واقعیت های شگفت انگیز عددی در رابطه با همه گیری کرونا در جهان

کرونا روزهای سه شنبه و چهارشنبه بیشتر می کُشد! / خطر مرگ 35 هزار برابری در بالای 90 ساله ها

  کرونا چه بر سرجهان آورد که اکنون درباره ویژگی های آن از پیچیده ترین نرم افزارهای پزشکی و عددی استفاده می شود؟ تاثیرات کرونا بسیار بیشتر از آن چیزی است که تصور می کنیم.
کد خبر: ۱۳۴۱۵۳۹

به گزارش جام جم آنلاین ، تاثیر ویروس کرونا بر جهان بسیار گسترده است. برای درک بخشی از تاثیرات منفی این بیماری همه گیر شاید بررسی آمار و ارقامی بسیار متفاوت و شگفت انگیز از آن کافی باشد تا بدانیم این ویروس مرموز چگونه با روش هایی مرموزانه و غیرقابل پیش بینی زندگی بشر را تحت تاثیر قرار داده است.

 

این 10 آمار منحصر به فردی که در ادامه مطالعه می کنید از شگفتی های تاثیرگذاری این بیماری بر جهان است.

(از آنجایی که این گزارش در بریتانیا تهیه شده بیشتر موارد این گزارش مربوط به این کشور است که در طول گزارش مشخص می شود که کدام هستند.)

 

1-بریتانیا 1000 بار شیوع کرونا تجربه کرد.

قلمرو بریتانیا متشکل از کشورهای انگلیس، ایرلند شمالی، ولز و اسکاتلند یکی از مراکز جهانی کرونا به شمار می رفت (و می رود). توالی یابی های مبتنی بر ژنوم نشان داد که در مدت همه گیری بیماری کرونا در این کشور 1000 شیوع بیماری رخ داده است. واردات ویروس به بریتانیا بیش از هر جایی دیگری از کشورهای فرانسه، ایتالیا و اسپانیا بوده است. اما خود بریتانیا هم انتقالات بسیار زیادی به سراسر جهان انجام داد و مسئول همه گیری در بسیاری از نقاط جهان بود. از سویی دیگر ویروس کرونا در این کشور چند بار جهش پیدا کرد که خطرناک ترین نوع آن ویروس کنت بود که بعدا از سوی سازمان جهانی بهداشت به نام آلفا نامگذاری شد.

 

2-مرگ کرونایی به روزی خاص در هفته بستگی دارد.

آمار و ارقام نشان می دهد که روزهای سه شنبه و چهارشنبه مرگ کرونایی بیشتر رخ می دهد. البته این مورد در نقاط مختلف جهان متفاوت است. نکته ای که در رابطه با اعلام اعداد کرونایی وجود دارد این است که «اشتباه رسانه ای» که در بسیاری از نقاط جهان مرسوم است باعث می شود آمار و اعداد اشتباهی به اطلاع مخاطب برسد. مثلا آمار مرگ و میر روز گذشته به جای آمار مرگ و میر امروز اعلام می شود.

به هر حال مشخص کردن تعداد افراد فوتی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه نشان می دهد که روزهای سه شنبه و چهارشنبه تعداد مرگ بیشتر بوده. توضیح چندان واضحی برای آن وجود ندارد اما از آنجایی که همه گیری در روز مشخصی آغاز شده و با توجه به احتساب روزهای نهفتگی بیماری و سپس وارد شدن به چرخه بیماری، احتمالا روزهای مرگبار کرونایی به سه شنبه و چهارشنبه رسیده است.

 

 

3-بیشتر از 35 هزار بار خطر مرگ بیشتر برای بالای 90 ساله ها!

چنین عددی حیرت انگیز و وحشتناک است اما واقعیت دارد. افراد بالای 90 سال بیشتر از 35 هزار برابر از کودکان و نوجوانان در صورت مبتلا شدن به کرونا به کام مرگ فرو می روند.

از همان ابتدای همه گیری بیماری کرونا نیز اعلام شد که افراد سن بالا ریسک بیشتری دارند. اکثر افراد فوت شده نیز سالمندان بودند. نکته غم انگیز و داستان های تراژدیک در این رابطه بسیار در رابطه با همه گیری کرونا در ابتدای این بیماری در ایتالیا مطرح می شد که پزشکان به دلیل ازدیاد بیماران مجبور به قطع دستگاه های تنفسی سالمندان به منظور نجات جان بیماران جوان تر شدند.

 

4-   بدترین مرگ از سال 1918 در انگلیس و ولز رقم خورد.

سال 2020 بدترین سال انگلیس و ولز در زمینه مرگ و میر افراد بود.

 

5-بیشترین رکورد گرفتن میزان تست کرونا در جهان از آن کشور بریتانیا است.

این کشور اقدامات زیادی برای کنترل بیماری انجام داد و گرفتن روزانه حداقل 400 هزار تست کرونا یکی از این برنامه ها بود.

 

6-قربانیان کرونایی حداقل 10 سال زودتر مُردند.

آمار و ارقام در سراسر جهان و بررسی ها بر روی آن نشان می دهد افرادی که به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند حداقل 10 سال زندگی بیشتر پیش روی خود داشتند اما کرونا این فرصت را از آنها سلب کرد.

چندی پیش یک تحقیق مبتنی بر احتساب وضعیت جسمانی بیماران کرونایی درگذشته نشان داد که حداقل 20 میلیون سال زندگی به دلیل کرونا از بین رفته است.

منبع: گاردین / مترجم: هیلدا حسینی خواه 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها