اجاره ۳ هتل برای اسکان زائران ایرانی در دمشق

ظرفیت کاروان‌های سوریه تا پایان خرداد تکمیل شد

معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت خبر داد:

آغاز ثبت‌ نام و اعزام زائران ایرانی به عتبات رمضانی

معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه در عتبات نوروزی ۱۴هزار و ۶۶۴ نفر به عراق سفر کردند، گفت: عتبات رمضانی هم آغاز شده است و متقاضیان می‌توانند در سایت http://atabat.haj.ir نام‌نویسی انجام دهند.
کد خبر: ۱۳۶۰۲۸۸

به گزارش جام جم آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین صحبت‌الله رحمانی گفت: ازسرگیری اعزام زائران ایرانی به عتبات عالیات بعد از دو سال وقفه که به‌دلیل شیوع کرونا ایجاد شده بود از 23 آبان ماه سال گذشته آغاز شد.

وی افزود: در این اعزام‌ها که با اجرای آزمایشی طرح نوین عتبات هم همراه بود و در ایام نوروز به اوج خود رسید، مجموعاً 55 هزار و 697 نفر از طریق هوایی به عراق برای زیارت اعتاب مقدسه مشرف شدند که 14 هزار و 664 نفر از این زائران در بازه زمانی 24 اسفند ماه 1400 لغایت 8 فروردین 1401 در قالب عتبات نوروزی اعزام شدند.

معاون امور عتبات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: علی‌رغم آمادگی سازمان برای اعزام‌های زمینی همچنین استقبال متقاضیان در این رابطه و صحبت‌های شفاهی دست‌اندرکاران کشور میزبان مبنی بر بازگشایی مرزهای زمینی برای تشرف به عتبات، این مهم تاکنون صورت نگرفت و زائران اعزام‌شده در ماه‌های اخیر همگی به‌صورت هوایی به عراق عزیمت کرده‌اند.

وی درباره اعزام‌های عتبات عالیات در ماه مبارک رمضان نیز گفت: با پایان گرفتن اعزام عتبات نوروزی، ثبت‌نام و اعزام متقاضیان تشرف به عتبات عالیات در ماه مبارک رمضان از روز نهم فروردین ماه امسال آغاز شده و اعزام‌ها در حال انجام است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحمانی اظهار کرد: در این دوره نیز بسته‌های مختلف شامل 7 شب، 8 شب، 9 شب، 12 شب و 21 شب تدارک دیده شده است و افراد بنابر شرایط و سلیقه خود می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

به‌گفته وی، تاکنون حدود یک‌هزار و 500 نفر در عتبات ماه رمضان نام‌نویسی کرده‌اند و ثبت‌نام همچنان در سایت http://atabat.haj.ir ادامه دارد و متقاضیان می‌توانند از آن استفاده کنند.

معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت درباره اجرای آزمایشی طرح نوین عتبات عالیات نیز ابراز کرد: آسیب‌شناسی و رفع نقاط ضعف و توجه به نقاط قوت مدنظر قرار دارد چراکه رضایتمندی زائران عزیز سرلوحه کار ما قرار دارد.

وی درباره اعزام‌های زائران کشورمان به سوریه نیز اظهار کرد: اعزام زائران کشورمان به سوریه از اواسط دی‌ماه 1400 با ظرفیت محدود آغاز شد و اوج اعزام‌ها در اسفندماه و ایام نوروز انجام گرفت که در حدود 2 هزار و 800 نفر به زیارت حرم مطهر حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) مشرف شدند؛ بسته‌های این سفر نیز 3 شب، 4 شب، 5 شب و 7 شب است.

منبع: تسنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها