مدیرکل آموزش و پروش استان بوشهر در گفت و گو با رادیو ایران مطرح کرد؛

عملکرد کارکنان آموزش و پرورش بوشهر روی موج رادیو ایران

معاون آموزش،پژوهش و برنامه ريزي فني و حرفه اي استان بوشهر:

مهارت آموزی کلید دست یابی به کارآفرینی و اشتغال در هر منطقه اي است

معاون آموزش،پژوهش و برنامه ريزي فني و حرفه اي استان بوشهر گفت: مهارت آموزی و تربیت نیروی ماهر در شرایط کنونی تنها راهکاری است که اهداف دولت در زمینه اشتغال و کاهش نرخ بیکاری را تحقق می بخشد.
کد خبر: ۱۳۴۱۳۰۳

 

به گزارش جام جم آنلاین بوشهر و به نقل از روابط عمومي اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان بوشهر، پروين ليراوي زاده در بازديد از كارگاه هاي آموزشي مركز آموزش فني و حرفه اي شماره 3 بوشهر ،اظهار كرد: باتوجه به محدود بودن فرصت شغلی در بدنه دولتی باید آموزشهای علمی و عملی به نسل جوان جامعه به سمت مهارتهای کاربردی سوق پیدا کند.

وي با بيان اينكه موضوع مهارت برای افزایش توانمندی‌ها در یک جامعه مهم است و ما باید تلاش کنیم تا جوانانمان حتما یک مهارتی را بیاموزند،افزود: کاهش نرخ بیکاری مستلزم توجه به کارآفرینی و مهارت آموزي و ایجاد فرصتهای شغلی از طریق راه اندازی بنگاههای کوچک اقتصادی است.

ليراوي زاده تصريح كرد: اگر بخواهیم مشکل اشتغال را در کشور و به تبع آن در استان بوشهر حل کنیم باید بحث آموزش‌های مهارتی تبدیل به گفتمان ملی شود.

وي مهارت آموزي را زيربناي رونق توليد و اشتغال دانست و افزود: برای تبدیل شدن مهارت به گفتمان، کار فرهنگی و اجتماعی نیاز است و جامعه ما باید قبول کند که تنها مؤلفه‌ای که می‌تواند جامعه را نجات دهد توجه به بحث آموزش‌های مهارتی، فنی و حرفه‌ای است.

معاون آموزش،پژوهش و برنامه ريزي فني و حرفه اي بوشهر با تأکید بر اینکه در سطح جامعه باید تغییر نگرش اتفاق بیفتد، گفت: آموزش و پرورش، دانشگاه ها، خانواده‌ها و به طور کلی جامعه ما باید توجه بیشتری نسبت به بحث آموزش‌های مهارتی داشته باشد.

ليراوي زاده تاکید کرد: لازمه کارآفرینی فکر کارآفرین بوده و لازمه فکر کارآفرین نیر برخورداری از آموزشهای مهارتی و فنی و حرفه ای است.

وی با بیان اینکه در صیانت از مشاغل مداومت بر مهارت آموزی یک ضرورت است و توجه به مهارت آموزی از اهمیت بسیاری برخوردار است، اضافه كرد: برای تبدیل شدن مهارت به گفتمان باید در سطح فرهنگی و اجتماعی جامعه تغییراتی ایجاد شود و مدرک گرایی محض کنار گذاشته شود.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها