مدیرعامل شرکت گاز استان همدان گفت: مشترکان گاز طبیعی استان از ابتدای سال جاری تاکنون، ۲ میلیارد و ۲۶۶ متر مکعب گاز مصرف کرده اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۴ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۳۴۹۰۴۵

به گزارش جام جم آنلاین همدان، عبدالله فیاض در نشست خبری با خبرنگاران افزود: مشترکان گاز طبیعی استان در هشت ماه سال ۱۳۹۹ نزدیک به یک میلیارد و ۹۷۳ میلیون متر مکعب گاز طبیعی مصرف کردند.

وی با اشاره به طرح بخشودگی قبض مشترکان کم مصرف اظهار داشت: ۱۷ درصد از مشترکان گاز استان شامل این طرح شدند که بهای گاز آن‌ها معادل ۷۶۰ میلیون تومان بخشیده شد.
فیاض خاطرنشان کرد: ۳۵۲ هزار مشترک استان همدان بد مصرف هستند و بیش از حد مجاز مصرف می‌کنند.
وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۹ برداشت گاز در استان، ۲ میلیارد و ۲۸۶ میلیون و ۵۱۰ متر مکعب و این میزان در سال ۱۳۹۸ برابر با یک میلیارد و ۹۹۵ میلیون و ۷۹۸ متر مکعب ثبت شده بود.
مدیرعامل شرکت گاز استان همدان اضافه کرد: ۵۴۰ میلیون متر مکعب از گاز مصرفی استان متعلق به مشترکان خانگی و تجاری است.
وی با اشاره به اینکه مصرف گاز در نیروگاه شهید مفتح در هشت ماه گذشته ۷۵ درصد افزایش یافته است، افزود: با توجه به افزایش تولید این نیروگاه به منظور جبران کمبود برق کشور، مصرف گاز این نیروگاه از ۵۱۱ میلیون متر مکعب سال ۱۳۹۹ به ۸۹۲ میلیون متر مکعب در سال جاری افزایش یافته است.
فیاض اظهار داشت: ۳۱ شهر و یک‌هزار و ۳۶ روستای استان همدان گاز رسانی شده است و ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹.۸ درصد جمعیت روستایی استان از شبکه گازرسانی بهره می‌برند.
وی با اشاره به اینکه پروژه گازرسانی به چهار روستای استان در دست اقدام است، گفت: این استان ۳۳ روستای کمتر از ۲۰ خانوار دارد که بر اساس قانون فقط به روستاهای بالای ۲۰ خانوار گازرسانی می‌شود.
مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با اشاره به اینکه استان همدان ۶۶۳ هزار و ۸۶۱ مشترک گاز دارد، تصریح کرد: ۴۴۵ هزار و ۵۸۵ مشترک شهری و ۲۱۸ هزار و ۲۷۶ مشترک روستایی از مصرف کنندگان گاز طبیعی در استان همدان هستند.
وی بیان کرد: ۹۶۱ کیلومتر خط انتقال گاز، ۹ هزار و ۶۷۰ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع در این استان اجرا شده است.
فیاض با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا کنون ۱۳ تن در استان همدان جان خود را بر اثر حوادث گاز طبیعی از دست دادند، گفت: بیشتر این افراد به دلیل استنشاق گازی منواکسید کربن جان باختند و در این زمینه در سال ۱۳۹۹ نزدیک به ۳۳۹ میلیون تومان و امسال نیز ۳۴۵ میلیون تومان به مشترکان، خسارت وارد شده است.
وی ادامه داد: ۶۲ درصد مشترکان گاز طبیعی استان مشترک خانگی و ۳۸ درصد نیز مشترک صنعتی هستند.
مدیرعامل شرکت گاز استان همدان گفت: مطالبات این شرکت از مشترکان گاز در مجموع بیش از ۲۱۲ میلیارد تومان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها