یک روز با اهالی کهریزک

اینجا دل شکسته خریدارند

مراقبت از سالمند نیازمند تمایل و آمادگی است. مگر اینکه بیماری جدی داشته باشند و نیاز به توجه ویژه داشته باشند، آسان کردن زندگی برای افراد مسن نیاز به مهارت خاصی ندارد.
کد خبر: ۱۳۴۸۶۶۲

به گزارش جام جم آنلاین، این مهم است که مراقبت به این معنی باشد که به آنها کمک کنیم تا احساس راحتی کنند و دوست داشته شوند، و همچنین کمک به آسان‌تر کردن برخی از فعالیت‌های روزانه برای آنهاست. این ممکن است ساده به نظر برسد، اما صبر و مسئولیت زیاد می طلبد.

وقتی مراقبت از افراد مسن‌تر شامل برخی وظایف اولیه پرستاری نیز می‌شود، مهم است که به خوبی آگاه باشید و به دنبال روش‌هایی باشید که کار را آسان‌تر می‌کنند. کمک کردن به رفاه فرد مسن بسیار رضایت بخش است و این ارزش تلاش را دارد!

مراقبت از سالمندان :

مراقبت از سالمندان بر سه جنبه متمرکز است.

اولین مورد مراقبت شخصی است که شامل نظافت، لباس پوشیدن، تغذیه و فعالیت بدنی است.

دوم مراقبت های بهداشتی است که شامل مصرف داروها و قرار ملاقات های پزشکی می شود.

سوم، مراقبت عاطفی است، و این همان چیزی است که بیشترین مشکلات را به همراه دارد. این کار سخت است، زیرا افراد مسن معمولاً از جهاتی لجباز هستند یا علائم اضطراب یا افسردگی را دارند.

در مجموع، این فعالیت‌ زیاد و کار سخت است و اگر نگرش درستی نداشته باشید، دشوارتر می شود. آگاهی نه تنها به کاهش خستگی کار کمک می کند، بلکه یک محیط مثبت جهت همکاری برای فرد مسن ایجاد می کند.

اشتباهاتی که در زمان مراقبت از سالمندان بایداز آنها اجتناب کرد:

به طور کلی، برخی از اشتباهات رایج در مراقبت از سالمندان وجود دارد. بهترین کار این است که از آنها دوری کنید تا از مشکلات جلوگیری کرده و کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. از رایج ترین اشتباهات می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱. عدم اطلاع کافی :

اول از همه، داشتن اطلاعات در مورد الگوهای پیری به طور کلی و در مورد فرد مسن به طور خاص مهم است. در مورد اول، جنبه هایی وجود دارد که در این مرحله از زندگی مشترک است. یادگیری در این مورد به درک نیازهای شخصی که از او مراقبت می شود کمک می کند.

همچنین، هر فرد مسن‌تری ویژگی‌های خاص خود را دارد. خواسته ها، برنامه ها، خلقیات، مشکلات و محدودیت های آنها بسیار خاص است. شناخت خوب آنها کار شما را تسهیل می کند.

۲. عدم برنامه ریزی :

ایده خوبی است که همه فعالیت های مربوط به مراقبت از سالمندان را به خوبی برنامه ریزی کنید. یکی از رایج ترین اشتباهات، عدم ایجاد یک روال ثابت است. یک برنامه خوب به سالمند امنیت می دهد. این طرح باید شامل برنامه‌هایی برای غذا خوردن، فعالیت بدنی و تفریح باشد. به همین ترتیب، تاریخ و زمان مصرف داروها و نوبت های پزشکی باید دقیق باشد. همچنین در صورتی که فرد در خانه سالمندان باشد، تاریخ گردش های ویژه مهم است.

۳. بی حوصلگی :

اشتباهی است که در مراقبت از سالمندان باید از آن اجتناب کرد.

سرعت آهسته یک فرد مسن برای انجام برخی فعالیت ها ممکن است مراقب او را عصبانی کند، به خصوص اگر کارهای زیادی برای انجام دادن وجود داشته باشد و زمان کافی نداشته باشند. همچنین برخورد مراقب ممکن است در مورد مسائل جزئی سرسخت و یا حتی گاهی خصمانه باشد.

مراقبت از افراد مسن نیاز به صبر و حوصله زیادی دارد. برای موقعیت های پرتنش آماده باشید و هوشمندانه با آنها برخورد کنید. این ایده بسیار خوبی است که همه کارها را با صرف زمان زیاد انجام دهید و روی انجام آنها بیش از حد فشار نیاورید. مهم نیست چه کاری، بهترین کار این است که آرام بمانید.

۴. حضور بیش از حد :

اشتباه دیگری است که در مراقبت از سالمندان باید از آن اجتناب کرد. لازم است درک کنید که مراقبت خوب مترادف با محافظت بیش از حد نیست.

بخشی از وظیفه شما این است که به طرف مقابل کمک کنید تا حد ممکن استقلال خود را حفظ کند. بنابراین، مهم است که آنها را تشویق کنید تا هر کاری را که نیازی به کمک ندارد، به تنهایی انجام دهند.

در این راستا، ارتباط خوب با پزشک آنها مهم است. او تعیین می کند که یک فرد مسن دارای چه محدودیت های خاصی است. گاهی اوقات فکر می کنند نمی توانند کاری را انجام دهند، در حالی که در واقع کاملاً قادر به انجام آن هستند.

۵. بدانید چه زمانی باید به شکایات آنها توجه کنید :

بخش مهمی از مراقبت از سالمندان، مهارت های گوش دادن است. این درست است که برخی از افراد مسن تر تمایل به شکایت دارند و این نیز درست است که اغلب نیازهای برآورده نشده ای وجود دارد که در آن شکایت ها نهفته است.

۶. جلوگیری از سقوط :

سقوط یکی از خطرات پنهانی است که افراد مسن با آن مواجه هستند. بسیاری اوقات این خطر تنها زمانی تشخیص داده می شود که خیلی دیر شده باشد. با این حال، سقوط اغلب موقعیت های بسیار جدی ایجاد می کند.

بنابراین، همیشه بهتر است از آن پیشگیری کنید. بخشی از مراقبت از سالمندان، اطمینان از پوشیدن کفش‌های مناسب است، تشک‌های ضد لغزش و میله‌های ایمنی در حمام حتما باید بررسی شود. همچنین باید به آنها کمک کرد تا قدرت عضلانی پاهای خود را حفظ کنند.

۷. عدم برقراری ارتباط :

این غیرمعمول نیست که یک فرد مسن به طور ناگهانی چیزی بگوید که منطقی نیست. یا ممکن است ادعا کنند چیزی درست است در حالی که به وضوح اینطور نیست. در این موارد، ایده خوبی نیست که با آنها وارد بحث شوید.

افراد مسن اغلب در گوش دادن مشکل دارند یا گاهی اوقات نمی توانند راهی برای درک واضح مطلب پیدا کنند. همیشه آرام باشید، با آنها واضح و با صدای خوب صحبت کنید.

۸. عدم تحریک در مراقبت از سالمندان ضروری است :

مراقبت از سالمندان نه تنها شامل پیشگیری از مشکلات یا حوادث سلامتی می شود، بلکه به کیفیت بهتر زندگی و رفاه کلی کمک می کند. این امر مستلزم انجام فعالیت هایی است که تحریک فکری و عاطفی کافی برای آنها فراهم می کند.

برخی اقداماتی که می توان برای تسهیل مراقبت از سالمندان انجام داد :

نیازسنجی انجام دهید:
تعیین آنچه شخص به آن نیاز دارد برای طراحی یک برنامه خوب مفید است.

قراردادهای خانوادگی ببندید: هر یک از اعضای خانواده باید بخشی از مسئولیت را بر عهده بگیرند.

یک طرح ایمنی تهیه کنید:
این شامل تهیه فهرستی از خطرات احتمالی و ایجاد یک برنامه خوب برای جلو گیری از آنها است.

تشویق به پذیرفتن سرگرمی‌ها:
این برای افراد مسن بسیار خوب است.

به آنها در حفظ ارتباط اجتماعی کمک کنید:
برای جلوگیری از انزوا، هر از چند گاهی با افراد نزدیک به آنها تماس بگیرید.

منبع: بهداشت نیوز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها