سرمایه‌گذاری بن‌سلمان روی بازگشت ترامپ به کاخ سفید

پیاده‌روی، روی اعصاب بایدن

خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه گزارش داد: مقامات آمریکایی در صدد هستند تا مقدمات سفر جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به منطقه خاورمیانه از جمله برخی کشور‌های نفت خیز حاشیه خلیج فارس به ویژه عربستان در اواخر ماه جاری میلادی (ژوئن) را فراهم کنند.
کد خبر: ۱۳۶۸۶۶۴
به گزارش جام جم آنلاین، رویترز افزود: به گفته برخی منابع آگاه، هرچند تصمیم نهایی برای انجام این سفر گرفته نشده است، اما برنامه ریزی انجام چنین سفری درجریان نشست اخیر گروه۷ در آلمان و نشست سران ناتو در اسپانیا مطرح شد.

خبرگزاری آمریکایی اسوشیتدپرس هم در خبری با عنوان "افزایش بهای بنزین در آمریکا، بایدن را به فکر سفر به عربستان انداخته است"، در این باره نوشت کاخ سفید در حال بررسی سفری برای بایدن به منطقه خلیج فارس است تا زمینه دیدار وی با سران کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس شامل عربستان سعودی، کویت، قطر، بحرین، عمان و امارات متحده عربی را فراهم کند.

اسوشیتدپرس همچنین به نقل از منابع کاخ سفید نوشت که بایدن در سفر خاورمیانه‌ای خود، با سران عراق، مصر و اردن هم دیدار خواهد کرد.

براساس گزارش رویترز، بایدن در سفر خاورمیانه‌ای خود، با محمد بن سلمان ولعیهد عربستان سعودی در ریاض دیدار خواهد کرد ضمن اینکه سری هم به سرزمین‌های اشغالی خواهد زد و با نخست وزیر اسرائیل دیدار خواهد کرد.

رویترز درادامه گزارش داد: این سفر با هدف تقویت روابط با عربستان سعودی در زمانی انجام می‌شود که دولت بایدن در تلاش است راه‌هایی برای کاهش قیمت سوخت در آمریکا بیابد.

رویترز افزود: بدنبال قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار واشنگتن پست، که به گفته سازمان اطلاعات آمریکا این قتل با تایید بن سلمان صورت گرفته است، جو بایدن در ژانویه ۲۰۲۱ پس از ورد به کاخ سفید قول داد تا در روابط واشنگتن با ریاض تجدید نظر کند.
 
منبع: ایرنا
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها