افتتاح مجهزترین انبار ملزومات انتقال خون کشور در اردکان

مجهزترین انبار استراتژیک کیسه و ملزومات انتقال خون جنوب و جنوب شرق کشور با حضور مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور و نماینده مجلس و دیگر مسئولین با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در اردکان افتتاح شد.
کد خبر: ۱۳۴۷۷۷۹

به گزارش خبرنگارجام جم آنلاین یزد ،مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور در این مراسم گفت: یزد از استان‌هایی است که همواره ذخایر خونی آن در سطح کشور دلگرم کننده بوده است.

پیمان عشقی افزود: با توجه به پایدار بودن وضعیت خون در استان یزد، یکی از بزرگترین انبار‌های استراتژیک کشور به خصوص درمنطقه جنوب و جنوب شرق کشور در شهرستان اردکان به بهره برداری رسید و افتتاح این انبار نشان دهنده نگاه ویژه ما به استان یزد است که همیشه در شاخص‌های اهدای خون در رتبه‌های برتر قرار دارد.

وی یزد را الگویی مناسب برای ایران دانست و تصریح کرد: انتقال خون از پنج ارگان حیاتی محسوب می شود ولی متاسفانه مغفول مانده است که در دوران کرونا مشخص شد که چقدر این ارگان مظلوم هست و شرمنده پرسنل و فشار کاری بر نیروها هستیم، و در شاخص‌های خونی در کشور با اینکه تست مولکولی نداریم ولی با پشتکار و دقت پرسنل به این توفیق رسیدیم که در حد کشورهای توسعه یافته است.

عشقی با اشاره به شرایط نگهداری خون و فرآورده های آن و شبکه ملی خون رسانی درکشورگفت: مسئله شوخی نیست، شش میلیون فرآورده خونی به این گستردگی جغرافیایی و محدودیت زمانی نگهداری و مصرف شود. خون ۳۰ روز و پلاکت ۳ روز در شرایط خاص نیاز به نگهداری دارد.

وی با گلایه از اینکه در دانشگاه‌ها یک واحد آموزشی با موضوع انتقال خون وجود ندارد گفت:  در زمینه بودجه، باید جلوی خیرین سر تعظیم فرود بیاریم، که همراه با انتقال خون کشور بودند و در منطقه نیز از جایگاه مناسبی برخورداریم و پروژه انبار مرکزی اردکان بعد از ستاد (تهران) از بزرگترین انبارهای انتقال خون است.

اردکان پتانسیل خوبی برای اهدای خون دارد

در ادامه نشست مدیرکل انتقال خون استان با بیان اینکه اردکان پتانسیل خوبی برای اهدای خون دارد گفت: با افتتاح این انبار ظرفیت خوبی برای ذخیره کیسه و پیلوت در انتقال خون کشور برای استان یزد و شهرستان اردکان ایجاد و از این انبار کسیه و ملزومات برای کل کشور توزیع خواهد شد.

تقی تقوایی افزود: ساختمان کنونی انتقال خون در شهر اردکان قدیمی می باشد و جهت ساخت ساختمان جدید فضایی به مساحت ۱۰۳۰ متر مربع در نظر گرفته شده است که با اعتبارات استانی و حمایت سازمان برنامه و بودجه و هدفمندی یارانه ها و نماینده مردم شریف اردکان در مجلس شورای اسلامی و فرمانداری شهرستان پروژه در حال انجام است لذا برای تکمیل ساختمان  از نماینده مردم شهرستان اردکان در مجلس شورای اسلامی انتظار داریم از اعتبارات استانی ۸ میلیارد جهت تکمیل پروژه در نظر گرفته شود.

نماینده اردکان در مجلس هم اظهار داشت: امیدواریم با گرفتن مجوز از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ساخت پالایشگاه خون، مشکل خون را در کشور حل کنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها