چین صبح یکشنبه یک موشک از نوع Long March-۴C برای قرار دادن یک ماهواره جدید رصد زمینی به فضا پرتاب کرد.
کد خبر: ۱۳۵۶۳۹۱

به گزارش جام جم آنلاین ، این موشک در ساعت ۷:۴۴ صبح (به وقت پکن) از مرکز پرتاب ماهواره جیوکوان در شمال غربی چین پرتاب شد و به زودی ماهواره L-SAR ۰۱ B را به مدار از پیش تعیین شده خود خواهد فرستاد.

این ماهواره برای مطالعات زمین شناسی، رانش زمین و زمین لرزه‌ها استفاده خواهد شد. به گفته مسئولان مرکز پرتاب ماهواره چین، این ماموریت ۴۰۸ امین پرواز موشک‌های حامل لانگ مارچ را رقم زد.

L-SAR ۰۱ چین یک گروه ماهواره‌ای متشکل از دو ماهواره مجهز به رادار دهانه مصنوعی باند L (SAR) به نام‌های L-SAR ۰۱ A و L-SAR ۰۱ B است که اولین آن ۶ بهمن به فضا فرستاده شد.

به گزارش شینهوا، "SAR" یک سیستم راداری تصویربرداری مایکروویو است که امواج الکترومغناطیسی را به زمین ساطع می‌کند و پژواک آن را دریافت می‌کند و می‌تواند تصاویر مایکروویو را با وضوح بالا از سطح زمین بگیرد.

وظیفه این دو ماهواره پشتیبانی از منابع زمینی، نقشه برداری، جنگلداری و پیشگیری از بلایای طبیعی است. اداره ملی فضایی چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که این ماهواره به طور قابل توجهی قابلیت‌های واکنش سریع را در صورت وقوع یک بلای طبیعی تقویت خواهد کرد.

هر دو این ماهواره و موشک توسط آکادمی فناوری پرواز‌های فضایی شانگهای، یکی از شرکت‌های تابعه شرکت علوم و فناوری هوافضای چین ساخته شده اند.
 
منبع: ایرنا
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها