آیا خوردن شیر بعد از کاشت مو ضرر دارد؟
کد خبر: ۱۴۰۸۶۴۷

خوردن شیر بعد از کاشت مو مجاز است؟

آیا خوردن شیر بعد از کاشت مو ضرر دارد؟
در جواب این سوال که آیا خوردن شیر بعد از کاشت مو ضرر دارد باید بگوییم، بعد از کاشت مو هیچ منعی در مصرف شیر نخواهید داشت. البته توجه کنید که با توجه به بیماری‌های پیش‌زمینه‌ای شما و یا دیگر موضوعات ممکن است پزشک، شیر را جزء پرهیزهای غذایی شما قرار دهد.

بعد از کاشت مو چه چیزی برای تقویت موها گزینه‌ی مناسبی است؟
آناناس بعد از کاشت مو یکی تز تغذیه‌های مناسب بعد از جراحی پیوند مو است. همچنین مصرف آب به مقدار مناسب می‌تواند رطوبت کافی پوست سر و گرافت‌های تازه کاشته شده را تامین کند. خوردن شیر بعد از کاشت مو نیز می‌تواند رطوبت مورد نیاز پوست و موی شما را برطرف کند.

خوردن شیر بعد از کاشت مو مجاز است؟

خوردن چه غذاهایی بعد از کاشت مو مناسب نیست؟
به صورت کلی مصرف بیش از اندازه هر غذایی بعد از کاشت مو نتیجه‌ی منفی دارد. و یا اگر به بعضی مواد حساسیت دارید بهتر از بعد از جراحی از خوردن آن پزهیز کنید. خوردن پیاز بعد از کاشت مو در صورتی که دارای حساسیت هستید می‌تواند شما را دچار مشکل کند. سعی کنید بعد از کاشت مو از نوشیدن نوشیدنی‌ها الکلی و مصرف دخانیات خودداری کنید.

هنوز کاشت مو انجام نداده‌ام چه کلینیکی را انتخاب کنم؟
شهر شیراز به عنوان یکی از مراکز اصلی کاشت مو در خاورماینه به حساب می‌آید. برای آشنایی با بهترین کلینیک کاشت مو در شیراز از نظر مردم روی لینک کلیک کنید. وبسایت شیراز بیوتی نیز به صورت تخصصی مسائل مربوط به کاشت مو در شیراز را مورد بررسی قرار می‌دهد. از طریق این وبسایت نیز می‌تواند کلینیک‌های معرفی شده را بررسی کنید.

من بعد از کاشت مو دلمه دارم، آیا این طبیعی است؟
بله، این کاملا طبیعی است. از روز اول، پوسته‌های پوست و خون روی گرافت‌های کاشته شده با هم جمع می‌شوند. به آنها دست نزنید. استفاده از فوم و شامپو به صورت روزانه از روز بعد از پیوند و به مدت 8 روز به نرم شدن پوسته ها و همچنین دوش آب گرم با جت متوسط ​​کمک می کند. همه دلمه ها بعد از 8-10 روز ناپدید می شوند.

آیا رژیم غذایی یا مکمل های غذایی خاصی بعد از کاشت مو توصیه می شود؟
علاوه بر نیاز به نوشیدن منظم آب فراوان، توصیه می شود از یک رژیم غذایی سالم، کم قند و چربی، بر پایه گوشت، سبزیجات و سالاد استفاده کنید. بسته های مواد معدنی (کلسیم، منیزیم، روی، آهن، فسفر، منگنز، سلنیوم، پتاسیم...) و ویتامین ها (بیوتین، نخل اره ای، فیناستراید و مولتی ویتامین های CDE)، برای شش ماه آینده، می تواند به رشد خوب مو کمک کند. آن لحن و سرزندگی است.

آیا می توانم موهایم را بعد از پیوند اصلاح کنم؟
می توانید پیوندهای کاشته شده را پس از 6 ماه رشد مجدد بتراشید. قبل از این مدت می توان موهای جدید خود را با قیچی کوتاه کرد. از طرف دیگر، ناحیه اهداکننده را می توان پس از 1 ماه کوتاه کرد تا سطح رشد مجدد روی کل سر شما هماهنگ شود. با این حال، توصیه نمی شود که در سال اول سر خود را اصلاح نکنید. و بعد اینکه هزینه کاشت مو اگر قرار است کوتاه شود چه فایده ای دارد؟

چه زمانی می توانم به سر کار برگردم؟
شما می توانید پس از 5 روز پس از کاشت مو به سر کار خود بازگردید. این در زمانی است که در دوران نقاهت شما علائم کمتری از جراحی دارید و موهای شما در ناحیه گیرنده شکننده نیستند. در حالت ایده آل، اگر حق انتخاب دارید، باید پس از 10 روز پس از کاشت مو به سر کار خود بازگردید. در این مرحله، پس از جراحی به طور کامل بهبود یافته و کمترین علائم قرمزی و دلمه را خواهید داشت.

بیماران هنگام تصمیم گیری برای بازگشت به کار باید نوع کار خود را در نظر بگیرند. توصیه می کنیم تا 2 هفته بعد از عمل سر خود را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید. زیرا نور مستقیم خورشید می تواند باعث آفتاب سوختگی و آسیب به موهای تازه کاشته شده شما شود. به همین دلیل، اگر زیر نور آفتاب کار می کنید، ممکن است بخواهید از کلاه یا کلاه استفاده کنید.

نکته دیگر برای کسانی است که نیاز به استفاده از کلاه تنگ در محل کار دارند. کلاه محکمی که روی موهای تازه کاشته شده شما قرار می گیرد، خطر آسیب رساندن به موهای ظریف را دارد. در این شرایط توصیه می کنیم 2 هفته از کار خود مرخصی بگیرید.

چه مدت پس از کاشت مو، پیوندها ایمن هستند؟
صرف نظر از جایی که کار می کنید، باید مراقب باشید که پیوندهای تازه کاشته شده را از جای خود خارج نکنید. 2 هفته طول می کشد تا پیوندهای تازه کاشته شده به طور کامل در پوست سر پس از کاشت مو جاسازی شوند. به این معنی که اگر نگران سر کار رفتن و کنده شدن موها هستید، باید منتظر بمانید تا 14 روز از عمل شما بگذرد. خوردن شیر بعد از کاشت مو هیچ عوارضی برای پیوندها نخواهد داشت.

در کلینیک ما توضیح می دهیم که 5 روز اول پس از کاشت مو بسیار مهم است. موها بسیار ظریف هستند و هرگونه تماس حداقلی با پوست سر می تواند آنها را از جای خود خارج کند. به همین دلیل به همه بیماران توصیه می کنیم پس از پیوند به مدت 5 روز استراحت کنند. اگر 5 روز بین 2 آخر هفته تعطیل شود، این می تواند به 10-11 روز افزایش یابد. در نتیجه، زمانی که به سر کار برگردید، موهایتان به خوبی در مسیر "ریشه گرفتن" قرار خواهند گرفت!

عوارض کاشت مو
در طول روند بهبودی، بیماران به دلیل ماهیت روش کاشت مو عوارض جانبی خفیف تا متوسطی را تجربه خواهند کرد . اگرچه روش اف یو ای نسبت به روش FUT کمتر تهاجمی است، اما به دلیل برش‌های کوچک‌تر ایجاد شده، ممکن است افراد همچنان با عوارض جانبی احتمالی مواجه شوند. بنابراین مهم است که آنها را در نظر بگیرید، به خصوص هنگام بازگشت به کار.

در زیر عوارض اف یو ای را برای بیماران فهرست کرده ایم که باید مراقب آنها باشند. در طول دوران نقاهت، مهم است که مراقب این واکنش ها باشید و به طور مناسب با آنها برخورد کنید. این شامل:

  • تورم
  • خون ریزی
  • خارش
  • عفونت ها
  • پوسته شدن
  • ریزش شوک موهای اطراف و کاشته شده (موقت)

درد نیز ممکن است در عصر جراحی بدتر شود اما نباید شدید باشد. اگر شروع به تجربه عوارض جانبی شدید یا مداوم کردید، لطفاً در اسرع وقت با جراح خود تماس بگیرید.

چگونه کاشت موی خود را پنهان کنید
این یک نگرانی رایج است. هنگامی که آنها به سر کار باز می گردند، بسیاری از بیماران نمی خواهند کسی بداند که کاشت مو انجام داده است. افراد می توانند متوجه شوند که فردی به دلایل زیر پیوند مو انجام داده است:

  • موهای کوتاه در پشت و پهلو
  • دلمه های کوچک در ناحیه تازه کاشته شده
  • قرمزی در ناحیه اهدا کننده و گیرنده

موهای کوتاه در پشت و پهلو

برای انجام کاشت موی FUE، بسیاری از بیماران باید پشت و کناره‌های سر خود را تا درجه 0 بتراشند. این می‌تواند 7 تا 10 روز طول بکشد تا به طولی برسد که برای کار چندان کوتاه نباشد. . بنابراین اگر نگران کوتاه کردن موهایتان پس از کاشت مو هستید، توصیه می کنیم 7 تا 10 روز قبل از بازگشت به سر کار صبر کنید.

دلمه های کوچک در ناحیه تازه کاشته شده

در 1-4 روز اول پس از جراحی کاشت مو، پوسته های کوچک قابل توجهی در جایی که گرافت های تازه کاشته شده شما قرار دارند، خواهید داشت. هنگامی که در روز پنجم پس از جراحی بالاخره سر خود را بشویید، این دلمه های کوچک شروع به شستن می کنند. در روز هفتم تا دهم شستشو، این دلمه های کوچک باید کاملاً شسته شده باشند. بنابراین اگر نگران بازگشت به محل کارتان هستید و کسی که پوسته‌های کوچکی از جراحی دیده است، باید 7 تا 10 روز قبل از بازگشت به کار صبر کنید.

قرمزی در ناحیه اهدا کننده و گیرنده

پس از کاشت مو، پشت و جلوی سرتان کمی قرمز شده است. این به این دلیل است که برش های کوچک ایجاد شده توسط جراح کاشت مو با درجه ای از قرمزی بهبود می یابد. اگر پوستی روشن دارید، این قرمزی بیشتر از پوست تیره‌تر است. در نتیجه، این قرمزی ممکن است برای مدت طولانی تری قابل توجه باشد.

به عنوان یک قاعده کلی، قرمزی تمایل دارد 10-14 روز طول بکشد. به ندرت می تواند 6 تا 8 هفته بعد از عمل کاشت مو باقی بماند، به خصوص اگر پوست روشن تری دارید. اگر نگران این بودید که قرمزی بعد از جراحی قابل توجه باشد، توصیه می کنیم 2 هفته قبل از بازگشت به سر کار صبر کنید.

با این حال، اگر کاشت موی تراشیده نشده دارید، باید بتوانید نقاط قرمز را شانه کنید و آن‌ها را پنهان کنید، بنابراین علائمی که نشان می‌دهد تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اید را پنهان کنید. این بدان معناست که اگر می‌خواهید پس از کاشت مو زودتر به سر کار خود بازگردید، انجام یک روش اصلاح نشده می‌تواند برای شما مفید باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها