تپش قتل‌هایی را که با محل وقوعشان در ذهن‌ها ماندگار شده‌اند ، مرور می‌کند

جنایت از جنبه جغرافیا

قطع شدن دست قاتل در صحنه قتل

پسر نوجوان که با پرتاب نارنجک باعث قتل نوجوان دیگری شده بود، پس از 9 ماه فرار در یک شیرینی‌فروشی دستگیر شد.
کد خبر: ۱۳۵۳۶۲۴

شب چهارشنبه‌ سوری سال گذشته ماموران پلیس کرج در جریان مرگ پسر نوجوانی در یکی از محله‌های این شهر قرار گرفتند.

در ادامه، تیمی از ماموران راهی محل حادثه شده و دریافتند پسر نوجوان بر اثر اصابت نارنجک دست‌ ساز به سرش و صدمات ناشی از آن فوت کرده است.

در حالی‌که به‌نظر می‌رسید مرگ او بر اثر حادثه باشد شاهدان ماجرا جزئیات حادثه را فاش کرده و کارآگاهان با پرونده قتلی رو‌به‌رو شدند.

بر‌اساس روایت شاهدان‌، مقتول شب چهارشنبه‌ سوری با پسر نوجوانی درگیری لفظی پیدا کرده و بعد از جدی شدن دعوا‌، پسر ناشناس با پرت کردن نارنجک دست‌ ساز باعث مرگ او و آسیب جدی به دست خود شد.

با توجه به این‌که احتمال می‌رفت عامل جنایت برای درمان دستش به بیمارستان رفته باشد، ماموران مراکز درمانی شهر را جست‌وجو کرده اما ردی از متهم به‌دست نیاوردند.

در ادامه با بررسی دوربین‌های مداربسته اطراف محل حادثه و تحقیقات محلی، هویت ضارب به نام سعید شناسایی شد.

سعید اهل یکی از استان‌های مرکزی بود و چند روز قبل برای دیدن مادر و مادربزرگش به کرج آمده بود. پدر و مادرش چند سال قبل از هم جدا شده و او همراه پدرش در شهر دیگری زندگی می‌کرد اما چند روز قبل به کرج آمده بود.

ماموران سراغ مادر او رفتند که او از مخفیگاه پسرش اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: شب حادثه او برای گشت در شهر از خانه بیرون رفت و از طریق تماس پلیس متوجه ماجرا شده و از پسرم دیگر خبری ندارم.

کارآگاهان اداره جرایم جنایی پلیس آگاهی در ادامه دریافتند او به اصفهان گریخته اما او هر‌بار قبل از حضور ماموران مخفیگاهش را تغییر می‌داد.

سرانجام پسر 17ساله در یک قنادی شناسایی و روز پنجشنبه ماموران او را دستگیر کردند.

متهم در تحقیقات اولیه با ابراز پشیمانی مدعی شد قصد قتل نداشته و یک لحظه عصبانیت باعث شده این حادثه تلخ رقم بخورد.

سرهنگ محمد نادربیگی‌، رئیس پلیس آگاهی استان البرز در این‌باره به خبرنگار جام‌جم گفت: پس از انتقال پسر نوجوان به پلیس آگاهی، مشخص شد او روز حادثه با مقتول چشم در چشم شده و سر همین مسأله با هم درگیری لفظی پیدا کرده و متهم با پرتاب نارنجک باعث مرگ آن پسر و قطع شدن یک دست خود در صحنه شده بود.

وی افزود: عصبانیت لحظه‌ای و ناتوانی در کنترل آن یکی از علل وقوع این جنایت است که خانواده‌ها باید راهکارهای کنترل خشم را به فرزندان خود بیاموزند تا در لحظات حساس بتوانند بر خشم خود سوار شده و آن را کنترل کنند نه این‌که خشم باعث شود آنها مرتکب عملی شوند که عاقبتی جز پشیمانی ندارد.

گروه حوادث روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها