تولید شیر در مجتمع دامپروری شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با ۴۳ درصد افزایش به ۲۰۰ تن در روز رسید.
تولید شیر در مجتمع دامپروری شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با ۴۳ درصد افزایش به ۲۰۰ تن در روز رسید.
کد خبر: ۱۳۴۶۹۷۵
به گزارش جام جم آنلاین اردبیل؛ مجتمع دامپروری شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان یکی از مجهزترین و بزرگترین دامپروری کشور و حتی خاورمیانه محسوب می‌شود.

کارکنان این مجتمع امسال توانستند، با افزایش تولید ۴۳ درصدی شیر، روزانه بیش از ۲۰۰ تن شیر تولید کنند.
خامه، کره دوغ، ماست و شیر خشک از تولیدات لبنیات این شرکت می‌باشد.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: ما حدود ۱۰ ماه پیش مجتمع دامپروری را با ۱۷ هزار و ۲۰۰ راس دام تحویل گرفتیم. در اثر تامین بموقع نهاده‌های دامی، تامین آسایش گله، ارتقای شاخص‌های بهداشتی، افزایش زایش در فارم‌ها و تلاش شبانه روزی پرسنل دامپروری در حال حاضر تعداد گلّه به ۱۹ هزار و ۶۰۰ راس افزایش پیدا کرده است.

اسداله محسن زاده افزود: با افزایش میزان شیر از ۲۷ کیلوگرم در هر راس به ۳۳ کیلوگرم میزان شیر خام استحصالی از حدود ۱۴۰ تن در شبانه روز به بالای ۲۰۰ تن رسیده و این بنگاه اقتصادی را از خریدار شیر خام به فروشنده مازاد شیر خام تولیدی تبدیل کرده است.

تولید روزانه ۲۰۰ تن شیر در شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان
وی اظهار کرد: با تلاش همکاران ساعی شیفت کاری کارخانه لبنیات از دو به سه شیفت کاری افزایش یافته و به تولید انواع محصولات لبنی من جمله شیر پاستوریزه، ماست، کره، خامه، دوغ لیوانی و شیر خشک می‌پردازد که این امر به ایجاد ارزش افزوده و سوددهی منجر می‌شود.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با اشاره به اقدامات انجام یافته در راستای توسعه دامپروری احداث جایگاه‌های دامپروری، پرورش و برنامه ریزی برای توسعه گوسفند نژاد مغانی، ایجاد سیلوی خندقی و احداث باکس‌های انفرادی گوساله دانی را از جمله کار‌های انجام گرفته برشمرد و خواستار همکاری معاونت امور تولیدات دامی وزارتخانه و واحد‌های تخصصی معاونت در جهت توسعه دامپروری شرکت شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها