استاندار لرستان گفت: تخصیص آب و راه اهن دو مطالبه جدی مردم این استان است که در سفر رئیس جمهوری مطرح و پیگیری می‌شوند.
کد خبر: ۱۳۵۱۸۵۳
به گزارش جام جم آنلاین لرستان: فرهاد زیویار در برنامه گفتگوی خبری صدا و سیمای مرکز استان، اظهار کرد: مشکل اساسی این استان تخصیص نیافتن آب مورد نیاز برای بخش‌های شرب، کشاورزی و صنعت است و وزارت نیرو موظف است به خواسته به حق مردم در خصوص تخصیص آب تمکین کند.
 
وی ادامه داد: اولویت اساسی در بخش اجرای طرح‌های تامین آب ادامه ساخت و تکمیل سد معشوره است چراکه در حق این سد و بهره برداران آن یعنی چهار شهرستان، کوهدشت، چگنی، دلفان و سلسله اجحاف شده است.
 
استاندار لرستان در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به ضعیت نامطلوب صنعت و تولید در استان، اظهار کرد: در گذشته کارخانه‌های بزرگی در استان ایجاد شده، اما به دلائل مختلف هم اکنون تعداد زیادی از این واحدهای صنعتی از روند تولید خارج و یا تعطیل شده اند که باید برای احیای آنها تلاش جدی شود.
 
وی تصریح کرد:  اولویت دوم لرستان ایجاد راه آهن بوده که در این بخش نیز در حق استان اجحاف شده است و تلاش می کنیم عملیات اجرایی خط آهن دورود – خرم آباد – اندیمشک در سفر آتی رئیس جمهوری از سر گرفته شود.
 
استاندار لرستان بیان کرد: علاوه بر این استان هر چند به صورت بالقوه ظرفیت‌های گردشگری فراوانی دارد و جزو استان‌های نخست کشور محسوب می‌شود، اما همانند سایر بخش‌های توسعه‌ای، این ظرفیت‌ها بالفعل نشده است.
 
زیویار خام فروشی در حوزه‌های مختلف بخصوص سنگ را مشکل دیگر استان بیان کرد و افزود: با وجود اینکه در استان معادن سنگ زیادی وجود دارد و می توان از این ظرفیت جهت افزایش درامد و سرانه اقتصادی و اشتغال و ارز اوری بهره برد اما متاسفانه سنگ های استخراج شده به صورت خام به فروش می رسند و سود چندانی عاید لرستان نمی شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها