معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

احتمال تمدید زمان ثبت‌ نام طرح نهضت ملی مسکن

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی:

متقاضیان نهضت ملی مسکن از ابتدای دی ماه منتظر پیامک باشند

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: دو شرط اساسی که در نهضت ملی مسکن تغییر کرده در پالایش متقاضیان لحاظ می شود.
کد خبر: ۱۳۵۱۷۳۷

به گزارش جام جم آنلاین، محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مهلت ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن تا پایان آذر ماه با توجه به درخواست و استقبال متقاضیان تمدید شده است.

وی افزود: تاکنون حدود ۲ میلیون نفر در این طرح ثبت نام کرده‌اند و پیش بینی می‌شود که با توجه به تخصیص اراضی همچنان ثبت نام در این طرح توسط متقاضیان ادامه داشته باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: نتایج پالایش ثبت نام متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن از ابتدای دی ماه به مرور از طریق پیامک به متقاضیان اعلام می‌شود. افراد بعد از دریافت پیامک می‌توانند مراحل دیگر از جمله تکمیل پرونده و پرداخت آورده را انجام دهند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر همزمان با ثبت نام متقاضیان، پالایش از ثبت نام کنندگان توسط سیستم‌های مختلف انجام می‌شود. متقاضیانی که در این طرح ثبت نام کردند، در صورتی که هر ۴ شرط اعلام شده را داشته باشند، واجد شرایط شناخته شده و به آن‌ها پیامک تایید ارسال خواهد شد.

محمودزاده ادامه داد: با توجه به تلاطم‌های اقتصادی تصمیم بر این گرفته شد که سابقه مالکیت خصوصی از ۱۶ سال (سال ۸۴ تاکنون) به ۵ سال کاهش یابد، به این ترتیب افرادی که در گذشته سابقه مالکیت داشته و به هر دلیلی ملک خود را فروخته‌اند با شرط عدم مالکیت خصوصی حداکثر ۵ سال امکان ثبت‌نام نهضت ملی مسکن را دارند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: یکی از برنامه‌های ما این است که به کاهش مهاجرت مردم کمک کنیم، در این راستا در حال برنامه‌ریزی برای کاهش سابقه سکونت هستیم، البته سابقه سکونت در کلانشهر‌ها همان ۵ سال است و تغییر نخواهد کرد.

وی افزود: تا پایان آذر ماه سابقه سکونت و مالکیت خصوصی متقاضیان در این بخش مورد مورد ملاک برای پالایش‌ها صورت می‌گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها