با حضور جمع کثیری از اهالی شعر و ادب استان کرمان؛ 

شب شعر شاهدخت (یادمان شاعره فقید فرزانه جاودانی )برگزارشد

با حضور جمع کثیری از اهالی شعر و ادب استان کرمان و با همت انجمن ادبی دل عالم،انجمن ترانه کرمان،کانون شاعران آیینی استان و همراهی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان شب شعر شاهدخت (یادمان شاعره فقید فرزانه جاودانی )برگزارشد. 
با حضور جمع کثیری از اهالی شعر و ادب استان کرمان و با همت انجمن ادبی دل عالم،انجمن ترانه کرمان،کانون شاعران آیینی استان و همراهی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان شب شعر شاهدخت (یادمان شاعره فقید فرزانه جاودانی )برگزارشد. 
کد خبر: ۱۳۵۰۶۶۶
شب شعر شاهدخت (یادمان شاعره فقید فرزانه جاودانی )برگزارشدبه گزارش جام جم آنلاین کرمان؛در این سوگواره که محمدرضا علیزاده،مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کرمان،مرجان شاکری، مدیر کل محیط زیست استان،محمدجواد حسین زاده،معاون فرهنگی اداره کل ارشاد اسلامی استان و جمع کثیری از شاعران استان و علاقمندان به شعر و ادب حضور داشتند، محمدرضا علیزاده،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ضمن خوشامدگویی به مسئولین،شاعران و مدعوین گفت:جا دارد تقدیر ویژه ای از انجمن های دل عالم،انجمن ترانه کرمان و کانون شاعران آیینی داشته باشم که این روز ها اکثر برنامه ها و همایش های شعری با همت و تلاش این انجمن ها برگزار می شود. 

وی با اشاره به اینکه بارها می خواستم به دیدار خانم فرزانه جاودانی بروم،اما چنین فرصتی پیش نیامداظهار داشت:با توجه به اینکه بارهادر شبهای شعر شاهدشعرخوانی مرحومه شاهدخت کرمانی بودم با ابعاد شخصیتی و شعری ایشان کاملا آشنا بودم و ایشان را جزو شاعران موفق استان می شناختم. 

علیزاده،با اشاره به اینکه باید یاد و خاطره  همه شاعران و درگذشتگان و پیشکسوتان گرامی داشته شود گفت:شب های شعر کرمان در گذشته از جایگاه ویژه ای در کشوربرخوردار بوده که امیدوارم باحضور جوانان در این عرصه بار دیگر شاهد بلوغ و پیشرفت ومطرح شدن این برنامه ها در کشور باشیم. 

وی همچنین با بیان اینکه خانواده مرحومه فرزانه وجدانی باید در چاپ و نشر آثار ایشان اهتمام بورزند گفت:اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این راستا از هیچ کمکی دریغ نخواهد ورزید.

علیزاده افزود:در کرمان حدود۳۰ انجمن ثبت شده وجود دارد که این اتفاق خوبیست و نشان از فعالیت بالا و شکوفایی این محافل است. 

مرجان شاکری،مدیرکل محیط زیست استان کرمان و فرزند مرحومه فرزانه جاودانی،باتقدیر از دست اندرکاران این سوگواره گفت:مادر من جزو کسانی بود که به معنی واقعی زیست شاعرانه ای داشت و همواره به همه مردم عشق می ورزید.

وی با اشاره به اینکه اکثرشعرهای مرحومه فرزانه جاودانی در منقبت اهل بیت اطهار (س) و توصیف زادگاهش کرمان و بزنجان بوده،اظهار کرد:همانطور که عنوان شد سعی داریم با جمع آوری و انتشار آثار مادرم تفکر و منش ایشان را جاودانه سازیم.

شایان ذکر است در این سوگواره شاعران و اساتیدی همچون احمد اسداللهی متخلص به شعله کرمانی،محمد حاجی زاده(پیوند)،عباس دبستانی(گلبانگ کرمانی)،غلام حسین اسدی(اسد)،ناصرفرحبخش، محمدسلطانی،آرش‌کیانی،حسین سبزه‌صادقی،سپهرصادقی،معین حجت،احمدمنتظری،سیدمرتضی میرحسینی،مجتبی امیری،احمد قنبری(محزون کرمانی)،مهتاب عزیزی،نرگس زینلی،عباس مولایی، معصومه سعید،مهنازسعید،سعیده اسماعیلی،فرشته غنی پور،محمد امیری دوماری،فریباکاظمی،خانم گلابزاده،سیدعلی منصوریان،عبدالر حیم عبدالکریمی و.... با اجرای محمدعلی عرب‌نژاد(عاکف) به شعرخوانی پرداختند.

مرحومه فرزانه جاودانی،متولد 1325بزنجان از شاعران معاصر کرمانی بود که با تخلص (شاهدخت کرمانی ) سالها در عرصه شعر کرمان فعالیت داشت و در تاریخ پنجم آذرماه 1400 دار فانی را وداع گفت.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها