نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ماده شیمیایی موجود در سبزیجات چلیپایی مانند کلم بروکلی سرعت رشد ویروس کرونا و ویروس‌های سرماخوردگی را کاهش می‌دهد.
کد خبر: ۱۳۶۰۱۷۰

به گزارش جام جم آنلاین، گروهی از محققان با انجام آزمایش‌های خاص روی موش‌ها به این نتیجه رسیدند که یک ماده شیمیایی مشتق شده از ترکیبی که به وفور در کلم بروکلی و دیگر گیاهان چلیپایی یافت می‌شود، می‌تواند به عنوان سلاحی در برابر ویروس کرونا و ویروس‌های سرماخوردگی در نظر گرفته شود.

سولفورافان، یک ماده شیمیایی مشتق از گیاه، که به عنوان فیتوکمیکال نیز شناخته می‌شود، می‌تواند از تکثیر ویروس کرونا در سلول‌های میزبان جلوگیری کند.

پیش‌ساز طبیعی سولفورافان در سبزیجات چلیپایی، به ویژه در کلم بروکلی، گل کلم، کلم پیچ و کلم بروکسل به مقدار فراوان وجود دارد.

نتایج مطالعات پیشین نشان می‌دهد که سولفورافان با ایجاد تداخل در بعضی از فرآیندهای سلولی، دارای خواص پیشگیری از سرطان و عفونت است.

لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد تا نتایج به دست آمده تأیید شود. محققان در این مطالعه موش‌ها را مورد ارزیابی قرار دادند، بنابراین بهتر است در آینده تأثیر مصرف سبزیجات چلیپایی بر پیشگیری از تکثیر ویروس کرونا در بدن انسان، مورد بررسی قرار بگیرد.

با انجام مطالعات مربوطه مشخص خواهد شد که آیا سولفورافان می‌تواند در پیشگیری یا درمان بیماری کووید ۱۹ مؤثر واقع شود یا خیر.

منبع: ایمنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها