کابینت روستیک چیست؟ + بررسی خصوصیات سبک روستیک در سال 2022

طراحی دکوراسیون به سبک روستیک (Rustic) یکی از شاخه های اصلی معماری سنتی به شیوه اروپایی است که به جهت خاص و نوستالوژیک بودن کماکان مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربرد اصلی این سبک در طراحی نمای ساختمان و همچنین دیزاین داخلی و دکوراسیون چوبی است.
کد خبر: ۱۳۵۸۳۱۰
کابینت آشپزخانه هم یکی از محصولاتی است که می تواند به سبک روستیک طراحی شود. کابینت روستیک اغلب با استفاده از چوب و به روش کهنه کاری تولید می شود و حال و هوای خانه های روستایی اروپای شرقی را در افراد تداعی می نماید. در طراحی به سبک روستیک، دیگر اثری از دکوراسیون امروزی مثل کابینت نئوکلاسیک و مدرن نیست و همه چیز حال و هوای قدیمی دارد.

کابینت روستیک چیست؟ + بررسی خصوصیات سبک روستیک در سال 2022


کابینت روستیک چگونه تولید می شود؟

برای ساخت کابینت های روستیک معمولا از چوب طبیعی درختان جنگلی استفاده می کنند. نصب این کابینت ها مانند کابینت های دیگر که از قبل مونتاژ می شوند نیست، همان موقع در منزل شما توسط افراد ماهر نصب می شود. در سبک های روستیک سادگی حرف اول را می زند، حس طبیعی بودن چوب در این مدل کابینت ها حفظ می شود، به همین سبب از رنگ های پلی اورتان و پلی استر برای پوشش آن استفاده نمی شود، تنها برای محافظت از چوب از کیلر یا واکس چوب استفاده می شود تا عمر مفید کابینت آشپزخانه افزایش یابد. در این حالت درب های کابینت خیلی بدون طرح خاص و پرداخت چوب تنها با استفاده از تخته های چوب جنگلی تولید می شود.

کابینت روستیک با روکش چوب

کابینت های روستیک به دلیل اینکه از متریال چوب طبیعی در آن استفاده می شود نسبت به کابینت های دیگر قیمت بالتری دارند، اگر بخواهیم کمتر هزینه کنیم میتوانیم از کابینت های روکش چوب استفاده کنیم که از نظر ظاهری با چوب طبیعی تفاوت زیادی ندارند و هزینه شما را پایین می آورد. ترجیحاً برای تولید این مدل کابینت بهتر است از روکش های تیره رنگ مثل گردو با بافت برجسته و زبر استفاده نمود تا با استفاده از تکنیک سوخته کاری روی چوب به شکل و شمایل کابینت های قدیمی و جنگلی نزدیک تر شویم.

تفاوت کابینت های روستیک و کلاسیک

در کابینت های کلاسیک از چوب طیبعی و رنگ به عنوان رویه ی آن استفاده می شود ولی کابینت های روستیک چوب طبیعی بدون رنگ آمیزی است در کابینت های کلاسیک، درب های برجسته حکاکی شده، تاج، سرستون منبت کاری شده، دیده می شود ولی کابینت های روستیک ساده هستند.همچنین تنوع در رنگ و مدل کابینت آشپزخانه روستیک نسبت به دیگر انواع کابینت کمتر است. از نظر هزینه کابینت های چوبی سبک کلاسیک به دلیل اینکه از چوب های گران قیمت وارداتی برای ساخت آنها استفاده می شود قیمت بالاتری نسبت به کابینت روستیک ساخته شده از چوب های جنگلی دارند.

معماری و دکوراسیون به سبک روستیک

اگه بخواهیم خانه و دکوراسیون به سبک روستیک و سنتی داشته باشیم باید از متریال های طبیعی در ساخت لوازم منزل استفاده کنیم مثلا ساختن میز و صندلی با چوب درختان برای آشپزخانه یا تراس، استفاده از چوب های برش خوره به عنوان دیوارپوش یا کف پوش و همچنین استفاده از الوارهای پهن و قطور به عنوان میز ناهارخوری با صندلی های چوبی قدیمی دکوراسیون خانه ی شما را تا حد زیادی به سبک روستیک نزدیک خواهد کرد. جالب است بدانید طراحان داخلی در بیشتر کلبه های جنگلی توریستی و تفرجگاه های ایران و کشورهای اروپایی از این سبک برای جذب مخاطب و ایجاد حسی متفاوت استفاده می کنند.

مناسب ترین متریال برای سبک روستیک

در معماری روستیک از مصالح قدیمی استفاده می شود مثل چوب های ترک خورده یا فلزات، مصالح ساختمانی جدید مثل گچ و سیمان جایگاهی در معماری روستیک ندارد. وجود نور خورشید و آفتاب که از اصلی ترین عناصر طبیعت محسوب می شوند، در دکوراسیون داخلی به سبک روستیک باید پنجره هارو به صورت چوبی شیشه خور با ابعاد بزرگ بسازیم که نور خورشید به درون خانه بتابد. به کارگیری انواع صنایع دستی مانند سبدهای حصیری، پرده های بافتنی، کوزه های سفالی نقش مهمی در خانه های روستیک و روستایی دارند.
 
 
کابینت روستیک چیست؟ + بررسی خصوصیات سبک روستیک در سال 2022
 

عوامل موثر برای داشتن فضایی روستیک

شومینه هایی که با چوب و سنگ ساخته می شوند، فضایی گرم و صمیمی ایجاد میکنند. سقف های چوبی که به صورت موازی و مقطع ساخته می شوند. استفاده از چوب های خام مثل چوب گردو، بلوط، راش که زیبایی خاصی به خانه میبخشد و حس طبیعی بودن را در فضا ایجاد میکند.

کاربرد سبک روستیک در معماری امروز

همانطور که اشاره شد این سبک بیشتر در طراحی دکوراسیون فضاهای سنتی و نوستالوژیک که تداعی کننده قرون گذشته ی معماری کشورهای اروپایی است. البته شاید کمی ساختار شکنی و استفاده از متریال مدرن مثل صفحه کابینت آشپزخانه از جنس سنگ طبیعی یا شیشه در طراحی ویترین کابینت آشپزخانه می تواند به زیبایی این سبک از دکوراسیون بیافزاید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها