سومین کنفرانس ملی پیشرفت‌های نوین در حوزه انرژی و صنایع نفت و گاز در ساوه‌ برگزار می شود

سومین کنفرانس ملی پیشرفت‌های نوین در حوزه انرژی و صنایع نفت و گاز در ساوه‌ برگزار می شود

رئیس موسسه آموزش عالی انرژی ساوه از برگزاری سومین کنفرانس ملی پیشرفت‌های نوین در حوزه انرژی و صنایع نفت و گاز به صورت مجازی در ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۶۴۳۴۲

به گزارش جام جم آنلاین ساوه دکتر احمد قریب گرکانی ، اظهار کرد: سومین کنفرانس ملی پیشرفت‌های نوین در حوزه انرژی و صنایع نفت و گاز همانند همایش‌های پیشین، از دو سال قبل برنامه‌ریزی شده بود که عمدتا بدلیل شرایط کرونایی چندبار به تعویق افتاد.

وی در ادامه با اشاره به دریافت بیش از ۷۰ مقاله در سومین کنفرانس ملی پیشرفت‌های نوین در حوزه انرژی و صنایع نفت و گاز اظهار کرد: با توجه به محدودیت های مرتبط با بیماری کرونا سعی شده است که ارائه مقالات در قالب سخنرانی‌های غیرحضوری و پوستر صورت پذیرد.

وی افزود: اصولا فضای کنفرانس و همایش‌های علمی فضای تبلور افکار متعالی انسان‌هاست. این فضای محرک و شوق آور سبب کشف راه های عملیاتی به سمت محقق سازی افکار  و آمال مطلوب برای زندگی بهتر، مفیدتر و رفاه بیشتر مردمان این عصر و آیندگان می‌شود.

دکتر قریب اظهار کرد: اولین قدم های راه توسعه و اولین بازخوردهای چنین حرکت‌هایی  پدیدار شدن رفاه جوامع بشری است که این خود به مثابه حرکت زنجیره‌ای بی پایانی است که به توسعه و غنای ساختارسازی زندگی در جهت بهره وری همگان می انجامد.

وی افزود: این موسسه به سهم خود این هدفمندی و ماموریت گرایی را از ابتدای تاسیس خود بر دوش گرفته و کوشش‌های بی دریغی را در پیش گرفته که معنی و مفهوم انرژی را در تمام زوایای زندگی بشناساند و با وجود محدودیت‌های مالی و تا اندازه‌ای کم استقبالی دانشجویی و اجتماعی در اثر برخی از معضلاتی که باعث شده هنوز در ایران شان و شئون یا اثرگذاری گسترده انرژی به مثابه سایر کشورهای همسایه و یا غیرهمسایه درک نشود، در این مسیر حرکت کند.

او ادامه داد: موسسه آموزش عالی انرژی در تمام سطوح ممکن از جمله تدریس، تحقیق، سخنرانی، تاثیرگزاری یا شرکت در اجتماعات و به ویژه برگزاری همایش ها و کنفرانس های ادواری، به منظور تشدید رشد و توجه گسترش افکار مربوط به مهمترین عامل توسعه یعنی انرژی، ورود کرده است.

عضو هیات علمی سازمان انرژی اتمی ایران در ادامه گفت: بهره‌برداری از منابع، بهینه کردن روش‌های تولید و مصرف، صرفه جویی متناسب انرژی با پشتوانه سازی راهکارها و راهبردهای اندیشمندان و متخصصین و افتتاح رشته‌های جدید علم انرژی، بخشی از فعالیت‌های موسسه است.

وی گفت: این کنفرانس با گستردگی موضوعی که دارد نشان خواهد داد که موضوع انرژی نه تنها چند موضوع مهندسی یا صرفا علوم را در بر ندارد بلکه تمام مسایل علمی، مهندسی، انسانی و مدیریتی را شامل می‌شود. البته این کنفرانس عقبه‌هایی هم نظیر دوره‌های آموزشی برنامه ریزی شده، اولین جشنواره دانش آموزی و بزرگداشت روز معلم در برخواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها