استاندار لرستان گفت: رفع مشکلات مناطق حاشیه‌نشین خرم‌آباد در گرو انجام کارهای جهادی است.
کد خبر: ۱۳۶۵۰۹۳

فرهاد زیویار در مراسم افتتاحیه رزمایش جهادگران فاطمی که در محل سپاه ناحیه خرم‌آباد برگزار شد با بیان اینکه انقلاب اسلامی اگرچه ماحصل دو سه قرن بعد از بیداری اسلامی بود که از یک گوشه جهان اسلام آغاز شد، بیان کرد: این درحالیست که انقلاب اسلامی سبب بیداری اسلامی و تولید و مولد شد.

وی ادامه داد: در این چهار دهه انقلاب اسلامی تلاش کرده، الگو درست کرده و ایده تحویل جهان اسلام داده و در حال راهبری آن است، رهبری این نظام نزدیک‌ترین فرد به امام معصوم(ع) و ولایت بوده است.

استاندار لرستان گفت: ولایت فقیه به نیابت از امام معصوم (ع) جامعه اسلامی را راهبری می‌کند.

زیویار افزود: تفکر جهادی از بدو انقلاب رهبری در یک شکل و شمایل مطرح شد و تاریخچه این تفکر به بدو پیروزی انقلاب اسلامی بر گردد و محصول و مکتب امام خمینی (ره) بودند.

نماینده عالی دولت در لرستان بیان کرد: کارنامه درخشان جهاد را در قبل و حین دفاع مقدس در قالب سنگرسازان بی‌سنگر و کمک به مدافعان کشور شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه جهاد سازندگی جزو محصولات انقلاب اسلامی بود اما متاسفانه ادغام آن در سازمان اداری که البته سازمانی خدمتگزار است تفکر و ایده آن را در یکی دو دهه در محاق فرو برد، افزود: اگرچه تشکیلات کشاورزی در ذیل دستگاه‌های اجرایی تحت امر ولی‌فقیه است اما نهادهای مولود انقلاب اسلامی حال و هوای متفاوتی دارند و وجه اعتقادی این نهادها خیلی پررنگ است.

زیویار اضافه کرد: انقلاب اسلامی یک نظام سیاسی شد اما وجه اعتقادی و دینی آن بسیار پررنگ است و متفاوت با خیلی از نظامات سیاسی در عالم.

استاندار لرستان ادامه داد: بازنمایی و بازآفرینی تفکر جهادی در دهه اخیر اتفاق افتاد و شاید یکی از این دلایل آن دولت‌های ناهمسو بود.

وی عنوان کرد: قرار داشتن تفکر و ایده جهادی در ذیل نهادهای منبعث از انقلاب اسلامی تاثیرات آن را دو چندان می‌کند که یکی از دلایل آن خودجوش بودن و داشتن پشتوانه مردمی بودن آن است.

زیویار بیان کرد: انگیزه کارهای جهادی در حوادث غیرمترقبه نظیر سیل، زلزله و ... خودسازی را نیز به دنبال خواهد داشت.

استاندار لرستان با بیان اینکه در راه‌اندازی دستگاه‌های اطلاعاتی به عوامل آنجا سربازان گمنان امام زمان (عج) اطلاق می‌شود، گفت: سیاست سپاه پاسداری از اصل انقلاب اسلامی است و این متفاوت از ماموریت نظامی است.

وی با بیان اینکه هرچه وجه اعتقادی این نهادها پررنگ‌تر، پرجنب و جوش‌تر و پرمحصول‌تر باشند الگوسازی آنها نیز بیشتر است و قطعا در تربیت نسل انقلاب اسلامی در گام دوم و گام‌های بعدی انقلاب بالنده‌تر عمل کند، افزود: آنچه می‌تواند انقلاب اسلامی را بیمه و مستحکم کند و دوام دهد همین بالندگی و پرجنب و جوشی نهادهای منبعث ای انقلاب اسلامی است.

نماینده عالی دولت در لرستان تصریح کرد: حضور جوانان در گروه‌های جهادی هرچند به صورت ادواری همچون جنگ تحمیلی و دفاع مقدس سبب می‌شود گام دوم انقلاب اسلامی مستحکم‌تر برداشته می‌شود.

زیویار بیان کرد: رزمایش گروه‌های جهادی که امروز سالروز تاسیس آن است این نیز توسط مقام معظم رهبری بازآفرینی شده و این گروه‌ها در حوزه‌های عمرانی، پزشکی، بهداشت، فرهنگی و ... فعالیت دارند و این نیز از همان تفکر جهادی نشات می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در برهه‌ای قرار داریم که با شدیدترین و ناجوانمردانه‌ترین تحریم‌های علیه کشور مواجه هستیم و چنانچه با تفکر جهادی و بسیجی هدفگذاری نکنیم موانع از سر راه برداشته نخواهد شد، عنوان کرد: ظرفیت گروه‌های جهادی مجموعه بسیار بالا و عظیمی است که می‌تواند کارهای ارزشمند و بزرگی را رقم برند.

استاندار لرستان اضافه کرد: لرستان از حیث امکانات و نعمات خدادادی وضعیت خوبی دارد اما به آن بی توجهی شده و برای رشد و توسعه نیازمند انجام کار همراه با اعتقاد است و مدیریت استان باید با انجام کارهای جهادی امورات خود را جلو ببرد.

زیویار ادامه داد: ممکن است کشور برای جبران خسارات مالی و بودجه‌ای جراحی اساسی در برنامه‌ریزی، بودجه‌ریزی و بهره‌گیری از یارانه‌ها در نظر بگیرد و این جراحی اساسی شاید سختی‌هایی را برای مردم ایجاد کند که معتقدم مجموعه گروه‌های جهادی و بسیجی هستند که این کار مهم و اساسی را برای مردم تبیین کنند و توضیح دهند و در پیشبرد این ماموریت کمک شایانی به دولت خواهند کرد.

نماینده عالی دولت در لرستان تصریح کرد: درصد بالایی از محرومیت را در استان شاهد هستیم به گونه‌ای که در کنار شهر بزرگ خرم‌آباد که به لحاظ معیشت و زندگی از سایر شهرستان‌های استان شاید وضعیت بهتری داشته باشد درصد بالایی حاشیه‌نشینی وجود دارد و شامل یک پنجم جمعیت این شهر معادل ۱۰۰ هزار نفر است.

وی گفت: این مناطق حاشیه‌ای در خرم‌آباد از کمترین امکانات برخوردار هستند و قطعا با انجام کارهای جهادی مشکلات آنان برطرف خواهد شد.

زیویار بیان کرد: روستاها و مناطق محروم جزو جاهایی هستند که نیازمند کمک هستند و دولت در کنار گروه‌های جهادی می‌تواند گام‌های خوبی را برای کمتر کردن این محرومیت‌ها بردارد.

استاندار لرستان عنوان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی برای پیشبرد این اهداف باید تعامل و همکاری لازم را با سپاه و مجموعه گروه‌های جهادی داشته باشند؛ بنده نیز به عنوان استاندار از هیچ تلاشی برای رفع محرومیت لرستان دریغ نکنم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها