آیت‌الله رییسی، رییس‌جمهوری با حضور در جمع نمایندگان خانواده‌های بیماران اس ام ای (SMA)، مشکلات و نگرانی‌های آنان را مورد بررسی قرار داد.
کد خبر: ۱۳۵۰۸۴۸
به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی دیروز هنگام خروج از ساختمان مجلس شورای اسلامی در جمع خانواده‌های بیماران SMA حضور یافت و به آنان قول دیدار جداگانه داد که صبح امروز (پنجشنبه) در حاشیه جلسه فوق‌العاده دولت برای بررسی بودجه ۱۴۰۱ با تعدادی از نمایندگان خانواده‌های آنان دیدار و درباره نیاز‌ها و مشکلات‌شان گفتگو کرد.

رییس‌جمهوری در این دیدار پس از شنیدن دغدغه‌ها و نگرانی خانواده بیماران و گزارش وزیر بهداشت و مسوولان ذی‌ربط، در زمینه روش‌های تامین دارو برای بیماران خاص از جمله SMA دستور داد که داروی مورد نیاز بیماران در اسرع وقت برای یک دوره زمانی میان‌مدت و بلندمدت تهیه و با سازوکار مناسب در اختیار خانواده بیماران قرار گیرد. هم‌زمان مراکز دانشگاهی و دانش‌بنیان نیز اثربخشی آن را مورد بررسی قرار دهند تا پس از اتمام این دوره، تصمیمات لازم در این زمینه اتخاذ شود.

آیت‌الله رئیسی بیماران خاص را فرزندان خود و اعضای دولت دانست و افزود: دولت رسیدگی و تامین دارو‌های بیماران به‌ویژه بیماری‌های خاص را وظیفه خود می‌داند و باید هر کاری که برای کاهش آلام خانواده‌ها و درمان فرزندان‌شان لازم است انجام شود.

وی خطاب به وزیر بهداشت گفت: اکنون که در حال تدوین بودجه ۱۴۰۱ هستیم، اعتبار مورد نیاز و ضروری برای بیماری‌های خاص را هم پیشنهاد بدهید که در بودجه گنجانده شود.

رییس‌جمهوری همچنین از مسوولان وزارت بهداشت خواست با همت مضاعف تلاش کنند تا مشکل و دغدغه خانواده بیماران حل شود و توجه داشته باشند که زیاد شدن تعداد بیماران از مسوولیت آنان نمی‌کاهد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها