خبرنگار المیادین در سوریه از حمله پهپادی به مواضع تروریستها در جنوب ادلب در شمال غرب سوریه خبر داد.
کد خبر: ۱۳۴۰۹۰۸

به گزارش جام جم آنلاین، خبرنگار المیادین در سوریه از حمله پهپادی به مواضع تروریستها در جنوب ادلب در شمال غرب سوریه خبر داد.

بر اساس این گزارش، بر اثر حمله پهپادی به مقر تروریست های هیئت تحریر الشام (همان جبهه النصره سابق) در الرویحه در جنوب ادلب در شمال غرب سوریه هفت نفر از تروریستها کشته شدند.

استان ادلب از جمله مناطقی است که در اشغال عناصر تروریستی و مسلحی است که طی عملیات ارتش سوریه در سال‌های گذشته، شمار قابل توجهی نیز از این عناصر در قالب توافق با دولت سوریه به این منطقه منتقل شده‌اند.

استان ادلب از شمال به ترکیه، از شرق به حلب و از جنوب به استان حماه و از غرب به استان لاذقیه محدود می‌شود. ادلب هفتمین استان سوری از نظر مساحت است و تعداد ساکنان آن قبل از ۲۰۱۱ حدود یک میلیون و پانصد هزار نفر بود. شهرهای مهم استان ادلب، معره النعمان، جسرالشغور، اریحا و حارم هستند. این استان باغات زیتون زیادی دارد و بخش اعظم زیتون سوریه در این استان است. ادلب از تنوع جغرافیایی برخوردار است کوه‌های حارم، الاربعین و الزاویه و نیز دشت‌های حاصلخیزی دارد که دارای منابع آب‌های زیرزمینی است.‌

عناصر مسلح هیئت تحریر الشام (گروهک جبهه النصره سابق) در ادلب با همکاری شبه نظامیان همسو با ترکیه مانند فیلق الشام و الجبهه الوطنیه للتحریر شروع به حملات شبه روزانه به مواضع ارتش سوریه کرده و روستاها و شهرهای مسکونی را با گلوله‌های توپ و راکت هدف قرار می‌دهند.

جبهه‌های ریف جنوبی استان ادلب و شمال استان حماه طی دو هفته اخیر شاهد تشدید درگیری استثنایی بود که با حملات خمپاره‌ای و راکتی مداوم گروه‌های مسلح به روستاها و شهرک‌های نزدیک به خطوط تماس خود را نشان داد. هر لحظه امکان دارد در روزهای آینده درگیری بین ارتش سوریه و گروه‌های تروریستی در جنوب استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه شروع شود.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها