راهنمای انتخاب خودرو برای آنهایی که یک عمر کار کرده‌اند و حالا باید پشت فرمان خودروی مناسب سن‌شان بنشینند

۱۴ ویژگی خودروهای مناسب برای پدربزرگ‌ها

با ۵ خودروی غیر لوکس و با کاربری شهری و خانواده آشنا شوید که مناسب رانندگی در جاده‌ های برفی و لغزنده زمستانی هستند

خوش رکاب‌ های جاده‌ های برفی (+تصاویر)

حالا که به سردترین روزهای سال نزدیک می‌شویم و احتمال رانندگی در جاده‌های پوشیده با یخ و برف بیشتر می‌شود وقتش رسیده که بهترین خودروهای در دسترس برای کاربری روزمره وخانواده را که مناسب رانندگی در زمستان باشند بشناسیم.
کد خبر: ۱۳۵۲۲۹۸

البته فراتر از روزهای زمستانی اگر در منطقه‌ای سردسیر زندگی می‌کنید یا به‌طور کلی عاشق سفر در ماه‌های سرد سال هستید هم باید خودرویی تهیه کنید که تمام تجهیزات لازم برای تردد ایمن در جاده‌های برفی و لغزنده فصل سرما را داشته باشد.

مسلما همه خودروهای بازار مناسب رانندگی در چهار فصل نیستند و برای این که بتوانید با خیال راحت جاده‌‌های ناهموار و یخ‌زده را طی کنید باید خودرویی بخرید که مشخصات فنی از چرخ و لاستیک گرفته تا شتاب و ترمز آن مناسب روزهای برفی و یخ‌زده سال باشد.

در ادامه ۵ خودرویی که می‌تواند همراه خوبی برایتان در زمستان باشد را به طور خلاصه بررسی می‌کنیم.

لندروور دیسکاوری اسپرت ۲۰۲۱ (Land Rover Discovery)


فضای داخلی لندروور دیسکاوری اسپرت آنقدر جادار است که می‌توان به‌راحتی وسایل ضروری خانواده را در آنجا داد.

خوش رکاب‌ های جاده‌ های برفی (+تصاویر)

این خودرو به ۷ صندلی منعطف مجهز است و با آن می‌توان سفری راحت داشت. با آینه دید عقب داخلی می‌توانید حتی با وجود خودروهای پشت سر خود، تمام محیط پشت سر خودرو را ببینید.

لندروور دیسکاوری به سامانه تمام‌چرخ محرک مجهز است و با استفاده از این ویژگی می‌توانید بدون دردسر از جاده‌های ناهموار و همین‌طور سطوح برفی و لغزنده عبور کنید.

نیروی گشتاور، بین چرخ‌های جلو و عقب خودرو به‌ شکلی متعادل توزیع می‌شود و نیروی کشش و چسبندگی را به حداکثر می‌رساند. این خودرو می‌تواند خودرویی ایده‌آل برای ماجراجویی‌ها در هر فصل و به‌ویژه فصل پربرف زمستان باشد.

لندروور دیسکاوری با دو سبک بدنه متمایز تولید شده است. یکی از آنها دیسکاوری اسپرت آر-دینامیک که بسیار زمخت و ورزشی است و دیگری دیسکاوری اسپرت که طراحی زیباتری دارد.

سیتروئن سی۳ ایر کراس ۲۰۲۱ (Citro..en C۳)


اشاره به این خودرو که مجهز به سامانه چهار چرخ محرک نیست در این فهرست کمی عجیب به نظر می‌رسد اما سیتروئن سی‌اس ایرکراس به لطف فناوری «کنترل کشش» می‌تواند گزینه خوبی برای روزهای برفی فصل زمستان باشد.

خوش رکاب‌ های جاده‌ های برفی (+تصاویر)

فناوری کنترل کشش، با کنترل میزان چرخش چرخ‌ها، آنها را در حالت مطلوب قرار می‌دهد و از لغزش چرخ‌ها جلوگیری می‌کند.

این خودرو می‌تواند با استفاده از میزان کنترل کشش به‌کار گرفته‌شده از تمام جاده‌های ناهموار، شنی، پربرف و یخ‌زده عبور کند.

همچنین این خودرو در ارتفاع بالاتری از زمین قرار دارد و به همین دلیل امکان گیرکردن آن در برف پایین است.

سیتروئن سی۳ ایرکراس به موتور توربوشارژ 1.2 لیتری با ۱۰۹ یا نسخه دیگر موتور ۱۲۹ اسب بخار مجهز است.

رنو داستر ۲۰۲۱ (Dacia Duster)

اگر فکر می‌کنید بودجه خرید یک خودروی شاسی‌بلند را ندارید، رنو داستر (یا در واقع همان داچیا داستر) می‌تواند نظرتان را عوض کند.

خوش رکاب‌ های جاده‌ های برفی (+تصاویر)

این خودروی شاسی‌بلند فشرده، در مقایسه با خودروهای مشابه خود قیمت مناسبی دارد. البته قیمت پایین آن به این معنا نیست که ویژگی‌های خوبی ندارد.

نسل دوم رنو داستر از نظر قدرت به‌اندازه نسل قبلی خود است اما فضای درونی آن کمی بزرگ‌تر و راحت‌تر است.

از طرف مدل دوگانه‌سوز ال‌پی‌جی جدید رنو داستر باعث شده تا این خودرو سامانه انتقال توان منحصربه‌فردی داشته باشد که در هیچ‌یک از رقبای آن دیده نمی‌شود.

رنو داستر گزینه خوبی برای رانندگی در فصل سرما و روزهای برفی است. فاصله کف این خودرو از زمین بیش از ۲۰۰ میلی‌متر و مجهز به سامانه چهار چرخ محرک و قفل دیفرانسیل است.

به دلیل این ویژگی‌ها رنو داستر می‌تواند جاده‌های ناهموار و سطوح یخ‌زده را به‌راحتی طی کند. هرچند مسلما خودروهای شاسی‌بلند قوی‌تر از داستر در این ویژگی‌ها بهتر خواهند بود، اما مزیت قیمت و اقتصادی بودن رنو داستر را ندارند.

مزدا۳ مدل ۲۰۲۰ (Mazda۳)

مزدا۳، خودروی کامپکت یا فشرده‌ای است که دو ویژگی بسیار خوب دارد. اول این‌که، فرمان آن آنقدر تند و تیز است که شما احساس می‌کنید، پشت فرمان مزدا میاتای رودستر نشسته‌اید. با این خودرو می‌توانید روی سطوح ناهموار و لغزنده جاده را بدون هیچ نگرانی برانید.

خوش رکاب‌ های جاده‌ های برفی (+تصاویر)

موتور ۴ سیلندر ۱۸۶ اسب بخار آن نیز می‌تواند به‌راحتی بین شتاب و مصرف سوخت خودرو تعادل ایجاد کند.

دوم این‌که مزدا۳ مجهز به سامانه تمام‌چرخ محرک نیز در بازار جهانی در دسترس است. در این سامانه نیروی موتور به هر چهار چرخ خودرو منتقل می‌شود و به همین دلیل چسبندگی خودرو به جاده بیشتر شده و کنترل آن بهتر صورت می‌گیرد.

این مدل مزدا۳ فرمان‌پذیری و هندلینگ مناسب برای انواع نیروهای کششی دارد. همین ویژگی مزدا۳ را به یکی از بهترین خودروهای فصل زمستان و روزهای برفی تبدیل کرده است.

از امکانات ایمنی این خودرو می‌توان به نمایشگر نقطه کور، اپل کارپلی (Apple Carplay)- امکان دسترسی به محتوای آیفون بدون نیاز به لمس و استفاده از گوشی‌ همراه- سامانه خودکار دوگانه کنترل دمای هوای داخل کابین اشاره کرد. با این سامانه می‌توان دمای بخشی از هوای خودرو را در مقایسه با بخش دیگر خودرو کم یا زیاد کرد.

رنو کاجار ۲۰۲۱ (Renault Kadjar)

رنو کاجار از خودروهای شاسی‌بلندی است که طرفداران زیادی دارد. این خودرو از نظر جثه در رده خودروهای متوسط قرار دارد، با این حال فضای داخلی آن جادار است.

خوش رکاب‌ های جاده‌ های برفی (+تصاویر)

رنو کاجار روی پلتفرم نیسان ساخته شده و شباهت‌های بسیاری با آن دارد اما از ظاهری شیک و زیباتر برخوردار است.

این خودرو مجهز به موتور توربوشارژ 1.3 لیتری با قدرت ۱۲۳۸اسب‌ بخار و جعبه‌دنده اتومات دوکلاچه EDC، شش سرعته و در برخی نسخه‌های آن هفت سرعته است.

اگرچه خودروهای چهار‌چرخ محرک بیشتر مناسب فصل سرد و پربرف زمستان هستند اما رنوکاجار با وجود این‌که دوچرخ جلو محرک است، می‌تواند از پس رانندگی روی سطوح یخ‌زده و برفی جاده‌ها برآید.

رنو کاجار به ابزارهای رفاهی برای راننده و سرنشینان خودرو، از جمله سامانه خودکار دوگانه کنترل دمای هوای داخل کابین، سامانه اپل کارپلی، روکش چرم صندلی، چراغ‌‌های جلوی مه‌شکن و همچنین روشنایی ال‌ای‌دی مجهز است.

مترجم: نادیا زکالوند - دانش / روزنامه جام جم

منابع: usnews.comوcarbuyer.co.uk

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها