یک فعال محیط زیستی از مرگ دلخراش دو صیاد محلی در تالاب هورالعظیم به دلیل کمبود اکسیژن و بیوگاز در این تالاب خبر داد.
کد خبر: ۱۳۳۸۴۰۸
به گزارش جام جم آنلاین، ناصر عبیات فعال محیط زیستی اظهار کرد: حادثه دلخراش مرگ ناگهانی دو صیاد در تالاب هورالعظیم که جسد بی جان آن‌ها در کنار جاده نفت در عمق هور پیدا شد، زنگ خطری جدی به شمار می‌رود. با کم شدن حقابه سطح و عقب نشینی آب در نتیجه کمبود اکسیژن و مرگ گیاهان آبزی و موجودات زنده و همچنین گاز‌های ناشی از فعالیت باکتری‌ها و تجزیه کننده‌های طبیعی، بیوگاز در تالاب تشکیل می‌شود.

وی افزود: بیوگاز بر اثر واکنش‌های تجزیه‌ای بی هوازی میکروارگانیسم‌های زنده در محیطی تولید می‌شود که مواد آلی در آن وجود دارد. بیوگاز مخلوطی از سه ترکیب با نام‌های متان، دی اکسید کربن و سولفید هیدروژن است.

عبیات بیان کرد: سولفید هیدروژن H ۲ s همان گاز قاتل که در چاه فاضلاب موجب کشته شدن خیلی‌ها شده است. گاز به صورت حباب‌های ریز از عمق آب هور به سطح می‌آید و معمولاً هنگام غروب یا شب که باد نمی‌وزد تجمع گاز در مناطقی به صورت ابر و مه خواهد بود که گاهاً دیده نمی‌شود و اشخاصی که در آن منطقه باشند دچار گازگرفتگی و مرگ خواهند شد.

این فعال محیط زیستی بیان کرد: جدیداً در مرداب‌های تشکیل شده در هور تجمع ماهی‌های بی حال و در حال مرگ مشاهده شده که صیاد‌ها را به خود جذب می‌کنند غافل از اینکه منطقه بسیار خطرناکی که احتمال ورود زنده و خروجی نامعلوم دارد صیادان از ماهی گیری در حوض‌های شماره سه تا پنج اجتناب کنند.

علت مرگ در حال بررسی

همچنین معاون امنیتی و انتظامی استاندار خوزستان وقوع هر گونه انفجار در تالاب هورالعظیم را قویاً تکذیب کرد.

ولی الله حیاتی اظهار کرد: دو صیاد در هور العظیم به علت نامعلومی فوت شده‌اند که حادثه در دست بررسی است.

معاون استاندار خوزستان گفت: اجساد این دو صیاد به پزشک قانونی منتقل شده و فرمانداری و همه عوامل اجرایی شهرستان منتظر گزارش تخصصی پزشک قانونی در رابطه با علت مرگ آن‌ها هستند.

حیاتی افزود: مطالب منتشر شده در فضای مجازی در خصوص کشته شدن این افراد به دلیل وقوع انفجار مورد تأیید قرار نگرفته است.
 
منبع: مهر
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها