با حمایت میتسوبیشی و فوتبالیست معروف ژاپن

اولین هاوربایک قابل خرید دنیا عرضه شد (+عکس)

چندین شرکت‌های در حال کار روی خودروهای پرنده هستند اما بسیاری از آن‌ها اساساً هلیکوپترهایی هستند که می‌توانند روی زمین هم حرکت کنند. این موضوع اما مطمئناً در مورد AirCar ساخت شرکت «ویژن کلاین» که مثل یک خودروی اسپرت عجیب به نظر می‌رسد صدق نمی‌کند. ایرکار با فشردن یک دکمه با کشیده‌تر شدن دُم و بال‌هایی که باز شده و در جای خود قرار می‌گیرند، تبدیل به یک خودروی پرنده می‌شود.
کد خبر: ۱۳۳۹۱۲۲

به گزارش جام جم آنلاین، این خودروی پرنده هم‌اکنون نزدیک به تولید است زیرا اخیراً پروازی ۳۵ دقیقه‌ای از یک فرودگاه در شهر نیترا در اسلوونی به فرودگاهی در براتیسلاوا، پایتخت این کشور انجام داده است.

وقتی این پرواز به پایان رسید، ایرکار صد و چهل و دومین فرود موفقیت‌آمیز خود را انجام داده و در کمتر از سه ثانیه دوباره به یک خودرو تبدیل شد سپس پروفسور «استفان کلاین» با ایرکار تا مرکز شهر براتیسلاوا رانندگی کرده و اظهار داشت:

این پرواز دورهٔ جدیدی از وسایل نقلیه دوگانه را آغاز می‌کند. این بخش جدیدی را در صنعت حمل‌ونقل باز می‌کند و آزادی‌ای که در اصل به خودرو نسبت داده شده است را به افراد بازمی‌گرداند

هرچند ایرکار هنوز یک پروتوتایپ است اما به یک پیشرانهٔ ساخت ب‌ام‌و مجهز شده که ۱۶۰ اسب بخار قدرت دارد و با بنزین معمولی کار می‌کند.

این خودروی دونفره همچنین می‌تواند تا ۲۰۰ کیلوگرم وزن را حمل کند. ایرکار هم‌اکنون بیش از ۴۰ ساعت پرواز آزمایشی را به پایان رسانده و به ارتفاع ۲۵۰۰ متری رسیده است. این پروتوتایپ در طول آزمایش‌ها به حداکثر سرعت کروز ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت هم دست یافته است.

کلاین ویژن برنامه‌هایی برای ساخت پروتوتایپ پیشرفته‌تری از این خودروی پرنده را هم دارد که از آن به‌عنوان نمونه‌ای پیش‌تولید یاد می‌کند.

قرار است این مدل به پیشرانهٔ ۳۰۰ اسب بخاری و ملخ متغیر مجهز شود، سرعت کروز ۳۰۰ کیلومتر بر ساعتی داشته باشد و از برد ۱۰۰۰ کیلومتری برخوردار باشد.

 

آزمایش‌ های نهایی خودروی پرنده «AirCar» مجهز به پیشرانه ب‌ ام‌ و (+عکس)

آزمایش‌ های نهایی خودروی پرنده «AirCar» مجهز به پیشرانه ب‌ ام‌ و (+عکس)

آزمایش‌ های نهایی خودروی پرنده «AirCar» مجهز به پیشرانه ب‌ ام‌ و (+عکس)

 

منبع: پدال

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها