قانون جذب
چگونه در توییتر دنبال‌کنندگان بیشتری داشته باشیم؟

قانون جذب

چگونه از هشتگ در شبکه‌ های اجتماعی استفاده کنیم؟

راز هشتگ‌های میلیونی

اگر با شبکه‌های اجتماعی آشنا باشید، احتمالا بارها در مورد هشتگ‌ها چیزهایی شنیده‌اید. اگر دنبال مطلب خاصی در این شبکه‌ های اجتماعی گشته‌اید شاید از هشتگ‌ها استفاده هم کرده باشید. با این حال، هشتگ‌ کاربردهای بیشتری نیز دارد و برای شبکه‌های اجتماعی بسیار مهم است.
اگر با شبکه‌های اجتماعی آشنا باشید، احتمالا بارها در مورد هشتگ‌ها چیزهایی شنیده‌اید. اگر دنبال مطلب خاصی در این شبکه‌ های اجتماعی گشته‌اید شاید از هشتگ‌ها استفاده هم کرده باشید. با این حال، هشتگ‌ کاربردهای بیشتری نیز دارد و برای شبکه‌های اجتماعی بسیار مهم است.
کد خبر: ۱۳۵۸۵۴۴

این مفهوم که برای اولین بار در شبکه اجتماعی توییتر مورد استفاده قرار گرفت، امروزه در همه شبکه‌های اجتماعی قابل مشاهده است اما روش استفاده مؤثر از آن در هر شبکه اجتماعی متفاوت است.

هشتگ‌ ها چه‌ کار می‌کنند؟

هشتگ‌ ها در الگوریتم‌های شبکه‌های اجتماعی کاربرد فراوانی دارند و به همین دلیل شکل استفاده از آنها مهم است. اگر بتوانید از هشتگ‌ها به‌درستی استفاده کنید، کاربران بیشتری پست‌های شما را می‌بینند و به اعتبار محتوای شما کمک می‌کند.

همچنین استفاده از هشتگ باعث افزایش تعامل کاربران می‌شود. صفحاتی که هشتگ مناسب انتخاب می‌کنند لایک‌ها و نظرات بیشتری را دریافت می‌کنند و دنبال‌کنندگان وفادارتری خواهند داشت.

چگونه از هشتگ استفاده کنیم؟

از آنجا که انتخاب هشتگ بسیار مهم است، باید چند نکته را هنگام انتخاب هشتگ در نظر داشته باشید. مهم‌ترین نکته ارتباط معنایی هشتگ با موضوع پست است. سعی نکنید که از کلمات ترند شده‌ بی‌ارتباط با موضوع پست استفاده کنید. این کار ممکن است در کوتاه‌مدت باعث افزایش بازدید شما شود ولی باعث افزایش دنبال‌کنندگان شما نخواهد شد و اثر منفی نیز خواهد داشت.

کلمه انتخابی برای هشتگ نباید خیلی کلی باشد. در واقع هرقدر که هشتگ انتخاب‌شده دقیق‌تر باشد، احتمال این‌که کاربران متعهد و علاقه‌مند بیشتری پیدا کنید بیشتر است. با این حال استفاده از یک یا دو هشتگ کلی می‌تواند اثر مثبت نیز داشته باشد.

تعداد هشتگ‌ها نباید خیلی زیاد یا خیلی کم باشد. برخی از شبکه‌های اجتماعی برای استفاده از هشتگ محدودیت نیز دارند ولی اگر در یک شبکه اجتماعی محدودیتی وجود نداشت، نباید مطلب خود را پر از هشتگ کنید.

این کار هم تاثیر منفی روی شبکه‌های اجتماعی دارد و هم کاربران را آزار می‌دهد. سعی کنید در هر مطلب بین ۲ تا ۴ هشتگ انتخاب کنید.

همچنین طول کلمات هشتگ نیز هر چقدر کمتر باشد، اثر بیشتری خواهد گذاشت. بهترین هشتگ‌ها، هشتگ‌های یک یا دو کلمه‌ای هستند.

اگر نگاهی به مطالب برندهای بزرگ در شبکه‌های اجتماعی بیندازید متوجه می‌شوید همیشه هشتگ‌هایی با کلمات خاص انتخاب می‌کنند. این کار در برندسازی آنها تاثیر فراوانی دارد و باعث می‌شود که بیشتر در حافظه کاربران باقی بمانند.

ایده‌هایی برای انتخاب هشتگ

اگر هیچ ایده‌ای در مورد انتخاب هشتگ ندارید، فقط کافی است صفحات اینفلوئنسرهای پرطرفدار یا صفحات رقیب در حوزه مشابه را ببینید و چند ایده جدید به آنها اضافه کنید.

ابزارهایی نیز برای انتخاب هشتگ وجود دارند. وبسایت هشتگیفای یکی از معروف‌ترین این وبسایت‌هاست که با جست‌وجوی موضوع موردنظر می‌توانید بهترین هشتگ‌ها را پیدا کنید.

هشتگ در توییتر

هشتگ‌ها در توییتر جزو بهترین ابزارها برای ترغیب کاربران به تعامل با پست هستند. به‌طور کلی می‌توان گفت هشتگ در توییتر بیشتر از شبکه‌های اجتماعی دیگر می‌تواند برای شما دنبال‌کننده به همراه بیاورد. همچنین این شبکه اجتماعی بخشی دارد که هشتگ‌های ترند شده جهانی را به کاربران نشان می‌دهد. با این حال محدودیت کاراکتری توییتر را نیز باید هنگام استفاده از هشتگ در نظر داشته باشید. این محدودیت باعث می‌شود که نتوانید بیشتر از دو یا سه هشتگ در توییت خود به کار ببرید.

کاربران توییتر به استفاده از هشتگ‌های خاص معروف هستند. هر قدر کلمات انتخاب شده برای هشتگ شما خاص باشند، امکان ترندشدن آنها بیشتر است. یکی دیگر از راه‌های افزایش تعامل و دنبال‌کننده از طریق پست در توییتر، استفاده از هشتگ‌های به کار رفته در جدیدترین توییت‌های افراد مشهور یا هشتگ‌های ترند جهانی در این شبکه اجتماعی است. ابزار Twitonomy هم می‌تواند در پیدا کردن هشتگ مناسب به شما کمک کند.

هشتگ در لینکدین

لینکدین ویژگی خاصی دارد و مطالب ارسال شده هر حساب کاربری فقط برای افراد داخل کانکشنش نمایش داده می‌شود.

استفاده از هشتگ در لینکدین باعث می‌شود که افراد خارج از کانکشن شما پست شما را ببینند. همچنین باید این نکته را در نظر داشته باشید که تنظیمات مطالب هشتگ‌دار خود را روی حالت عمومی بگذارید.

امکان استفاده از هشتگ مبتنی بر مکان نیز در این شبکه اجتماعی وجود دارد. استفاده از این ویژگی می‌تواند به افزایش بازدید صفحه لینکدین شما کمک زیادی کند. همچنین استفاده از هشتگ‌های پیشنهادی لینکدین و هشتگ‌های مربوط به رویدادها می‌تواند بسیار مفید باشد.

هشتگ در اینستاگرام


استفاده از هشتگ‌های مناسب در اینستاگرام باعث می‌شود کاربران بتوانند در بخش جست‌وجو شما را به‌راحتی پیدا کنند.

اینستاگرام دست شما را برای استفاده از هشتگ بیشتر از توییتر باز گذاشته است اما سعی کنید کمتر از ۵هشتگ در هر پست استفاده کنید.

این شبکه اجتماعی ویژگی خاصی دارد که کاربران آن می‌توانند هشتگ‌ها را نیز دنبال کنند و مطالب هشتگ‌دار شما در بخش اکسپلورر نیز به کاربران علاقه‌مند نشان داده می‌شوند. البته این مساله بستگی به تعداد دنبال‌کنندگان و کیفیت پست شما نیز دارد.

هشتگ در یوتیوب

یوتیوب دو روش برای استفاده از هشتگ دارد. علاوه بر این که هنگام آپلود ویدئو می‌‌توانید چند هشتگ به ویدئو اضافه کنید، در توضیحات ویدئو نیز می‌توانید هشتگ استفاده کنید. هشتگ‌های نوع اول برای الگوریتم‌های یوتیوب است و هشتگ‌های نوع دوم را کاربران می‌بیند.

شما می‌توانید هشتگ‌های دسته اول را از بین کلمات جامع ولی مرتبط با موضوع کانال خود انتخاب کنید. هشتگ‌های دقیق‌تر را نیز می‌توانید داخل توضیحات ویدئوی خود بگنجانید. پلاگین‌هایی نیز وجود دارند که با نصب آنها میزان ارتباط هشتگ انتخاب شده با موضوع ویدئو را به شما نشان می‌دهند.

هشتگ در آپارات

سرویس ویدئویی آپارات مانند یوتیوب امکان ثبت هشتگ به شما هنگام آپلود ویدئو می‌دهد. شما می‌توانید بین یک تا ۵ هشتگ برای ویدئوی خود ثبت کنید.

با این حال، در آپارات برخلاف یوتیوب امکان ثبت هشتگ در بخش توضیحات ویدئو وجود ندارد. در واقع شما می‌توانید علامت هشتگ را در بخش توضیحات ویدئو اضافه کنید ولی کاربران با کلیک روی این هشتگ‌ها به صفحه یا مطلب دیگری منتقل نمی‌شود.

در نتیجه نوشتن هشتگ در بخش توضیحات تقریبا بی‌اثر است و بهتر است کلمات هشتگ را داخل متن توضیحات بدون علامت # به کار ببرید.

رضا کریمی - خبرنگار فناوری / ضمیمه کلیک روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها