مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر؛

واجدین شرایط طرح جوانی جمعیت سند زمین رایگان دریافت کردند

امین رضایی دهنوی:ما به قول هایمان عمل کردیم و ثابت کردیم می توا ن روستا را با حفظ ارزش هایش اداره کرد
کد خبر: ۱۳۶۲۵۳۸

 

به گزارش جام جم آنلاین بوشهر،دهیار دهنو گفت: ما به قول هایمان عمل کردیم و ثابت کردیم می توا ن روستا را با حفظ ارزش هایش اداره کرد. چند ماه اول به سرعت گذشت و این دوره در مقایسه با سالهای قبل جزو سخت ترین دوره های مدیریت روستایی است چرا که از روز اول با بدهی های فراوان و شکایت از دهیاری بدلیل عدم پرداخت حق بیمه در سنوات گذشته مواجه بودیم و علاوه براین حساب دهیاری در روزهای اول به صفر رسیده بود و تعداد زیادی چک بلامحل در دست طلبکاران نیز به مشکلات اضافه شد اما به لطف خدا از این آزمون سربلند بیرون آمدیم مقداری از این بدهی ها را تسویه کردیم و مقداری دیگر را با مذاکره حل و فصل کردیم که این مهم نتیجه هم اندیشی و تلاش صادقانه اکثر اهالی روستا با دهیاری بود.
امین رضایی دهنوی در تشریح اقدام های انجام شده در بخش مالی بیان کرد:با وجود بدهی های فراوان و قابل توجه به جامانده از سنوات گذشته، ساماندهی نابسامان مالی از مهمترین اقدامات این دوره از مدیریت روستایی است و با برنامه ریزی متناسب با شرایط توانسته اقدام قابل توجهی را در ایجاد انضباط مالی انجام دهد.
رضایی ادامه داد:شورای ششم شاید در سخت ترین شرایط روی کار آمد و در حالی که دهیاری را با تمام مشکلاتش تحویل گرفته بودیم اما فعالیت ها در سطح روستا را متوقف نکردیم و مسیر توسعه را ادامه دادیم و در این دوره تلاش کردیم حرف و عمل مان به هم نزدیک شود وقتی شعار پیشرفت دادیم باید در عمل نیز برنامه های عملیاتی در همان راستا انجام می شد بر همین اساس موضوعات را به ترتیب اهمیت کار در اولویت قرار داده و از موضوعات مهم شروع کردیم.
او تصریح کرد:در بخش فرهنگی و اجتماعی اقدام های موثری انجام شد که می توان به:
- آذین بندی و نصب پرچم ایران در مسیر ورودی روستا
ـ اجرای طرح تمثال مبارک شهدای روستای دهنو
ـ تهیه و نصب میله پرچم در خیابان های روستا
ـ پیاده روی به مناسبت شهادت امام رضا(ع)
ـ اهدای کتاب به مردم اهالی روستا در هفته کتاب و کتابخوانی
ـ تجدید میثاق با شهداء و عطر افشانی و غبار روبی گلزار شهدا
ـ برگزاری جشن میلاد رسول اکرم (ص)
ـ طراحی و نصب تمثال شهیدان روستا در پاسگاه انتظامی شهید خزاعی
ـ توزیع بسته های آموزشی بین دانش آموزان روستا
اشاره کرد.
وی تاکید کرد: تلاش کردیم که شیوه متفاوتی در اداره روستا به نمایش بگذاریم و این ناشی از اعتماد مردم بود با هم اندیشی و خرد جمعی تصمیمات درست و به جا گرفته شد و زود تاثیرات آن مشخص شد بر همین اساس پروژه ها را تعطیل نکردیم و با تمام توان تلاش کردیم به خواسته های مردم جواب منطقی و معقول دهیم پروژه های جدیدی نیز آغاز شد که جنس متفاوتی داشت و مهمترین کار در این دوره که هویت جدیدی به روستا بخشید اجرای پروژه تابلو خوش آمدگویی در جاده اصلی و نامگذاری خیابان های اصلی به نام شهیدان روستا بود.

دهنو را با حفظ ارزشهایش اداره کردیم
او در ادامه گفت:با اینکه زنگ خطر ورشکستگی دهیاری ‌شنیده می شد اما منابع مالی را مدیریت کردیم و فعالیت های عمرانی را افزایش دادیم و توسعه عمومی در روستا را تعقيب کردیم و با اجرای پروژه‌هایی در این 8 ماه مانند:
- زیرسازی دو گذر 8 متری به متراژ 1400 متر مربع
-شروع عملیات اجرایی فضای سبز به متراژ1200 متر مربع
- نصب علائم ترافیکی در خیابان اصلی مدرسه استقلال
ـ تملک املاک در مسیر گذر 12 متری شهید بهروز رضایی دهنوی
ـ پاکسازی و لایروبی کانال و جوی های سطح روستا قبل از شروع بارندگی های فصلی
ـ لکه گیری آسفالت معابر اصلی روستا
ـ پاکسازی و تسطیح حریم جاده های اصلی و پیاده رو های معابر
- تعمیر و تعویض روشنایی تیر برق های معابر روستا
ـ نصب سرعتکاه آسفالتی توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جلوی مدرسه استقلال
ـ اجرایی عملیات تعریض راه اصلی روستا
ـ نصب صندلی در مرکز روستا
ـ پیگیری تجهیز مدرسه دهنو به دو دستگاه کولر و 15 میز و نیمکت از طریق سازمان نوسازی مدارس
-توزیع و کاشت نهال رایگان به اهالی روستا در روز درختکاری
حس تعلق مکان را به روستا برگرداندیم
دهیار دهنو افزود: هم اکنون مهمترین اقدام مثبت انجام شده در زمینه اجرای آسفالت معابر، تخصیص قیر یارانه ای به روستا بود که این پروژه امسال بصورت مشارکتی با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به متراژ 4 هزار متر انجام خواهد شد و از سوی دیگر مشاور جهت بازنگری طرح هادی روستا مشخص شده است.
او ادامه داد:تلاش کردیم روستا را آرام اداره کنیم و از تجربیات تمام نخبگان روستا استفاده کردیم تا جایی که یکی از مهمترین دستاوردها در سالی که گذشت برای اولین بار همکاری نهاد ها و سازمان های ذیربط در مبادله موافقتنامه به مبلغ 14 میلیارد ریال اعتبار به منظور اجرای طرح هادی روستا شامل پروژه های چمن مصنوعی و جاده سلامت بود که بزودی در اختیار دستگاه مجری جهت آغاز عملیات قرار خواهد گرفت .
دهیاری و شورای اسلامی روستای دهنو در حوزه‌های مستقیم خدمت به مردم مانند تسهیل در توزیع و افزایش سهمیه آرد مردم روستا و همچنین توزیع سهمیه تنظیم بازار نمره قبولی از مردم دریافت کرد.
دهیار دهنو ضمن گلایه و انتقاد از عدم تعامل برخی از سازمان های فعال گفت عزت و ذلت دست خداست با اینکه دست تقدیر ما را به اینجا کشاند اما من سوگند یاد کرده ام و وظیفه دارم که منافع روستا را حفظ کنم و اقدامی مخالف منافع روستا انجام ندهم در عین حال که باید به کارهای اجرایی روستا بپردازم باید گزارش قابل قبولی را به مردم روستای دهنو ارائه دهم البته حق نقد وجود دارد و موضوع دوستان به شکل منتقد با من در مقام اجرا مجزاست.
رضایی در پایان یاد آور شد اعتقاد دارم روستا باید با نگاه تخصصی اداره شود و در این دوره توانستیم به لطف خدا روستا را ارزان اداره کنیم.

 

جام جم آنلاین بوشهر-زهرا ماندنیان فرد-خبرنگار

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها