وزارت امور داخلی اوکراین مدعی شد که حضور ارتش روسیه در نزدیکی تاسیسات هسته ای «زاپوروژه» که در شهری واقع در منطقه ای به همین نام واقع شده، افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۳۵۶۳۴۵
به گزارش جام جم آنلاین ، تارنمای هیل نوشت: بر اساس گزارش این وزارتخانه، نیرو‌های روسیه یکی از مرگبارترین سلاح‌های ارتش یعنی پرتابگر موشکی موسوم به «گراد» را در این نیروگاه هسته‌ای هدف قرار داده اند.

اوکراین از جامعه بین المللی درباره چنین خطری درخواست کمک کرده است. همزمان وزارت امور داخلی اوکراین مدعی است ارتش اوکراین برای دفاع از این نیروگاه به سمت آن حرکت کرده اند.

«وادیم دنیسنکو» مشاور وزیر امور داخلی اوکراین گفت: نیرو‌های مسلح، گارد ملی و شبه نظامیان غیرنظامی برای جلوگیری از هر گونه فاجعه‌ای هر کاری را انجام خواهند داد ما آماده نابودی دشمن هستیم.

هیل نوشت: هر گونه حمله‌ای به تاسیسات هسته‌ای اوکراین که یکی از بزرگترین تاسیسات جهان است می‌تواند به بالقوه تبعات مخربی داشته باشد.

تاصیسات هسته‌ای اوکراین شامل چهار نیروگاه برق هسته‌ای و ۱۵ راکتور است و حدود نیمی از برق کشور را تامین می‌کند.

نیرو‌های روسی روز پنجشنبه کنترل تاسیسات هسته‌ای چرونوبیل را در کمتر از ۲۴ ساعت بعد از حمله به اوکراین در اختیار گرفتند.

چرنوبیل محل وخیم‌ترین حادثه هسته‌ای تاریخ است. در سال ۱۹۸۶میلادی چندین انفجار در راکتور این نیروگاه رخ داد و مواد رادیواکتیو حاصل از ذوب مواد هسته‌ای وارد جو شدند. ده‌ها تن جان باختند و هزاران نفر از محل تخلیه شدند.
 
منبع: ایرنا
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها