معاون امدادونجات جمعیت هلال احمر استان همدان؛

انجام عملیات نجات با بالگرد در ارتفاعات الوند

مراسم اختتامیه مسابقات ورزشی کارکنان و نجاتگران جمعیت هلال احمر استان همدان با حضور مدیران ارشد و جمعی از نجاتگران، جوانان و مجریان این مسابقات برگزار گردید.
کد خبر: ۱۳۶۵۴۷۷

به گزارش جام جم آنلاین همدان، علی سنجربگی مدیرعامل این جمعیت با اشاره به اینکه برگزاری این مسابقات‌‌‌ ورزشی در راستای افزایش توان عملیاتی کارکنان و نجاتگران و به منظور حفظ آمادگی و بالا بردن توان امدادی و حضور موثر آنها در صحنه حوادث انجام می گیرد، خاطرنشان کرد: حفظ آمادگی روحی و جسمی و داشتن روحیه ورزش کاری لازمه کار نجاتگران برای شرکت در عملیات های امدادی و رویارویی با حوادث می باشد.
وی با گرامیداشت یکصدمین سال تاسیس هلال احمر و دومین کنگره ۸۰۰۰شهید استان، افزود: نوع حادثه و محل وقوع آن در نتیجه عملکرد نجاتگران و انجام عملیاتهای امدادی موثر و حیاتی است و لازم است نجاتگران در عملیات های امدادی و برخورد با صحنه های فجیع حوادث، روحیه ورزشی و نشاط داشته باشند تا به اعصاب و روان خود مسلط شده و با حفظ آمادگی جسمی و روانی برای نجات جان همنوعان خود گام مثبتی بر دارند وفقط ورزش می تواند تمرینی برای حفظ آمادگی و افزایش سرعت عمل، تحکیم و حفظ انسجام تیمی وبالا بردن توان پاسخگویی باشد.

سنجربگی اضافه کرد: اعضای جوانی که امروز در مسابقات شرکت کرده اند نجاتگران فردای این جمعیت و داوطلبان و خیرین کشور در سالهای آتی هستند که در آینده نزدیک دوران نجاتگری را پشت سر گذاشته و با ورود به سن میانسالی به حوزه داوطلبان وارد شده ودر جمع خیرین و پهلوانان این جمعیت قرار می گیرند.
در ادامه مدیرکل ورزش و جوانان با تبریک هفته هلال احمر، گفت کار جمعیت هلال احمر ایجاد آرامش، همدلی و انساندوستی در عرصه ملی و بین المللی می باشد که برای انجام این امر فارغ از مرزبندی های سیاسی و جغرافیایی عمل می نماید و در ارائه خدمت به اقشار مختلف مردم و تلاش برای تسکین دردها و مصائب نوع بشر همیشه در حال تلاش و کوشش می باشد.
وی بیان کرد: امدادگری کار با ارزشمندی است گفت امدادگران و نجاتگران برای نجات جان دیگران لباس هلال احمر را به تن پوشیده ودر سرما و گرما به کمک حادثه دیدگان می شتابند و این کار افزون بر نجات جان مردم، برای خود شخص هم نوعی آرامش ولذت دارد و حس روحیه پهلوانی را در وجود شخص کمک کننده زنده می کند.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم با حضور مدیران ارشد جمعیت هلال احمر و اداره ورزش وجوانان از نجاتگران برتر در رشته های مختلف و قهرمانان این دوره از مسابقات تجلیل شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها