حباب سکه ۱۰ درصد نوسان داشت

افت و خیز محدود قیمت سکه و طلا در بازار

بهای طلا و سکه در هفته‌ای که گذشت، به سبب آرام بودن بازارهای جهانی و بازار ارز در داخل، نوسان کمی را تجربه کرد. از سوی دیگر کاهش تقاضا در بازار سبب شد تا قیمت‌ها در بازار سکه و طلای داخلی با حداقل افت و خیز در این هفته همراه شود.
کد خبر: ۱۳۳۹۲۶۳

به گزارش جام جم آنلاین، براساس اطلاعاتی که از سوی اتحادیه طلا و جواهر تهران در اختیار ایسنا، قرار گرفت، آرامش نسبی بازارهای جهانی در کنار نوسانات محدود بازار ارز، سبب شد قیمت طلا و سکه در بازار سکه و طلای داخلی در یک هفته اخیر با حداقل نوسان توام گردد.

قیمت هر اونس جهانی طلا در بازار جهانی طلا که تا چند هفته گذشته تا ۱۸۰۰ دلار هم بالا رفته بود، ابتدای هفته منتهی ۲۶ شهریور ماه، با افت ۲۵ دلاری هفته را آغاز کرد و همین عامل سبب آرامش بازار شد؛ تا جاییکه در طول این هفته‌ای که‌ گذشت، هر اونس طلا روند قیمتی خنثایی رو از خود بروز داد و قیمت هر اونس جهانی طلا در معاملات این هفته به کف پنج هفته‌ای رسید و تحت تأثیر بیانیه فدرال‌رزرو و متمرکز بر روی نرخ بهره آمریکا، نوسان جزئی را شاهد بود. (این در حالی است که بهای جهانی این فلز گران‌بها در یک ماه گذشته حدود ۱۰۰ دلار در نوسان بوده است)

از سوی دیگر در بازار داخل نیز نرخ ارز در این هفته رشد یا کاهش قابل توجهی را تجربه نکرد و با آرامش نسبی سبب شد تا بهای طلا و سکه در بازار داخل نوسان کمی را داشته باشد.

علاوه بر دو عامل قیمت جهانی طلا و نرخ ارز در داخل، کاهش تقاضا و معاملات ناشی از ایام ماه صفر که سبب افت تقاضا و رکود عمیق در بازار طلا و سکه شده است، عامل دیگری است که در آرامش و عدم نوسان بازار هفته اخیر موثر بوده است؛ بطوریکه حجم معاملات خرید و فروش در این بازار به شکل قابل توجهی کاهش یافته است.

سکه ۱۰۰ هزار تومانی و هر گرم طلا ۱۶ هزار تومان رشد کرد

طی یک هفته اخیر، هر قطعه سکه تمام بهار طرح جدید با حدود ۱۰۰ هزار تومان رشد در آخرین معاملات روز گذشته (پنجشنبه) به ۱۱میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسید و این درحالیست که در اوایل هفته در محدوده ۱۱ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان بود. سکه تمام طرح قدیم نیز با افزایش ۱۵۰ هزار تومانی در پایان هفته به ۱۱ میلیون و ۴۵۰ رسیده است.

نیم سکه نیز در طول این هفته بدون نوسان در انتهای هفته پنج میلیون و ۹۵۰ هزار تومان به فروش رسید. ربع سکه هم با کاهش قیمت‌ ۵۰ هزار تومانی نسبت به ابتدای هفته در آخرین معاملات به سه میلیون و ۴۵۰ هزار تومانی، درحالیکه که تا سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هم در اوایل هفته افزایش یافته بود، رسیده است. سکه‌های یک گرمی نیز در این هفته بدون نوسان دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان عرضه شد.

همچنین در معاملات پایانی هفته، هر مثقال طلای ۱۷ عیار به حدود پنج میلیون و ۱۰ هزار تومان رسید که رشدی ۷۰ هزار تومانی را در این هفته شاهد بوده و هر گرم طلای ۱۸ عیار در حالیکه ابتدای هفته یک میلیون و ۱۴۱ هزار تومان قیمت داشت، در معاملات پنجشنبه، با قیمت یک میلیون و ۱۵۷ هزار تومان دادوستد شد و براین اساس هر گرم طلا ۱۸ عیار به نسبت ابتدای هفته با تقویت حدود ۱۶ هزار تومانی مواجه شد که روندی غیرطبیعی و التهابی را نداشته است.

با توجه به کاهش تقاضا و آرامش در بازار، حباب سکه نیز در طول این هفته نوسان هیجانی را تجربه نکرد؛ هر قطعه تمام بهار آزادی در یک هفته گذشته بین ۵۵۰ تا ۶۰۰ هزار تومان دارای حباب بود که نسبت به هفتههای پیش‌تر حدود ۱۰ درصد نوسان را نشان میدهد و این مقدار نوسان در بازار غیر معمول به نظر نمی‌رسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها