دومین نشست همسر وزیر امور خارجه با همسران سفرای کشورهای مقیم در ایران، برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۵۱۰۰۶
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، در این نشست که به منظور آشنایی همسران سفرا و دیپلمات‌های ارشد کشور‌های مختلف با ریاست جدید انجمن همسران سفرا و دیپلمات‌های وزارت امور خارجه ایران (DLA) در دفتر مطالعات وزارت امور خارجه برگزار شد، همسر امیر عبداللهیان ضمن خوش‌آمدگویی به میهمانان، به تشریح برخی زمینه‌های همکاری و فعالیت‌های مشترک پرداخت.

وی با بیان اهمیت همگرایی و همکاری انجمن همسران سفرا و دیپلمات‌های وزارت امور خارجه ایران (DLA) با انجمن همسران سفرا و دیپلمات‌های کشور‌های خارجی مقیم در ایران (DSG)، این ارتباطات را به عنوان عاملی مهم در رشد و گسترش روابط دوستانه کشور‌ها و انتقال تجربیات سازنده با یکدیگر دانست.
خانم امیر عبداللهیان ضمن برشمردن برنامه‌های گسترده‌ی در دست اقدام، گفت: با تلاش‌های همه‌جانبه دولت جدید و روند موفق واکسیناسیون عمومی در ایران، ما می‌کوشیم تا با بهبود شرایط، برنامه‌های متنوعی را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشیم. این برنامه‌ها که در بستر فرهنگ اصیل و ارزش‌های ایرانی - اسلامی طراحی شده‌اند، چارچوب‌هایی را فراهم می‌آورند تا همسران سفرا و دیپلمات‌های مقیم ایران، هرچه بهتر و بیشتر با آداب و سنن دینی، ملی و ابعاد علمی، هنری، فرهنگی و سیاسی مردمی که با انقلاب بزرگ اسلامی هویت اصیل خود را ارتقاء داده‌اند، آشنا شوند.

به گزارش ایسنا، بنا بر اعلام وزارت خارجه، در این دیدار همسران سفرای کشور‌های مختلف آسیایی، آمریکای لاتین، اروپایی و همچنین جمعی از همسران سفرا و دیپلمات‌های ایرانی و مدیرکل زنان و حقوق بشر وزارت امور خارجه حضور داشتند.

این زنان ضمن معرفی خود، تجربیات و احساسات بسیار خوبی که از زندگی در ایران داشتند را تشریح کرده و گزارش مختصری از فعالیت انجمن همسران کشور‌های مقیم در ایران (DSG) را ارایه کردند و خواستار ارتباط هرچه بیشتر با انجمن همسران سفرا و دیپلمات‌های ایرانی (DLA) شدند.

شرکت‌کنندگان ابراز امیدواری کردند که برنامه‌های مشترک هر دو انجمن بتواند زمینه معرفی هرچه بهتر ایران و ارتباطات گسترده‌تر بین کشور‌ها را فراهم آورد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها