نشست خبری جشنواره انتخاب بهترین های یکصدسال ورزش ایران برگزار شد ؛

شبکه ورزش و جشنواره عظیم برترین های قرن ورزش / توجه به اخلاق؛ محوریت اصلی

نشست خبری مراسم جشنواره انتخاب بهترین‌های یکصد سال ورزش ایران صبح امروز دوشنبه 23 اسفند ماه در ر محل شبکه ورزش سیما برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۵۸۶۹۸

به گزارش جام جم آنلاین ، در این نشست خبری که پیرامون اعلام جزئیات برترین های ورزش یکصد سال اخیر برگزار شد علاوه بر مدیر شبکه ورزش و دبیر جشنواره ، دو پیشکسوت و کارشناس مطرح ورزشی یعنی مجید احتشام زاده و احسان قائم مقامی نیز حضور داشتند.

جشنواره برترین‌های قرن ورزش ایران با عنوان جشنواره یک‌صد برگزار می شود.

در ابتدا سینا معتضدی مدیر جوان شبکه ورزش درباره این جشنواره گفته: به صورت سالیانه در رسانه‌های معتبر ورزشی جهان برترین ورزشکاران رشته‌های مختلف ورزشی توسط صاحب نظران، کارشناسان و خبرگان و اهل فن هر رشته انتخاب می‌شوند و مورد تشویق و تقدیر قرار می‌گیرند.

معتضدی عنوان کرد: بر همین اساس شبکه ورزش با مشارکت وزارت ورزش وجوانان، کمیته ملی المپیک و پارالمپیک، فدراسیون‌های ورزشی و دیگر نهاد‌های فرهنگی و ورزشی و رسانه‌ای قصد دارد برترین‌های قرن ورزش ایران را انتخاب کند.

 

دبیر جشنواره: محوریت اصلی؛ توجه به اخلاق

همچنین در ادامه این نشست خبری که در محل شبکه ورزش برگزار شد اکبر محمدخانی دبیر این جشنواره گفت:  هرکس از دیدگاه خودش نگاه میکند. سعی داریم به ساختار ورزش ایران بپردازیم. قدردانی از پیشکسوتان که پرچم ایران را به اهتزاز درآوردند یکی از اهداف اصلی است. بسیاری از قهرمانان و پیشکسوتان در حال فراموشی هستند و نسل جدید آنها را نمی شناسند.

دبیر جشنواره اذعان داشت: عناوین جوایز شامل برترین مدیر، برترین مربی، برترین تیم، صحنه ماندگار، مدال ماندگار، گل ماندگار، رفتار جوانمردانه و یار مظلوم هستند.

محمدخانی ادامه داد: تجلیل از پیشکسوتانی که نام آنها را دیگر به یاد نمی آوریم، توجه به اخلاق و نه فقط جنبه قهرمانی، موفقیت بانوان از اهداف اصلی جشنواره است. در ضمن این را هم باید بگویم که هر برنده ای و هر قهرمانی شایسته حضور در میان برترین های قرن نیست و محورهای اخلاقی بیشتر مد نظر ما قرار دارد.

وی افزود: برای اینکه ورزشکار برتر قرن را انتخاب کنیم دست به سیدبندی فدراسیون ها زدیم. مسلما فدراسیون هایی که نفرات و مدال های بیشتری در المپیک داشتند.

این مقام مسئول درباره انتخاب برترین مدیر قرن گفت: مدیر قرن باید ارزش افزوده داشته باشد و اینکه باید ببینیم او چقدر در به وجود آمدن این ارزش افزوده نقش داشته است. ارزش افزوده باید به صورت ماضی نقلی باشد و آثارش در ورزش باید باقی بماند.

محمدخانی تاکید کرد: هیچ یک از روسای فدراسیون ها به عنوان مدیر برتر قرن انتخاب نخواهند شد چون فقط یک رشته ورزشی را مدیریت کرده اند.

همچنین مجید احتشام‌زاده کارشناس ورزش هم درباره این جشنواره گفت: این کار بسیار عالی شبکه ورزش که سعی دارد تمامی قهرمانان و افتخارآفرینان را به اقشار مردم و جوانان این مملکت معرفی کند.

 همچنین استاد بزرگ شطرنج ایران یعنی احسان قائم مقامی که در این نشست خبری حضور داشت گفت: ارزش‌های ماندگار یک جامعه توسط یک جریان و چرخه کارآمد طراحی می‌شود تا ورزشکاران کشورشان را بهتر بشناسند.

شبکه ورزش و جشنواره عظیم برترین های قرن ورزش / توجه به اخلاق؛ محوریت اصلی

وی افزود: این همایش‌های ورزشی باید اثر فرهنگی ایجاد کند تا این اثر برای جامعه تاثیرگذار باشد و باید این جشنواره خروجی بسیار ارزنده داشته باشد.

به گزارش جام جم آنلاین ، هیئت انتخاب برترین های قرن ورزش ایران شامل چهره های مختلف ورزشی و رسانه ای و البته گویندگان خبری است. نصرالله سجادی، بابک پورعالی، فریدون معینیف مجید احتشام زاده، مهدی شکری، خسرو والی زاده ، علی کفاشیان و .... از اعضای هیئت داوری هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها