طبق توصیه های قدیمی، نوشیدن یک لیوان شیر گرم هنگام خواب باعث خواب خوب شبانه می شود.
کد خبر: ۱۳۴۲۸۶۷
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر ، خواص تقویت کننده شیر معمولاً به تریپتوفان موجود در آن نسبت داده می‌شود، اما در حال حاضر محققان ترکیبی از پپتید‌های شیر، موسوم به کازئین تریپتیک هیدرولیزات (CTH) را کشف کرده اند که استرس را از بین برده و کیفیت خواب را افزایش می‌دهد.

در حال حاضر، محققان پپتید‌های خاصی را در CTH شناسایی کرده اند که ممکن است روزی در دارو‌های جدید و طبیعی خواب استفاده شوند.

دارو‌های آرامبخش مانند بنزودیازپین‌ها و زولپیدم معمولاً برای درمان بیخوابی تجویز می‌شوند، اما می‌توانند عوارض جانبی داشته و افراد به آن‌ها معتاد شوند. بسیاری از دارو‌های آرامبخش با فعال کردن گیرنده GABA، پروتئینی در مغز که سیگنال دهی عصبی را متوقف می‌کند، عمل می‌کنند.

دانشمندان همچنین چندین پپتید طبیعی یا بخش‌های کوچک پروتئین را کشف کرده اند که با گیرنده GABA پیوند یافته و دارای اثرات ضداضطراب و تقویت خواب هستند.

به عنوان مثال، یک نوع پروتئین در شیر گاو، به نام کازئین، همراه با آنزیم گوارشی تریپسین، ترکیبی از پپتید‌های تقویت کننده خواب موسوم به CTH را تولید می‌کند. در این ترکیب، یک پپتید خاص شناخته شده موسوم به α- کازوزپین (α-CZP) شناسایی شده است که می‌تواند مسئول برخی از این اثرات باشد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها