هزار تومان ثابت ماند. در روزهای سرد زمستانی نرخ ارز سیر نزولی را شروع کرد و پس از ۶ ماه دوباره به کانال ۲۶ هزار تومان بازگشت و در آخرین روزهای دی‌ماه دوباره به کانال ۲۵ هزار تومان بازگشت. سیر نزولی قیمت‌ها ادامه داشت تا اینکه در ۱۷ بهمن‌ماه در کانال ۲۴ هزار تومان نوسان داشت.

با شروع سال جدید قیمت دلار در صرافی‌ های بانکی در قیمت ۲۵ هزار تومان و سپس از ۱۱ خرداد ماه در کانال ۲۶ هزار تومان نوسان داشت و حالا چند روزی است که در محدوده قیمتی ۲۷ هزار تومان در نوسان است.

انتظار برای کاهش قیمت دلار در بازار ادامه دارد

روند نزولی قیمت‌ها در بازار ارز به گونه‌ای است که اغلب معامله گران تنها نظاره گر وضعیت موجود هستند و از خرید اسکناس تا حد محسوسی کاسته شده است.

به گزارش مهر، پس از مصوبه بانک مرکزی در خصوص اصلاح مقررات خریدوفروش ارز و اقبال تجار و صادرکنندگان برای عرضه ارز در صرافی‌ها از دیروز شاهد عقبگرد قیمت هر اسکناس دلار و تداوم ریزش تدریجی آن هستیم.

مصوبه‌ای که بر اساس آن از این پس تجار و صادرکنندگان می‌توانند ارز حاصل از صادرات خود را در صرافی‌ها به قیمت توافقی به فروش برسانند و تنها در سامانه سنا آن را ثبت کنند.

روند نزولی قیمت‌ها در بازار ارز به گونه‌ای است که اغلب معامله گران تنها نظاره گر وضعیت موجود هستند و از خرید اسکناس تا حد محسوسی کاسته شده است.

دیروز نرخ هر اسکناس دلار آمریکا در بازار ارز به قیمت ۳۳ هزار و ۵۰۰ تومان از سوی صرافی‌ها خریداری می‌شد که با اجرای مصوبه ارزی بانک مرکزی به کانال ۳۲ هزار تومانی سقوط کرد و هم اکنون نرخ خرید هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌ها مبلغ ۳۲ هزار و ۵۰۰ تومان عنوان می‌شود.

در همین حال رئیس‌کل بانک مرکزی نیز با اعلام افزایش عرضه ارز در صرافی‌ها گفت: با صرافان توافق کردیم که در زمینه اسکناس میزان عرضه را افزایش دهیم و مقررات مربوط به تقاضای بازار در حوزه اسکناس را هم تسهیل کنیم.

در این زمینه رئیس کانون صرافان کشور نیز در گفتگو با مهر از عقبگرد نرخ هر اسکناس دلار در بازار ارز خبر داد و گفت: با توجه به انتظار برای کاهش بیشتر قیمت‌ها در بازار ارز، از تعداد خریداران نیز کاسته شده و معامله گران از خرید ارز امتناع می‌کنند.

به گفته وی، به دنبال افزایش انگیزه فروش ارز در بازار، از شب گذشته تماس تلفنی تجار و صادرکنندگان ارز با صرافی نسبت به روزهای قبل با افزایش ۴ برابر مواجه شده و توصیه می‌شود عموم معامله گران و مردم عادی با هدف سرمایه گذاری در بازار ارز، از خرید در مقطع فعلی صرفه نظر کنند چراکه ریزش قیمت‌ها ادامه دار خواهد بود.

به نظر می‌رسد تصمیمات عاجل بانک مرکزی در بازار ارز باعث شده تا انگیزه صادرکنندگان و دارندگان ارز برای عرضه آن در بازار افزایش یابد و انتظار برای کاهش بیشتر قیمت‌ها همچنان ادامه داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها